Kopen in USA

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Berichtdoor Gino » ma feb 26 2007 3:16 pm

Als je bij Hon Sien koopt betaal je toch ook geen belasting in Nederland dus is dat toch van hetzelfde laken een pak of snap ik het weer niet.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Gebruikersavatar
Gino

Forumlid
Berichten: 3154


Locatie: Chapelle le Pont
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » ma feb 26 2007 3:19 pm

Nikon Gino schreef:Als je bij Hon Sien koopt betaal je toch ook geen belasting in Nederland dus is dat toch van hetzelfde laken een pak of snap ik het weer niet.

Mvg, Gino


Als je pech hebt wordt je bestelling er bij de douane uitgepikt en betaal je gewoon BTW, en eventueel invoerrechten als het iets anders dan een camera betreft.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor jeroenkr » ma feb 26 2007 7:35 pm

Koop zelf regelmatig dingen bij Hong Kong Supplies via Ebay. Betalen via Paypal en binnen 2 week in huis. Wordt super snel op vragen gereageerd. Verzending wordt aangemerkt als accesoires waardoor de douane er niks mee doet.

http://stores.ebay.nl/Hong-Kong-Supplie ... esstQQtZkm
jeroenkr



Onderwerp:

wel of niet

Berichtdoor George Fennes » ma feb 26 2007 8:16 pm

Gino schreef:

Code: Selecteer alles

Als je bij Hon Sien koopt betaal je toch ook geen belasting in Nederland dus is dat toch van hetzelfde laken een pak of snap ik het weer niet.

Mvg, Gino

Daar heb je gelijk in Gino.

Maar er zit wel verschil in, n.l. als ik zelf of iemand anders spullen meeneem uit de USA en ik ga van alles doen om de boel te beduvelen en alles anders voor te stellen, ben ik degene die de boel oplicht.

Als H.S. een pakketje opstuurd, is het hun verantwoording, hoe het verzonden wordt, heb jij geen invloed op en jij hoef niets te doen om wie dan ook maar te belazeren.

Maar daar ging het mij helemaal niet om.

Het ging mij om het feit dat er allerlei illegale praktijken gepromoot worden in dit topic, die dan getolereerd en misschien nog wel goedgekeurd worden, maar een eenvoudige gebruiksaanwijzing (of een link naar een gebruiksaanwijzing) of een aanhaling wat iemand in een of ander blaadje geschreven heeft, kan dan ineens niet, want dat is wel illegaal of in strijd met de auteursrechten of het copyright.

Het gaat om het inconsequente van het ene wat dan niet zou kunnen en in mijn ogen niet ze erg is en het andere dat in feite gewoon stelen is, dat kan dan wel.

Misschien kan dat uitgelegd worden?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » ma feb 26 2007 8:21 pm

Ja George,

Heel eenvoudig:
De importregels en dus de belasting oplichten is een Nederlandse sport, die je vast ook kent en misschien ook weleens toepast :P
Copyright en auteursrecht zijn zaken waarbij je één of meerdere personen benadeelt die dat werk bijvoorbeeld doen om hun geld mee te verdienen, foto's zijn auteursrechtelijk beschermd.

Zo simpel is het eigenlijk.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: wel of niet

Berichtdoor Brenzef » ma feb 26 2007 8:28 pm

George Fennes schreef:Het ging mij om het feit dat er allerlei illegale praktijken gepromoot worden in dit topic, die dan getolereerd en misschien nog wel goedgekeurd worden, maar een eenvoudige gebruiksaanwijzing (of een link naar een gebruiksaanwijzing) of een aanhaling wat iemand in een of ander blaadje geschreven heeft, kan dan ineens niet, want dat is wel illegaal of in strijd met de auteursrechten of het copyright.

Met versturen als accesoire is niets mis en ook niet illegaal.

Wat ik wel illegaal vind is het uitmelken van consumenten door belachelijke heffingen te leggen op apparatuur (incl. verzendkosten) door de overheid, of kopieerheffingen op CD's.
Men werkt alternatieven in de hand. Dat mensen hiervan gebruik maken vind ik de gewoonste zaak van de wereld.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » ma feb 26 2007 8:37 pm

In 't geval van spullen mee (laten) brengen uit 't buitenland zijn zowel verkoper als koper tevreden. En daar gaat 't tenslotte om. :)
paparazzi



Onderwerp:

boter hmmmmmmmmmmmm lekker

Berichtdoor George Fennes » ma feb 26 2007 9:30 pm

Wat is er mis met het downloaden van een gebruiksaanwijzing van een in Nederland gekocht objectief, door de Nederlandse importeur geïmporteerd?

Hier zouden copyright op zitten?

En dan te bedenken, dat die Nederlandse importeur eigenlijk verplicht is om een Nederlandse handleiding bij te voegen, maar hier in gebreke in is gebleven.

Dan zeg ik, dit moet kunnen, hier benadeel je niemand mee.

Maar door illegaal apparatuur te importeren, benadeel je wel heel veel mensen.

Van het belastinggeld worden wegen aangelegd, scholen, gezondheidszorg enz. dus in feite doe je dan de hele Nederlandse gemeenschap te kort.

Maar nogmaals daar ging het mij niet om.

Het gaat mij om het feit, dat er met twee maten wordt gemeten.

Als het een niet kan, moet het andere ook niet kunnen.

Als we ons op het ene vlak aan de wet willen houden, moeten we op het andere vlak ons ook aan de wet willen houden en niet met boter op ons hoofd lopen.

En dit zie ik voor de moderatoren van dit forum als een uitdaging, om recht door zee te zijn.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » ma feb 26 2007 9:38 pm

George,

Wat betreft het eerste ben ik het helemaal met je eens. Bij een in NL gekocht objectief of iets anders van Nikon, hoort gewoon een NL-handleiding. Zeker als het objectief nieuw is. Het copyright dat hierop rust, koop je af door het betreffende artikel te kopen.
Met illegaal importeren benadeel je de NL-samenleving, dat klopt. Maar dan moet je alles over één kam scheren, het zelf meenemen uit de USA, maar ook het bestellen in Hong Kong, en het dan als accessoire op laten sturen. Want ook dan betaal je geen invoerrechten en BTW.

Daar zit 'm in dit geval de crux.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

twee maten

Berichtdoor George Fennes » ma feb 26 2007 9:46 pm

Wat iedereen doet moet hijzelf weten, ik wil niet het geweten zijn voor een ander.

Maar nogmaals, daar gaat het mij niet om.

Nu zeg ik het nog een keer duidelijk, het gaat erom, hoe gaan de moderatoren hier mee om.

Ik vraag mij af waarom er door hen met twee maten gemeten wordt.

Als je één lijn trekt, moet je jezelf daar ook aan houden en niet de ene keer wel en de andere keer niet, dat bedoel ik.

Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben.

Voor mij mag je de hele USA en Hong Kong leegkopen en dat illegaal invoeren, dat is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

Maar het gaat mij erom dat er op dit forum door de moderatoren met twee maten gemeten wordt en daar maak ik aanmerkingen op!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » ma feb 26 2007 9:52 pm

Eigenbelang bij het auteursrecht?
Ik weet het niet!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma feb 26 2007 9:58 pm

Ik denk dat je je punt al gemaakt hebt, George...

M.i. wordt er niet met twee maten gemeten. Al ben ik het met je eens dat een aantal opmerkingen omtrent copyright hier op het forum niet alleen achterhaald zijn, maar ook licht hypocriet. Dat laatste zal ik maar niet gaan expliceren vanwege het jammerlijk bestaan van lange tenen en grote ego's.

Invoerrechten bestaan nu eenmaal, en bovendien: er zitten zowel negatieve als positieve aspecten aan het in stand houden van prijsverschillen op een mondiaal niveau.

De moderatoren van dit forum zijn te prijzen omdat ze nog niet ingegrepen hebben. Ik vermoed dat er zeer liberale richtlijnen bestaan binnen de NCN omtrent forum-gezeur en de daarbij behorende drang standpunten te moeten herhalen.

:lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor roel » ma feb 26 2007 11:44 pm

vanson schreef:De moderatoren van dit forum zijn te prijzen omdat ze nog niet ingegrepen hebben. Ik vermoed dat er zeer liberale richtlijnen bestaan binnen de NCN omtrent forum-gezeur en de daarbij behorende drang standpunten te moeten herhalen.

:lol:


Dank je voor het compliment Vanson, je hebt gelijk in je vermoeden... ;-)
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

het hemd is nader dan de rok

Berichtdoor George Fennes » di feb 27 2007 8:35 am

Roel schreef:

Code: Selecteer alles

Dank je voor het compliment Vanson, je hebt gelijk in je vermoeden...

Dat is nou jammer, geen inhoudelijk antwoord op de stelling.

Hier blijkt maar weer uit dat, het hemd is nader dan de rok.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » di feb 27 2007 9:18 am

Misschien een idee om het eens onder vier ogen door te spreken? Mopperen heeft ook geen zin.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten