Is dit wat?

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Is dit wat?

Berichtdoor Janvis » vr mar 24 2017 9:24 am

Stijn Smits schreef:Ik zou kiezen voor het balhoofd met de grootste bal, dat beweegt veel prettiger met wat zwaardere objectieven.


Dat was ook het advies van de verkoper :thumbup:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Is dit wat?

Berichtdoor JvdKooij » vr mar 24 2017 9:43 am

Janvis schreef:@ Jaap: Wat is de reden dat je niet wéér zou gaan voor de K30 kop, en de volgende keer een K20 zou kopen? qua prijs zijn ze namelijk bijna gelijk, de K30 is zelfs 10 euro goedkoper dan de K20.


Te groot en zwaar.
ik reis nogal veel dus dan is dat ook een factor, overigens heb ik dat nu opgelost door een tweede statief aan te schaffen en die gewoon in Siberië te laten liggen. Scheelt een hoop gesleep elke keer.

De k20 voldoet ruimschoots en het verschil ga je als amateur echt niet merken.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is dit wat?

Berichtdoor Janvis » za mar 25 2017 5:12 pm

Ik zit toch ff flink te dubben met het verschil tussen aluminium en carbon. De N3004X is de aluminium variant van de N3204X, het prijsverschil is 290 euro (199 vs 489) en ik weet niet of mij het verschil tussen aluminium en carbon zo veel geld waard is. Ik ben wel van mening dat een iets zwaarder statief geen kwaad kan dus de N2004KX laat ik links en in de aluminium versie is de N3004X even duur als de N2004KX (raar maar waar).

Dan nog even over de kop, daarbij ga ik voor de K30X. onze reizen bestaan uit autoreizen in vakantiehuisjes dus gewicht v.w.b. reizen is niet echt een punt voor ons. Als ik zo over het internet kijkt kan de K30X uiteindelijk meer hebben dan de K20X en de 30 is 10 euro goedkoper dus dat is geen punt meer van discussie.

Blijft het enige punt nog, aluminium of carbon, waarbij ik om prijstechnische redenen toch wel meer naar aluminium nijg.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Is dit wat?

Berichtdoor Stijn Smits » za mar 25 2017 7:13 pm

ik denk dat het allebei goed is carbon is nog wat stijver dan alluminium en daardoor trillingsvrijer.
Ik heb 7 jaar geleden besloten een statief te kiezen voor de rest van mijn leven en daar een flinke bak met geld voor betaald, geen seconde spijt van.

groet Stijn
Stijn Smits

Forumlid
Berichten: 271


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is dit wat?

Berichtdoor schilder » za mar 25 2017 8:19 pm

Ik denk even doorsparen wat mij opvalt dat degene die eerst aluminium koopt later toch carbon koopt.
Laatst bij de glasdag gesproken met de vertegenwoordiger van de statieven en deze zei dat ze al goedkoper konden leveren door de grote vraag.
Advies was koop je geen carbon dan zoek je tweedehands deze zijn goedkoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Is dit wat?

Berichtdoor JaapV » za mar 25 2017 9:02 pm

Def carbon! Maar dan wel een goed merk zoals Sirui.
Hoewel ik ook kan meevoelen met het argument dat er héél veel mensen zijn die enthousiast beginnen met de fotohobby, voor wie dat later toch weer afzwakt naar de helft tot helemaal niets. Eigenlijk is het dus een kwestie van inschatten hoe serieus je uiteindelijk denkt om te gaan met je fotohobby.
Ik ben het maar zeer ten dele eens met @schilder: van degenen die eerst aluminium kopen gaan de "diehards" later over op carbon. Van de rest haakt een deel later helemaal af, een ander deel heeft voor zijn/haar soort fotografie uiteindelijk nauwelijks behoefte aan een statief en wéér een ander deel is gewoon minder kritisch op beeldkwaliteit.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten