Waar kun je Carl-Zeiss ZF Objectieven nieuw kopen??

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Waar kun je Carl-Zeiss ZF Objectieven nieuw kopen??

Berichtdoor tintin » ma nov 06 2006 12:19 pm

Veel is er te doen over de nieuwe objectieven van Carl-Zeiss voor Nikon bajonet. Maar zover ik heb kunnen zien zijn ze niet nieuw in Nederland te koop. Weet iemand waar ik de objectieven in Nederland of Duitsland nieuw kan kopen??
tintin



Onderwerp:

Berichtdoor Lee » ma nov 06 2006 2:02 pm

je kan de ZF lenzen kopen op de websie van zeiss zelf.
https://photo-shop.zeiss.com/epages/cz.d/?ObjectPath=/Shops/CZ/Categories/Objektive/ZF Ik zie trouwens dat ze nu ook een 25 en 35mm hebben... mmm... Interessant!!!
Lee



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » ma nov 06 2006 8:32 pm

Hou er wel rekening mee dat het wel Cosina-objectieven zijn... :oops:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Lee » ma nov 06 2006 9:01 pm

maakt toch niet uit? als ze maar presteren :wink:
Lee



Onderwerp:

Berichtdoor emdeklerk » ma nov 06 2006 9:34 pm

Volgens mij zijn het Zeiss-ontwerpen en -objectieven, die inderdaad bij Cosina gebouwd worden.
Zoals Nikon laat produceren in China, Thailand en Indonesië. En Leica een fabriek in Portugal heeft.
En zoals er heel vroeger Nikon-camera's van Mamiya kwamen.
Trouwens, de Nikon FM-10 schijnt ook van Cosina te komen...
Waarmee ik niet wil zeggen dat deze Zeiss-objectieven beter zijn dan de Nikon-equivalenten, ze zijn trouwens niet zo heel goedkoop, maar het lijkt me onzin om alles wat Cosina in opdracht maakt als minder of slechter af te schilderen. Als Cosina troep zou leveren, zou een merk als Zeiss er echt niet haar naam aan verbinden.
Trouwens, gezien het uit productie nemen van steeds meer Nikon-objectieven, zou het wel eens kunnen dat we nog eens liggen te gillen om een mooi Zeiss-objectiefje voor onze F-camera's!
En ja, ik heb de test van dhr. K. Rockwell over de Zeiss-lenzen gezien.
Groeten, E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » di nov 07 2006 5:27 pm

Als Cosina troep zou leveren, zou een merk als Zeiss er echt niet haar naam aan verbinden.

Bij mijn weten is de naam Zeiss door Cosina opgekocht en dan is het toch een ander verhaal.... :oops:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Tristan » di nov 07 2006 6:21 pm

Ed Post schreef: Bij mijn weten is de naam Zeiss door Cosina opgekocht en dan is het toch een ander verhaal.... :oops:


Zover ik weet is dat niet zo Ed. Zeiss is de verzamelnaam van een firma die vele BV's onder zich heeft. Zeiss heeft toentertijd de naam Zeiss Ikon gekocht uit de failliete boedel en gebruikt deze naam nu voor haar nieuwe ZM systeem.

Een systeem overigens dat door Zeiss is ontwikkeld (samen met Cosina). Het systeem is gebouwd rondom objectieven die door Zeiss zijn ontworpen en die gemaakt worden door Cosina (op twee na). De lenzen zijn gemaakt om tenminste gelijkwaardig in kwaliteit te zijn aan de Leica objectieven tegen een aanzienlijk interessantere prijs. Hoe goed dat gelukt is kun je o.a. lezen op www.imx.nl .

De lenzen waarop in dit draadje gedoeld wordt zijn "remake's" van de RTS serie objectieven van weleer. Zeiss manifesteert zich hiermee als een "vreemdmerk fabrikant" die objectieven van zeer hoge kwaliteit voor allerlei cameramerken produceert en daarmee rechtstreeks concurreert met (in dit geval) Nikon. Ook deze lenzen worden bij mijn weten door Cosina geproduceerd maar, net als bij de ZM lenzen, volgens Zeiss spec's (en dus van topkwaliteit zei het dat dit niet automatisch betekent dat ze beter zijn dan de Nikkor's want ook Nikon levert topkwaliteit --mits je weet wat je koopt overigens--).

Groetjes,

Tristan
Tristan




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten