Statief PrimaPhoto

Discussies over statieven

Onderwerp:

Statief PrimaPhoto

Berichtdoor Oktay » za feb 10 2018 8:26 pm

Dag Allen,

Ik heb een tripod gekocht bij Kamera Express. De medewerker heeft de PrimaPhoto aangeraden. Het was niet op voorraad dus ik heb het niet gezien, voordat ik het vandaag thuis kreeg.
Ik vind het best zwaar 1,65 kg. Ik heb een vraag over de balhoofd. Dit kun je vastzetten, maar nadat ik de knopje volledig vast heb gedraaid kun je de balhoofd nog steeds bewegen. Weliswaar niet soepel, maar het zit niet muurvast zeg maar.

Ik heb het gekocht voor 85 euro. Zal ik deze houden of kunnen jullie een andere aanraden voor eventueel een meerprijs. Ik ben begonnen met macro fotografie.

Groet,
Oktay
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Statief PrimaPhoto

Berichtdoor Ivan10 » zo feb 11 2018 11:24 am

Met het balhoofd zou ik zeker terug gaan. Die moet vastzitten als alles is aangedraaid.
Alleen carbon statieven zijn echt licht en dat komt voor een meerprijs.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Statief PrimaPhoto

Berichtdoor gijs sandberg » zo feb 11 2018 11:46 am

Beste O,
re: vind het best zwaar
Je moest eens weten waarmee vele fotografen sjouwen... :o
Ik ken het merk niet, maar als jouw exemplaar niet goed werkt, moet je gewoon even terug.
Statieven zijn er te kust en te keur, het is onmogelijk één ( perfect-voor-alles én licht én betaalbaar ) statief aan te wijzen, vandaar dat de meesten op dit forum een aantal statieven bezit.
Groeten, Gijs
PS. voor minder dan E100 kan men alleen tweedehands of hééél klein enige kwaliteit verwachten.
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op zo feb 11 2018 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Statief PrimaPhoto

Berichtdoor emdeklerk » zo feb 11 2018 12:03 pm

Er zit vaak een extra draaiknop om de draaiknop van het balhoofd strakker te zetten. Even goed kijken. Niet aanwezig? Terug. Mijn privémening is overigens dat je voor 85 Euro geen echte kwaliteit koopt. Ook een merk waarvan ik althans nog nooit gehoord heb.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten