Super!! riem van Black Rapid

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Robin » zo dec 06 2009 6:17 pm

Cees Laarman schreef:
Nog niet echt gebruikt, alleen nog maar eronder geschroefd.....


Het was tot nu toe ook niet echt weer een stukje te gaan lopen etc... :)

@ a90 lastige keuze, alleen bij de Optech vind ik wel dan de objectieven eng naar buiten hangen wat ik als -punt zie
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Robin

Forumlid
Berichten: 2387


Locatie: Grootebroek
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Brava » wo dec 09 2009 4:47 pm

In een eerder draadje vroeg al eens iemand naar een meer diefstal ''veilige'' riem dus waar je niet zo makkelijk doorheen knipt of snijdt. De Sunsniper (een 99% look-a-like van de Blackrapid) heeft nu ook een uitvoering (ong 60€ ) waarin een dunne staalkabel is meegevlochten in de riem dus daar kom je ook niet met een cutter doorheen. Dus mochten er NCN'ers naar bijvoorbeeld Somalië Mogadishu, Caracas Zuid Amerika of Durban Zuid Afrika gaan deze houdt het wel even vol en kan tegen een stootje.
Brava

Forumlid
Berichten: 288


Locatie: Dirksland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Christiaan » za dec 12 2009 7:31 pm

Brava schreef:.... deze houdt het wel even vol en kan tegen een stootje....


Wordt je dus een flink eind meegesleept achter de auto / scooter :wink2: is ook ideaal in ons eigen landje met de scooter boys...

Wel benauwd met die riem om je nek :D

Ipv het staal draadje kan je beter het verzekerings draadje op het forum gebruiken.

Grtjes,
Christiaan
Gebruikersavatar
Christiaan

Clublid
Berichten: 117


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor seninha » za dec 12 2009 8:42 pm

Van de week een R-strap overgenomen van iemad op het DPZ forum.(nieuw, hij had 2 gekocht )
En vandaag deze gebruikt bij het fotograferen op Schiphol.

Was eigenlijk geen moment te laat ermee. Lekker je handen in je zak en je camera achter je hangen terwijl je wacht tot de volgende kist voorbij komt :D
En dit zonder dat de camera van mn schouder afglijdt (iets waar ik altijd last van heb) of dat deze aan je nek hangt (echt een hekel aan)

Aangezien het aardig vries was, kon ik de strap goed waarderen.Tevens is het een eerlijk ding.Camera is snel op te pakken zonder dat de strap ergens aan blijft hangen.
Echt een aanrader.
seninha



Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor vvo » za dec 12 2009 9:39 pm

Ik heb de rstrap sinds een week. Kan nog niet zeggen dat ie goed bevalt, want ik heb hem de riem nog niet intensief gebruikt.
Ik heb wel het idee dat ik de camera ergens tegenaan stoot tijdens het lopen. Maar dat zal wel tussen de oren zitten :D
D700 & LX3 shooter (FBA) :: ex K10D bezitter :: Mijn Youtube filmpjes :: Fotostudio van ca 90m2 in Zwolle :: Strobist workshops
Gebruikersavatar
vvo

Forumlid
Berichten: 66


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Brava » zo dec 13 2009 10:23 am

[quote="Christiaan Ipv het staal draadje kan je beter het verzekerings draadje op het forum gebruiken. [/quote]


Ja maar om nou direkt bij iedereen die boe zegt je kamera af te geven? Verder zit je dan op reis/werk ook zonder kamera dus een redelijk beetje gezondverstand weerstand moet je wel bieden en dat riempje kan daarbij enigzins helpen. Ik meen zelfs dat er bij dat specifieke riem een verzekering ( max.€ 400) zit bij gesloten. Verder denk ik dat een (simpele single) Blackrapid of look-a-like strap veel minder opvalt dan een fototas en/of standaard schouderriem dus heb je zo wie zo minder fans van het dievengilde etc. Vaak hebben mensen niet eens in de gaten dat ik een kamera bij me heb en in plaats van een fototas gebruik ik een onopvallende not look-a-like tas.
Laatst gewijzigd door Brava op zo dec 13 2009 3:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Brava

Forumlid
Berichten: 288


Locatie: Dirksland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Cees » zo dec 13 2009 1:20 pm

Ik heb gisteren in Haarlem voor het eerst mijn R-Strap gebruikt. Eindelijk eens geen pijn in mijn nek na een paar uur. Ik vind het een verademing. Even wennen, dat wel, moet ook nog de goede hoogte vinden.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Jolanda » zo dec 13 2009 1:30 pm

Ik heb nu 3 dagen met de strap rondgelopen tijdens foto-uitjes, waaronder gisteren met flickr Belgium in Namen.

Nog steeds ben ik er niet ondersteboven van. Het gedeelte met het 'tasje' om zomaar te zeggen glijdt van mijn schouders af en als je dan je camera pakt, lukt dat niet goed. Ben er wel achtergekomen dat het zonder grip onder de camera voor mij in ieder geval beter werkt... Maar ja, die grip heb ik ook niet voor niets aangeschaft.

Enfin, nog geen hoerastemming hier over de R-strap. De komende weken ben ik op pad en ga ik de riem uitvoerig testen.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor foto-ed » zo dec 13 2009 3:13 pm

Jolanda schreef:Ik heb nu 3 dagen met de strap rondgelopen tijdens foto-uitjes, waaronder gisteren met flickr Belgium in Namen.

Nog steeds ben ik er niet ondersteboven van. Het gedeelte met het 'tasje' om zomaar te zeggen glijdt van mijn schouders af en als je dan je camera pakt, lukt dat niet goed. Ben er wel achtergekomen dat het zonder grip onder de camera voor mij in ieder geval beter werkt... Maar ja, die grip heb ik ook niet voor niets aangeschaft.

Enfin, nog geen hoerastemming hier over de R-strap. De komende weken ben ik op pad en ga ik de riem uitvoerig testen.

Jolanda


Wellicht heb je hier wat aan jolanda;
http://www.blackrapid.com/video/r-strap-tips-part-1/

Bij 5:00 kan je zien hoe je jou "euvel" kunt voorkomen....
Veel plezier er verder mee gewenst. Ik zit er nog over te twijfelen om hem te kopen of niet. De OptiTec bevalt mij nog prima.
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid
Gebruikersavatar
foto-ed

Forumlid
Berichten: 829


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Jolanda » zo dec 13 2009 3:48 pm

Bedankt voor het filmpje. Bij mij is niet zozeer het probleem dat de shouderstrap naar achteren beweegt, maar juist naar voren komt.
Ik ga de tips wel opvolgen en misschien is het gewoon een kwestie van wennen.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Robin » di dec 22 2009 2:30 pm

Voor degene uit de buurt van Alkmaar:

Cameraland.nl is ook een verkoop punt van blackrapid.
Heb gelijk naar even een tweede fastenR-2 gekocht nu heb ik 1 voor op mijn body en 1 voor op mijn 70-200mm

Nieuw: de Rs-7 met een dubbele stop tegen het schuiven van de strap (ipv 1), gebogen schouderband in de vorm van je schouder, de band is in tweeën te delen (makenlijker om te doen) en je kan zelf je tasje kiezen voor bv kleine telefoon of iPhone (2 verschillende grotes).

http://www.blackrapid.com Ze blijven inovatief!!!
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Robin

Forumlid
Berichten: 2387


Locatie: Grootebroek
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Robin » di dec 22 2009 3:28 pm

Jolanda schreef:Ik heb nu 3 dagen met de strap rondgelopen tijdens foto-uitjes, waaronder gisteren met flickr Belgium in Namen.

Nog steeds ben ik er niet ondersteboven van. Het gedeelte met het 'tasje' om zomaar te zeggen glijdt van mijn schouders af en als je dan je camera pakt, lukt dat niet goed. Ben er wel achtergekomen dat het zonder grip onder de camera voor mij in ieder geval beter werkt... Maar ja, die grip heb ik ook niet voor niets aangeschaft.

Enfin, nog geen hoerastemming hier over de R-strap. De komende weken ben ik op pad en ga ik de riem uitvoerig testen.

Jolanda


Hoi jolanda,

Ik kan en erken dit probleem ook maar maak me er niet echt druk om.
Na het bekijken van dit fimpje op de site van blackrapid en de nieuwe RS-7 vast gehouden te hebben bij cameraland.nl (waar 2 stops opzitten). Kwam ik op op het volgende:
Misschien is het een idee om de stop die op de strap zit om te draaien. Dit betekent dat de stop aan de andere zijde van bevestigings haak zit dus ervoor ipv erachter.
Het fimpje is bedoeld om je bevestigings haak te vernieuwen maar is ook handig om deze handeling te klaren, wel eerst de stop monteren en dan pas je bevestingshaak.

succes :D
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Robin

Forumlid
Berichten: 2387


Locatie: Grootebroek
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Jay » di jan 19 2010 8:57 am

Als ik het goed begrijp komt de nieuwe RS-7 zonder tasjes en die moet je er los bij kopen?
Jay



Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Jolanda » di jan 19 2010 9:20 am

Hoi Jay,

ik heb ook begrepen dat er weer een wijziging is.

Interesse in mijn strap toevallig? Mij bevalt het toch niet helemaal....
Ik hoor het wel.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Super!! riem van Black Rapid

Berichtdoor Bob42 » di jan 19 2010 10:13 am

Ik heb de strap nu een paar keer gebruikt op wandelingen met camera en zware telelens en vind het een ware uitkomst. Het draagt zeer comfortabel, je voelt de vele kilo's nauwelijks en de camera is razendsnel schietklaar.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten