Sirui vs Benro

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Ronald Jan » do jul 26 2018 6:53 am

Ik heb dit draadje gevolgd ,maar zoals zo vaak gebeurt op dit forum gaat de discussie niet meer over de vraag van Helspie of zie ik dat verkeerd?
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Helspie » do jul 26 2018 7:33 am

Ronald Jan schreef:Ik heb dit draadje gevolgd ,maar zoals zo vaak gebeurt op dit forum gaat de discussie niet meer over de vraag van Helspie of zie ik dat verkeerd?


U ziet het correct! :lol:

Hoewel de input ook leerrijk is ben ik nog niet uit mijn keuze...
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor JvdKooij » do jul 26 2018 8:06 am

persoonlijk zou ik voor de Sirui gaan, opgeklapt wat korter, en toch 400gr lichter. Zit ook een tas bij. De middenkolom hoef je niet te gebruiken natuurlijk, en dan zijn de statieven vrijwel even hoog. Wat betreft de kop heb ik geen idee, heb zelf altijd een Wimberley gebruikt (maar kan me voorstellen dat die buiten budget is).
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Helspie » do jul 26 2018 8:12 am

Is niet zozeer zaak van buiten budget.

Maar je moet ergens eens grens trekken he...
Ik doe fotografie ook puur uit liefhebberij.
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Bern-Art » do jul 26 2018 10:05 pm

Hoi allemaal. Jullie hebben de antwoorden al gegeven. Bij live view is de spiegel inderdaad opgeklapt. Dat voorkomt trillingen. De sluiter produceert veel minder trillingen. Bijkomstig voordeel je kunt door electronisch inzoomen ook nog beter scherpstellen. Ik combinatie met ontspankabel is er bij live view haast geen trilling.

Sorry dat dit off-topic was. Ik wilde enkel wat tips geven, om scherpe foto’s te maken, met een Sirui N3204X statief, en hoe ik dat doe met de genoemde combinatie.

Groet Bernard
Vermijdt hete woorden. Ze kunnen je lippen branden.
Nikon D850, Nikon D750, Tamron SP 24-70 F2.8, Nikkor 105 Macro F2.8, Nikkor 70-200 f4, Nikkor 50mm F1.8, Tamron SP 15-50 f2.8, Tamron 150-600 G2 en een berg gadgets.
Gebruikersavatar
Bern-Art

Forumlid
Berichten: 35


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor henkk » do jul 26 2018 10:20 pm

De gebruiker(s) van elk statief in discussie vinden ze prima. Wie van de gebruikers gaat ze afkraken? Foute koop gedaan? Of zijn ze gewoon allebei goed en hangt het van persoonlijke voorkeur af?
Als ik een statief zou willen zou ik het niet meer weten welke dan en waarom.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor ben42 » vr jul 27 2018 9:01 am

w.wind schreef:Zullen we het maar weer verder gaan op het onderwerp
Dit is een andere discussie


Trillingen en statieven, twee onderwerpen die zeer dicht bij elkaar zitten. Toch weer wat geleerd van de opmerkingen van
Peter, Jan, Stijn en Henkk. Niet alles kan ik zelf uit proberen, een dergelijk onderbouwde draad daar pik ik echt wat van op.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2610


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Helspie » vr jul 27 2018 1:11 pm

wat ik persoonlijk een voordeel vind van de sirui is de middenkolom, waardoor ik 'm ook voor landschap enz. kan inzetten.
De Benro is dan iets beperkter denk ik... maar is een niet uitgeschoven middenkolom even stabiel als zonder?
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor MartinT » vr jul 27 2018 2:25 pm

Een zware Tamron 15-600 mm in een schommelkop op een uitgeschoven middenkolom zetten is vragen om problemen.
Nooit doen dus.
Überhaupt wegblijven van statieven met een middenkolom als je er zwaar glaswerk op wilt plaatsen, schommelkop of niet.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Helspie » vr jul 27 2018 3:44 pm

Neenee, uitgeschoven niet natuurlijk.

Maar zit er veel verschil op stabiliteit tussen de spider van de Benro tov ingeschoven middenkolom van sirui?
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Janvis » vr jul 27 2018 3:54 pm

Als je de midden zuil ingeschoven laat lijkt het me dat er weinig aan de hand is. Ik heb er al te vaak plezier van gehad voor de momenten situaties dat de midden zuil prima wat omhoog kan. Maar met zwaarder klaswerk zou ik hem absoluut ingeschoven laten.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor gvdnberg » zo jul 29 2018 8:02 pm

Eigenlijk komt het erop neer dat Helspie naar een winkel gaat en daar de beide statieven naast elkaar zet met de door hem gebruikte zware combinatie van camera met objectief vergelijkt. Alleen dan lijkt mij een overwogen keuze mogelijk.
Het blijft overigens toch meestal een persoonlijke voorkeur, Benro of Sirui. En echt slechte statieven zijn er niet in deze prijsklasse. Als je dit soort aanschaf in het voorjaar doet, zou je nog kunnen vergelijken op de beurs Professional Imaging of op de FotoFair, maar dat zal nu wel te lang duren voor Helspie.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Helspie » zo jul 29 2018 8:24 pm

gvdnberg schreef:Eigenlijk komt het erop neer dat Helspie naar een winkel gaat en daar de beide statieven naast elkaar zet met de door hem gebruikte zware combinatie van camera met objectief vergelijkt. Alleen dan lijkt mij een overwogen keuze mogelijk.
Het blijft overigens toch meestal een persoonlijke voorkeur, Benro of Sirui. En echt slechte statieven zijn er niet in deze prijsklasse. Als je dit soort aanschaf in het voorjaar doet, zou je nog kunnen vergelijken op de beurs Professional Imaging of op de FotoFair, maar dat zal nu wel te lang duren voor Helspie.


Gaan we doen! :wink:
Maar weet uit ervaring dat je met al dat moois in handen bepaalde zaken niet opmerkt. Dan is het wel zo handig beetje voorbereid te zijn...
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor Janvis » zo jul 29 2018 8:31 pm

Ik vond dat ook super moeilijk hoor. Binnen een bepaalde prijs range zijn de verschillen allemaal zo klein en voelen ze alleen stabiel en stevig aan. De ene vind je om persoonlijke redenen gewoon fijner dan de andere. Ik heb uiteindelijk gewoon gekeken wat ik wilde en wat het me waard was. Ik vond de sirui die ik nu heb erg fijn aanvoelen in de winkel en dat gaf de doorslag maar is eigenlijk 100% een gevoelskwestie geweest (gecombineerd met veel revues lezen)

Ik heb het statief nu een jaar en heb er nog geen enkele seconde spijt van gehad.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sirui vs Benro

Berichtdoor gvdnberg » zo jul 29 2018 9:12 pm

Helspie schreef:
gvdnberg schreef:Eigenlijk komt het erop neer dat Helspie naar een winkel gaat en daar de beide statieven naast elkaar zet met de door hem gebruikte zware combinatie van camera met objectief vergelijkt. Alleen dan lijkt mij een overwogen keuze mogelijk.
Het blijft overigens toch meestal een persoonlijke voorkeur, Benro of Sirui. En echt slechte statieven zijn er niet in deze prijsklasse. Als je dit soort aanschaf in het voorjaar doet, zou je nog kunnen vergelijken op de beurs Professional Imaging of op de FotoFair, maar dat zal nu wel te lang duren voor Helspie.


Gaan we doen! :wink:
Maar weet uit ervaring dat je met al dat moois in handen bepaalde zaken niet opmerkt. Dan is het wel zo handig beetje voorbereid te zijn...


Hoi Helspie,
Natuurlijk heb je gelijk, maar als je duidelijk maakt wat je zoekt en wat jouw verwachtingen of eisen zijn, dan mag je van de verkoper ook wel informatie verwachten. Toen ik met een wensenlijstje waarop 6 mogelijke statieven naar de winkel ging en vertelde wat ik zocht en wat ik beslist niet wilde, kreeg ik direct advies: er vielen 2 statieven direct af, één hadden ze niet op voorraad, dus konden ze niet laten zien en van de overige drie moest ik het zelf maar uitmaken. De statieven werden gepakt en ik kreeg een body en objectief zoals ik zelf ook had en met een snelkoppelingsplaatje mocht ik aan de slag. Toen ik mijn keuze had gemaakt en ik dat meldde kreeg ik dit te horen: "laat me raden je wilt deze om die en die reden". En dat was exact mijn mening. Met dat statief ben ik naar huis gegaan.
Ik denk dat dit jou ook kan overkomen!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten