help ik ben een leek!

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

help ik ben een leek!

Berichtdoor Suus » wo feb 21 2007 7:30 pm

Hello!

Ik heb een kans om een Nikon d70 te kopen (met de software van d70S) het gaat alleen om de body + accu en toebehoren voor € 450,00 (is dit een goede prijs?
de camera is 4 jaar oud en ik ken diegene van wie ik het zou kopen. nu mijn vraag een accu van 4 jaar oud gaat die nog wel even mee?

tevens moet ik dan wel een lens kopen maar heb dus geen idee welke lens. Aangezien ik echt een amateur ben en mij wil gaan focussen op portret fotografie, vakanties e.d. wil ik graag weten wat voor lens ik hiervoor nodig heb, sigma is een goed merk maar wat voor soort?

Wie heeft goed advies voor me.

Ik hoop van jullie te horen!



gr.

Suus :wink:
Suus



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » wo feb 21 2007 7:35 pm

waarom post je nu weer exact 't zelfde topic?
misschien beter even lezen wat we al als antwoord op je vraag hebben gegeven in dat andere topic

(je bent niet alleen 'n leek, maar ook hartstikke blond als je 't mij vraagt! :D)
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor dragon2 » wo feb 21 2007 7:35 pm

Hoi,

Da's te duur. Bij Foto Konijnenberg heb je een nieuwe D70s (een echte, de software alleen verandert niet alles) voor 499 euro!
dragon2



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » wo feb 21 2007 7:51 pm

Een D70 van 4 jaar oud mag maximaal 300 euro kosten en dan moet de doos er bij zijn, 1 of 2 accu,s die goed zijn een lader en gebruikershandleiding, zit dit er niet allemaal bij dan wou ik hem voor 250 nog niet hebben.
En dat hij is geupgrade naar s zegt niet zoveel, het zal nooit een D70s worden.
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » wo feb 21 2007 7:54 pm

Suus,

Als je een D70 van vier jaar oud kunt kopen voor €400,- dan zou ik dat zeker doen, je moet er van een verzamelaar veel meer voor kunnen krijgen, omdat het een prototype is. De D70 is nog maar drie jaar uit. (Aangekondigd eind januari 2004, toen was ie nog niet direct beschikbaar.)

Meer dan de helft van de nieuwwaarde van een D70s zou ik zeker niet geven voor een twee of drie jaar oude D70, de D70s is nu te koop voor €499,-

Li-ion batterijen gaan doorgaans zo'n drie a vier jaar mee, ongeacht het aantal keren dat je ze opgeladen hebt, maar ze zijn nog wel te koop en er zijn ook wel goede 'witmerk' vervangers voor.

Je zegt dat je de huidige eigenaar kent. Ik weet niet of die je een poot uit wil trekken of zich absoluut niet bewust is van het feit dat de waarde van een digitale camera in vrije val raakt op het moment dat je de doos open trekt. (Met analoge camera's was dat een stuk minder.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » wo feb 21 2007 8:07 pm

Twee keer hetzelfde bericht posten is niet zo zinvol; de reacties lopen dan wel erg door elkaar heen en het is op deze manier niet echt duidelijk meer.
Verzoek om één van beide draadjes te sluiten. :idea:

Groet, Cees
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » wo feb 21 2007 8:13 pm

chip54 schreef:Twee keer hetzelfde bericht posten is niet zo zinvol; de reacties lopen dan wel erg door elkaar heen en het is op deze manier niet echt duidelijk meer.
Verzoek om één van beide draadjes te sluiten. :idea:

Groet, Cees


Die is om kwart voor 8 gesloten en jij vraagt om 5 over 8 of die gesloten kan worden?
Tijd voor een (sneller)nieuw intern geheugen? :D
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » wo feb 21 2007 8:14 pm

Wie weet!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » wo feb 21 2007 8:23 pm

Maar even terug on topic;

Er staan op 'vandaag' alleen al 4 D70's, twee met lenzen en twee zonder. De geboden prijs voor de twee 'met' ligt tussen de 420 en 475 euro. Rondsnuffelen heeft zeker zin!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

D70

Berichtdoor George Fennes » wo feb 21 2007 9:10 pm

In Duitsland is de D70s te koop voor nog geen 400 euro dus 450 euro voor een 4 jaar oude D70 is wel heel erg dik betaald.

Kijk via de zoekmachine naar de D70s en je kan hem zo toe laten sturen.

De accu is het probleem niet die koop je voor onder de 15 euro op internet en nog krachtiger ook.

Dus ik zou die koop van die goede kennis zeker niet doen.

Heel veel succes met zoeken, als ik even tijd heb zal ik je de link geven, maar misschien kan je het zelf ook wel opzoeken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Anthony » wo feb 21 2007 9:19 pm

Anthony




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten