Manfrotto onderdelen - nieuwe center kolom nodig

Discussies over statieven

Onderwerp:

Manfrotto onderdelen - nieuwe center kolom nodig

Berichtdoor weimaraner » za jun 01 2019 12:40 pm

Heeft er hier toevallig iemand enig idee voor een goed adres voor Manfrotto onderdelen?

Tijdens de vakantie is mijn statief omgewaaid en op de basaltkeien van een strekdam gekletterd. Gelukkig zonder camera en op de laatste dag van de vakantie maar toch...
Het is een Manfrotto 055CXPRO3 statief van een jaar of 8-10 oud. Van de middenkolom (dit is de uitneembare versie, die je ook horizontaal kan positioneren) is nu een stuk van de lichtmetalen ring aan de bovenkant, daar waar de statiefkop op gemonteerd wordt en waar de vier schroeven doorheen lopen om die kop te bevestigen/fixeren, afgebroken. Voor de kenners, dit is het deel waar dat waterpasje in verwerkt zit - het deel met het waterpasje is ook precies de kant die afgebroken is maar wel dusdanig dat twee van de vier fixeerschroeven van het balhoofd nu deels bloot liggen.

Ik heb me al drie slagen in de rondte geGoogled en het enige dat ik kan vinden is de website (Engels bedrijf blijkbaar) Manfrottospares.com. Iemand enige ervaring met hen of mogelijk andere adressen waar zoiets te krijgen is?

Bij voorbaat dank.:)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Onderwerp:

Re: Manfrotto onderdelen - nieuwe center kolom nodig

Berichtdoor weimaraner » ma jun 03 2019 10:13 pm

Bovenstaande is volgens mij de nieuwe versie, ik heb een ouder model dat ik ook op de site heb kunnen vinden. Heb alleen geen idee hoe betrouwbaar die shop is dus was benieuwd of er iemand ervaring mee had (of met een andere leverancier). Net een mailtje naar Manfrotto geprobeerd te sturen maar door een niet werkend maar wel verplicht drop down menu waarin je het onderwerp van je mail moet invoeren gaat die mail er niet uit. Ik spit nog even verder voordat ik tussen de 150 en 200 euro overmaak naar die Engelse shop.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Manfrotto onderdelen - nieuwe center kolom nodig

Berichtdoor jp73 » di jun 04 2019 9:43 am

Ik heb zo’n statief gekocht bij een grote Nederlandse shop. Ik denk als je even rondvraagt dat er vast wel een is die aan onderdelen kan komen.
jp73

Clublid
Berichten: 41


Locatie: Ulft
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Manfrotto onderdelen - nieuwe center kolom nodig

Berichtdoor weimaraner » di jun 04 2019 9:22 pm

Heb toevallig gisteravond laat het bonnetje gevonden (wilde weten welk model ik heb aangezien er wat wijzigingen in dit type statief zijn geweest in het verleden). Gekocht bij Kamera Express op 10 maart 2009. :) Heb inmiddels de importeur gevonden dus die ga ik morgen bellen.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten