Squash fotograferen; wat voor objectief?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Squash fotograferen; wat voor objectief?

Berichtdoor Stefan » ma nov 06 2006 6:12 pm

Beste lezers,

Onlangs heb ik een D 50 met de twee kit lenzen (18-55 en 55-200) met een SB 600 gekocht. Een van hobbies is squash, maar merk nu dat het lastig is om scherpe foto's te maken. Er is natuurlijk veel snelle beweging en matig kunstlicht.

Kunnen jullie mij adviseren wat ik kan doen. Ik dacht zelf om een vaste lens met een klein diafragma (bijvoorbeeld 1,8) erbij te kopen. Flitsen is tijdens het spel uit den boze, dus wellicht kan hiermee 'extra licht' verkregen worden, waardoor ik met een lage ISO en redelijke sluitertijd foto's kan maken.

Ben benieuwd naar mening van mensen die er wel verstand van hebben.

Groet en vast dank,

Stefan
Stefan



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » wo nov 08 2006 4:11 am

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al :)

Maar om de boel te bevriezen zul je toch die SB600 in actie moeten laten komen.

Groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Stefan » wo nov 08 2006 7:31 pm

Dank je BUG322, maar aangezien ik nog niet veel kennis heb was het meer een gedachte. Zit dus te denken om de Nikon AF-D 50mm F/1.8 te gaan kopen. Is dit een goed idee?

Wellicht heb jij ervaring, want volgens mij heb jij die lens ook.

Groeten,

Stefan
Stefan



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » do nov 09 2006 12:54 am

Hi Stefan voor zo'n 100 a 120 euro is die lens zeer de moeitje waard hij en maakt scherpere foto's dan sommige 1500 euro lensen.

Je kunt er soms niet altijd mee uit de voeten omdat dat het een vaste brandpunt lens is. (niet zoombaar)

Overigens zijn al verschillende topics over deze lens die zou je er eventueel ook op kunnen nalezen.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » za nov 11 2006 1:54 pm

Stefan schreef:Dank je BUG322, maar aangezien ik nog niet veel kennis heb was het meer een gedachte. Zit dus te denken om de Nikon AF-D 50mm F/1.8 te gaan kopen. Is dit een goed idee?


Ik vond het een goed idee. Had onlangs wat foto's gemaakt van badminton met de 18-200 VR. Maar dat wordt gewoon te traag.

Dus inderdaad die 50mm gekocht en ik vond het resultaat stukken beter. Je hebt gewoon meer snelheid, hoewel ik besef dat squashen nog wel sneller gaat.
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor Stefan » ma nov 13 2006 10:14 pm

Beste Hans,

Ik denk dat de bewegingssnelheid van een squasher en badmintonner wel vergelijkbaar zijn.De shuttle zal direct van het blad wel een stuk sneller zijn.

Heb je bij het maken van de foto's een flitser gebruikt? Ook bij badminton zullen ze dat niet prettig vinden.

Stefan
Stefan



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » di nov 14 2006 6:48 am

Stefan schreef:Beste Hans,

Ik denk dat de bewegingssnelheid van een squasher en badmintonner wel vergelijkbaar zijn.De shuttle zal direct van het blad wel een stuk sneller zijn.

Heb je bij het maken van de foto's een flitser gebruikt? Ook bij badminton zullen ze dat niet prettig vinden.

Stefan


Nee, met bestaand licht.
Hans Deventer




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten