Lenzen Opbergen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Lenzen Opbergen

Berichtdoor Nienco » wo okt 20 2021 7:32 am

Goedemorgen iedereen.

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik bewaar mijn camera, lenzen en uitrusting op een plank (van een boekenkast) in mijn computerkamer (kamertemperatuur van 20 graden en luchtvochtigheid van 45%).
Mijn camera en lenzen zijn allemaal Nikon. Bij de lenzen kreeg ik pouches om ze in te doen (wanneer op de plank zitten de lenzen niet in de pouches). Advies van Nikon was om de lenzen open te laten staan wanneer niet in gebruik, kamer moet wel een tocht hebben, niet te warm en luchtvochtigheid van 45% of minder.

Als ik op stap ga, neem ik wat ik nodig heb in mijn camerarugzak, nu de vraag: moet ik de lenzen met of zonder pouches in mijn rugzak doen? Ik heb silicazakjes in mijn rugzak (voor het geval er vocht in mijn rugzak zou komen) en ik weet niet zeker of dit enig effect zal hebben op de lenzen in de pouches.

En wat adviseer iedereen als het kom bij lenzen opbergen wanneer niet in gebruik?

Ik hoop dat jullie mij advies kunt geven over wat het beste is.
Vriendelijke groeten en een fijne dag.

Nico van der Merwe
Nienco

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Lutten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lenzen Opbergen

Berichtdoor jvdme » wo okt 20 2021 12:40 pm

Voor binnen volg ik het advies van Nikon.
Voor buiten: kamera + objectief 'vrij' in mijn tasje, ev extra objectief beschermd (bijv pouch) in ander vak van de tas. Is het koud buiten, dan laat ik -wanneer ik weer thuis ben- mijn tas (rits dicht) altijd een paar uur op temperatuur komen in de gang om condensvorming in de apparatuur te voorkomen.
jvdme

Forumlid
Berichten: 446




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten