Think Tank

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Think Tank

Berichtdoor marckuypers » di jun 01 2010 9:33 pm

Ik heb me vandaag de Think Tank Airport Security V2 besteld omdat ik hier makkelijk mijn apparatuur in kwijt kom.
Mijn vraag is: kun je hier ook internationaal mee reizen zonder problemen als handbagage ( Nederland - Canada )? Ik weet dat de Airport International ook leverbaar is, maar deze was te klein ;)
Think Tank zegt dat de Security eigenlijk voor domestic flights is, maar op google vind ik diverse verhalen dat er toch internationaal mee gereisd word.
Weet iemand van jullie iets meer?

Alvast bedankt
marckuypers



Onderwerp:

Re: Think Tank

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo jun 02 2010 7:37 am

Afbeelding

Wat er wel of niet mee mag als handbagage is per maatschappij verschillend.
Wat er wel of niet mee mag als handbagage is bij elke persoon die op je koffers een sticker plakt verschillend.
Wat er wel of niet mee mag als handbagage is afhankelijk van de persoon die je kaartje knipt als je aan boord gaat.
Het cabine personeel wil je handbagage nog wel eens op een andere plek opslaan.

Andere tips: http://home.kpn.nl/braak117/vakantie%20tips.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Think Tank

Berichtdoor a90 » do jun 03 2010 8:14 am

Ik heb deze koffer en ik moet wel zeggen dat hij best groot is. Afhankelijk van het vliegtuig zal het wel of niet passen.

Denk ook aan het gewicht, de koffer is op zichzelf al behoorlijk zwaar, als je hem nog gaat volstoppen met body's en glas dan zit je in no time aan of over de limiet heen
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Think Tank

Berichtdoor Theo van der Heijden » do jun 03 2010 12:22 pm

Marc

Op de websites van de verschillende maatschappijen staan de afmetingen aangegeven waaraan koffers moeten voldoen die je mee wil nemen in de cabine.
Over het algemeen wordt er niet zo moeilijk gedaan op internationale vluchten. Die toestellen zijn groot en hebben voldoende ruimte voor een rolkoffertje dat binnen de afmetingen valt. Je probleem komt pas als je over moet stappen.

Recent van Amsterdam naar Kansas City gevlogen via Newark.
De vlucht van Adam naar Newark is een intercontinentale vlucht dus grote bak en meer dan voldoende ruimte om je rolkoffertje op te bergen.
Maar overstappend en met een lokale vlucht verder is een heel ander verhaal.
Het toestel van Newark naar Kansas City was niet al te groot, de rolkoffertjes konden aan de gate ingeleverd worden en werden in het laadruim opgeborgen. De foto van jou rolkoffer is voor die kleine toestellen een hutkoffer en daarmee niet toegestaan. Discussieren over dit onderwerp aan de gate is zinloos.
Ik heb voor mijn vertrek een hele mooie Lowepro rugzak gekocht, schitterend ding............... maar niet voor lokale vluchten in Amerika.
Weer terug naar mijn "kleinere" rugzak die wel in de cabine meekan omdat deze onder de stoel van de voorganger geschoven kan worden.
Weer een ervaring rijker en een rugzak in de kast :)Succes
Theo
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Gebruikersavatar
Theo van der Heijden

Clublid
Berichten: 266


Locatie: Zutphen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten