welke fototas

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: welke fototas

Berichtdoor reneo57 » di sep 08 2015 6:34 pm

Als je een veilige tas wilt hebben moet je een PACSAFE tas kopen die is redelijk beveiligt tegen open snijden en wat iets meer zij, ik heb er ook een paar er is staaldraad door de tas geweven.

http://www.pacsafe.com/collections/camsafe.html
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke fototas

Berichtdoor Jahoe » di sep 08 2015 8:45 pm

djunclesam schreef:Gratis tip van mij :lol: : Let er vooral ook op dat het in de tas past ongeacht welk objectief er op de body zit. Ik heb zoveel tassen gezien waar alles in past, maar alleen met 1 specifiek objectief aan de body en anders past het niet, of moet de hele tas verbouwd worden. Er is niets zo vervelend (en onnodig tijd en stof verslindend) als bijv. steeds de 70-200mm van je body te moeten halen voor je midrange zoom als je de camera in je tas wilt stoppen.

Mocht de Retrospective 10 je dus als tas bevallen maar als maat niet, er is ook een 20 en een 30 verkrijgbaar :wink2:


Ik snap wat je bedoelt, het is een compromis tussen een niet te grote tas en handigheid zoals het niet hoeven wisselen van lenzen als je de boel wilt opbergen. Heb inderdaad gekeken naar de retrospective 10,20 en 30. Maar de 10 heb ik nu een leuke tweedehands aanbieding voor geaccepteerd en dan zien we wel weer verder :)
D500 / Z6 en een hoop glas
Jahoe

Clublid
Berichten: 347


Locatie: Grave
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke fototas

Berichtdoor Willem v D » di sep 08 2015 9:49 pm

Zelf ben ik ook in het bezit van een think tank retrospective 20 erg fijne tas maar nog steeds groot.
Hier kan dus mijn d600 icm een 70-200mm en soms met een 1.7 tc in helaas zonder zonnekap.
Verder nog ruimte over voor 2 extra lenzen en eventueel een flitser

Verder heb ik ook een crumpler schouder tas waar mijn 70-200mm alleen los in past met mijn d600 en 24-70 mm daar boven op.
Dat is voor mij "licht" op pad gaan met het gezin.

Bedenk ook dat als je op pad gaat je ook je body aan een stap kan hangen en een tas pakt puur voor 1 of 2 lenzen waardoor je nog kleiner kan gaan zou dit moeten.
Dit kan je ook doen door middel van je lens-tas/pouch aan een stevige broekriem te hangen aan je middel
Op pad gaan met 1 body en 2 lenzen kost je alleen een goede camera strap aangezien de betere lenzen standaard met degelijke pouch komen.
Willem v D

Forumlid
Berichten: 286


Locatie: veghel
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten