Autofocus oud en nieuw

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Autofocus oud en nieuw

Berichtdoor kolk73 » zo aug 20 2006 11:21 pm

Hoi Alle

Ik heb de volgende vraag nu lees ik op het forum over lenzen met een
asje voor de autofocus in dit geval zit de motor voor de autofocus in de camera.(als ik alles goed heb begrepen)

Hoe zit het met gebruik van deze lenzen op bv de D70,
en op welk punt zijn de fabrikanten overgegaan op lenzen met een interne motor.

alvast bedankt voor de antwoorden.

gr mark
kolk73



Onderwerp:

Berichtdoor luc » ma aug 21 2006 5:07 am

Die (oude) AF lenzen zijn nog goed bruikbaar op een D70 ..

Echt sprake van een overgangs moment is er niet. Ik geloof dat Nikon nu nog steeds lenzen leverd die door de motor in de camera worden aangedreven :o .

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma aug 21 2006 7:50 am

Uit de Nikon Catalogus:

10.1.16 AFS

De AFS objectieven verschenen met de introductie van de F-90 X camera in 1994. Ze zijn geschikt voor gebruik met de F-5, F-70, F-75, F-80, F-90, F-90 X, F-100, D1, serie en D100 camera’s. Bijna alle oudere AF objectieven worden door een motor in de camera aangedreven Om echter een snellere auto-focus-werking te realiseren liet Nikon een motor ontwikkelen en plaatste die in het objectief. Dit werd de verbeterde "Silent Wave Motor", uit de AFI objectieven. De scherpstelling vind vrijwel zonder het zogenaamde pendelen plaats en het geheel werkt vrij geruisloos. Aangezien de scherpstelmotor in het objectief gebruikt wordt, vervalt de functie van de motorkoppelpin op de camera. Deze wordt door het plaatsen van het objectief uitgeschakeld. De AFS objectieven hebben allen een M/A schakelaar waardoor men direct van Automatisch naar Manueel kan schakelen. Alle AFS objectieven maken gebruik van ED glas met de befaamde Nikon Integrated Coating. De AFS objectieven hebben alle een "Internal Focusing" waardoor men de gevoeligheid voor vocht kon beperken.

Let wel de tekst is uit 2003.

Voor een D70, D80, D200 en voorlopig alle camera's die nog komen maakt het niet uit of je een AF-S objectief hebt of een gewoon AF(D). Alles past, alles werkt.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten