vraagje mb-d80

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

vraagje mb-d80

Berichtdoor rvanderaalst » za mar 06 2010 9:51 pm

Hallo ik heb sinds vandaag een mb-d80 voor mij d90.
Als je bij batterij informatie kijkt in het menu van de camera heb je slot a en slot b.
Nu had ik een van de accu's leeg geschoten en stopt mijn camera ermee terwijl er nog een volle accu in zit.
Deze werkte pas nadat ik de lege uit mijn grip had gehaald.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor Franklin » za mar 06 2010 10:29 pm

De camera zou automatisch van de ene accu naar de andere moeten overschakelen.
Ik zou allereerst even controleren of alle contacten van de MB-D80 en de accu's schoon en droog zijn.
Gebruik je wel originele Nikon accu's of een vreemd merk? Ik heb wel eens gehoord dat vreemdmerk accu's wat problemen kunnen geven inzake communicatie met de camera.

Succes, Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo mar 07 2010 7:36 am

accu's van een onbekend merk, communiceren soms in het geheel niet.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor rvanderaalst » zo mar 07 2010 8:09 am

Bedank voor jullie reacties,

Er zit idd een imitatie accu in,vreemd genoeg doet deze het wel goed als hij er alleen in zit.
Ik ga volgende week een originele bijhalen.
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor Kroontje » zo mar 07 2010 9:55 am

Hallo

Hier met twee orginele accu's geen problemen mee :wink:

Groet Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor ReneG » zo mar 07 2010 2:04 pm

Kroontje schreef:Hallo

Hier met twee orginele accu's geen problemen mee :wink:


Idem, met 2 originele geen issues. Had wel een collega die wel problemen had met een namaak accu in de grip, al weet ik niet precies meer wat de symptomen waren.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor StefanvH » ma mar 15 2010 4:51 pm

Ik heb een 2e handse mb-d80 voor m'n D90 aangeschaft en maak nog gebruik van 1 batterij :oops:
Maar ik had ook problemen toen ik de grip aansloot wilde de camera niet aangaan en gaf hij een lege batterij aan. De batterij was nog vol en goed want als ik deze in de camera deed ging hij gewoon aan.
Ik heb even gegoogled en zag dat er meer mensen waren met dit probleem. Er was 1 iemand die kwam met een tip.
Als je nl. op de batterij kijkt dan zie je 3 contacten zitten, deze zitten ook op de grip. Maar als je goed kijkt dan zie je dat het middelste contact van de grip korter is dan die op de batterij.
Ik heb op de Grip op het middelste contact een stukje alu folie gestopt zodat deze het contactje verlengd. Nu werkt de grip perfect.
Misschien heb jij hier ook last van en zou je het ook kunnen proberen.

Groeten,

Stefan.
Nikon D90
StefanvH

Forumlid
Berichten: 15


Locatie: Houten

Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor OBG » di mar 30 2010 8:54 am

Zonder iemand voor zijn of haar hoofd te willen stoten zou ik wel heel voorzichtig willen zijn met allerlei toevoegingen zoals alu folie e.d.
Ik heb ook een D80 met MBD80 grip en 2 originele accu's en heb nergens last van, batterijen gaan weken mee.
Prijsverschil tussen imitatie en originele accu's is nou ook niet van die aard dat het het waard is om je camera / grip kapot te laten gaan.

In dit soort gevallen zou ik dus met originele spullen werken, maar dat is mij mening.

Succes ermee in ieder geval!
OBG



Onderwerp:

Re: vraagje mb-d80

Berichtdoor ArTe » di mar 30 2010 9:01 am

Ik heb ook maar één originele accu. Heel af en toe heb ik soortgelijke issues, dan wissel ik de twee accu's om en daarna werkt alles weer gewoon.
ArTe




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten