deze lenzen als noodoplossing

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

deze lenzen als noodoplossing

Berichtdoor pieterdokkum » ma aug 28 2006 7:07 pm

Omdat ik dus tijdelijk zonder lens zit voor mijn D70S ( staat allemaal in een andere topic ) Kwam ik bij een grote internet firma onderstaande lenzen tegen. Is 1 van deze lenzen geschikt voor mijn camera om even als noodoplossing te dienen ??

Nikon Objectief 4.0-5.6/70-300 AF G (Si) € 124.95

Sigma 4.0-5.6 70-300 Dl Macro Nikon AF S € 164.95
pieterdokkum



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » ma aug 28 2006 7:12 pm

De Sigma en dan de APO, maar die zal wel duurder zijn.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor Mikey » ma aug 28 2006 8:29 pm

Inderdaad is die Sigma (die met APO) een prima lens. Voor 225 Euri bij de grotere leveranciers. Ik heb 'm geprobeerd en denk er sterk over om mijn billfold eens leeg te schudden.

Gr.U.S Mark
Mikey



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » ma aug 28 2006 8:38 pm

ik heb de Nikkor 4.0-5.6/70-300 AF G er als kitlens bij gekregen , afgezien van dat het een fragiel aanvoelend plastic lensje is vind ik de kwaliteit er van erg goed. Ik durf hem haast samen in het rijtje te zetten met de 50mm 1.8 , goedkoop maar verrassend goed.
Onderstaande foto is er mee gemaakt, heli op ongeveer 70 a 80 meter en de foto daar onder is dezelfde maar zwaar gecropt
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor roel » ma aug 28 2006 9:20 pm

Het kan aan mijn monitor liggen, maar bij de grote heli-foto zie ik de hoeken wat donker weglopen. Het centrumgedeelte is helder en scherp. Heb je dat ook bij andere foto's met deze lens? Dan kan dat net één van de dingen zijn die het onderscheid maakt met duurdere lenzen.
Echter, voor de prijs/kwaliteit lijkt het me een goede lens.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » ma aug 28 2006 9:39 pm

Ik denk dat door je laatste zin
voor de prijs/kwaliteit lijkt het me een goede lens je de koe bij de horens vat.
Natuurlijk mag je hem niet rechtstreeks vergelijken met een lens van 1000 euro maar voor nog geen 130 euro heb je gewoon waar voor je geld.
op onderstaande link staan de allereerste foto,s die ik met mijn D50 heb gemaakt, bijna allemaal met de 70-300
http://www.mijnalbum.nl/Album=GL334ZZF
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ivdputten » di aug 29 2006 10:44 am

Als noodoplossing keek ik toch eerst even op marktplaats.nl . . .

Ivo
ivdputten



Onderwerp:

Berichtdoor reneo57 » di aug 29 2006 3:42 pm

olle_griese schreef:Ik denk dat door je laatste zin
voor de prijs/kwaliteit lijkt het me een goede lens je de koe bij de horens vat.
Natuurlijk mag je hem niet rechtstreeks vergelijken met een lens van 1000 euro maar voor nog geen 130 euro heb je gewoon waar voor je geld.
op onderstaande link staan de allereerste foto,s die ik met mijn D50 heb gemaakt, bijna allemaal met de 70-300
http://www.mijnalbum.nl/Album=GL334ZZF


Heb je foto site bekeken erg mooie foto,s alleen de indruk dat de propellors draaien is er niet ( snelle sluitertijd)
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di aug 29 2006 4:32 pm

reneo57 schreef:
olle_griese schreef:Ik denk dat door je laatste zin
voor de prijs/kwaliteit lijkt het me een goede lens je de koe bij de horens vat.
Natuurlijk mag je hem niet rechtstreeks vergelijken met een lens van 1000 euro maar voor nog geen 130 euro heb je gewoon waar voor je geld.
op onderstaande link staan de allereerste foto,s die ik met mijn D50 heb gemaakt, bijna allemaal met de 70-300
http://www.mijnalbum.nl/Album=GL334ZZF


Heb je foto site bekeken erg mooie foto,s alleen de indruk dat de propellors draaien is er niet ( snelle sluitertijd)

Klopt helemaal.
De reden is dat ik die dag alle foto,s in de automatisch stand heb gemaakt en de foto van de hele is met 1/1600 gemaakt, jammer maar je kunt niet alles in 1 keer goed doen op je eerste dag dat je de camera in handen hebt :wink:
Maar we raken weer oftopic (heb ik geloof ik een abbonement op :lol: )
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor emdeklerk » di aug 29 2006 6:58 pm

Ik persoonlijk vind het geen gemis dat de rotor "bevroren" is.
Trouwens, bij een langzame sluitertijd, waarbij dan de rotor goed onscherp is, heb je kans dat de romp ook onscherp is.
Rotorbladen van een heli zijn niet eens zo heel snel. Bij de afgebeelde Eurocopter draait de hoofdrotor iets meer dan 400 rpm.!
Ook propellers van vliegtuigen lijken veel sneller te draaien dan ze in werkelijkheid doen. Kijk voor de grap maar eens naar foto's van vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog, dan zie je dat daar de props al vaak redelijk stil lijken te staan - en dat met de toenmalige camera's!
Die van de traumaheli is dus een goeie foto dus, vind ik.
Groetjes, E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » do sep 07 2006 9:39 pm

Bol.com was gisteren nog de goedkoopste met deze lens en sinds vandaag hebben ze hem maar liefst 100 euro duurder gemaakt Afbeelding
We kunnen beter gaan beleggen in nikkorlenzen i.p.v. ze gebruiken

Nikon Objectief 4.0-5.6/70-300 AF G (Si)
5-10 werkdagen
bol.com prijs: € 234,95
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor luc » do sep 07 2006 10:30 pm

olle_griese schreef:Bol.com was gisteren nog de goedkoopste met deze lens en sinds vandaag hebben ze hem maar liefst 100 euro duurder gemaakt Afbeelding
We kunnen beter gaan beleggen in nikkorlenzen i.p.v. ze gebruiken

Nikon Objectief 4.0-5.6/70-300 AF G (Si)
5-10 werkdagen
bol.com prijs: € 234,95


:shock: 100 euro duurder. Het moet niet gekker worden.
Een aantal maanden geleden heb ik er nog een afgewezen die ik via MP kon kopen voor 75 euro hoofdzakelijk omdat het een zilveren uitvoering was. had ik toch maar in Glas belegd...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor pieterdokkum » vr sep 08 2006 4:15 pm

Zo Hey, dat is ook lekker grof !! Heb net even gekeken maar ik krijg hem ( weet alleen niet wanneer ) nog voor 126,95 incl. verz. kosten
pieterdokkum



Onderwerp:

Berichtdoor pieterdokkum » do sep 14 2006 6:03 pm

Nou die 5-10 werkdagen kun je ook shaken, heb dus nog steeds niks. En ze hebben bij b*l.com ook geen idee wanneer ik hem wel krijg. Lijkt wel of lenzen tegenwoordig iets onmogelijks zijn om te krijgen. Moet maar weer nieuwe zoekpogingen ondernemen om uiteindelijk tóch nog een lens op die werkeloze body zien te krijgen.
pieterdokkum



Onderwerp:

Berichtdoor KAMIKAZE-FREAK » do sep 14 2006 10:10 pm

heb je al bij cameranu.nl gekeken?
heb ik laatst nog een MB-D200 gekocht en een 50mm 1.4
KAMIKAZE-FREAK




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten