welke tas nemen jullie mee?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Johan » di jan 11 2011 11:04 am

Ik heb 2 tassen, een Lowepro Mini Trekker wanneer ik alles mee wil nemen en een Crumpler Messenger Boy 8000 als ik minder mee wil nemen. De Lowepro is toch behoorlijk groot en lomp, de Crumpler is wat makkelijker wanneer ik niet alles wil gebruiken. Daar gaat een D300 + grip met gemonteerde 17-55 in, een 12-24 F4 óf een 70-300VR eventueel met een flesje water.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Gebruikersavatar
Johan

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Myriad » wo jan 12 2011 8:02 am

Ik heb gemerkt dat het niet veel zin heeft altijd maar grotere tassen te kopen om alles maar mee te nemen om maar niets te hoeven missen.
Hoe vaak kom je er niet achter dat je die hele dag maar 2 à 3 objectieven hebt ingezet?
Van tevoren maak ik een keuze in wat voor objectieven ik meeneem voor wat ik van plan ben te fotograferen. Zo houd je ook de focus op het soort onderwerp.
Ik heb 4 tassen (allemaal van LowePro, in volgorde van aanschaf in de afgelopen 4 jaar):
a) Slingshot 200 AW (gebruik ik niet meer; die ene schuine riem bood me te weinig draagcomfort en is voor mij te klein geworden)
b) Toploader 70 AW (voor als ik alleen met 1 klein of middelgroot objectief wil gaan)
c) LowePro APEX 100 AW (erg handig voor m'n Panasonic Lumix LX-3 en toebehoren spulletjes)
d) Flipside 400 AW (voor mij tot op dit moment de ideale tas, waarin ik naast de D300 zo'n 2 tot 4 objectieven en allerlei losse spulletjes in meeneem)
Myriad



Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Johan » wo jan 12 2011 10:56 am

Myriad schreef:Ik heb gemerkt dat het niet veel zin heeft altijd maar grotere tassen te kopen om alles maar mee te nemen om maar niets te hoeven missen.

a) Slingshot 200 AW (gebruik ik niet meer; die ene schuine riem bood me te weinig draagcomfort en is voor mij te klein geworden)


Toch bijzonder ;) Maar ik snap je punt :)
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
Gebruikersavatar
Johan

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor sjoppen » wo jan 12 2011 12:03 pm

Niemand met de Lowepro Fastpack ???

Deze had ik namelijk op het oog. Deze lijkt me ruim genoeg en heeft een apart compartiment voor eten en dergelijke.

grtn
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
Gebruikersavatar
sjoppen

Forumlid
Berichten: 234


Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor ReneG » wo jan 12 2011 1:03 pm

sjoppen schreef:Niemand met de Lowepro Fastpack ???

Deze had ik namelijk op het oog. Deze lijkt me ruim genoeg en heeft een apart compartiment voor eten en dergelijke.

grtn


Heb ik gehad (heb ondertussen bijna alle lowepro rugzakken gehad behalve de trekker serie geloof ik :S), maar ik vond hem weinig praktisch; Niet handig qua toegankelijkheid, teveel ruimte in het extra compartiment, te weinig ruimte in het fotocompartiment en het draagharnas was ook niet erg prettig zodra je wat meer gewicht meeneemt, tenminste in vergelijking met andere Lowepro rugzakken (die hebben een veel beter harnas). Ik zou deze tas alleen aanraden aan iemand met een kleinere DSLR met 1 of 2 objectieven, die weinig wisselt en verder de behoefte heeft om nog wat heel andere spullen mee te nemen naast fotoapparatuur.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor sjoppen » wo jan 12 2011 2:20 pm

ReneG schreef:
sjoppen schreef:Niemand met de Lowepro Fastpack ???



Heb ik gehad (heb ondertussen bijna alle lowepro rugzakken gehad behalve de trekker serie geloof ik :S), maar ik vond hem weinig praktisch; Niet handig qua toegankelijkheid, teveel ruimte in het extra compartiment, te weinig ruimte in het fotocompartiment en het draagharnas was ook niet erg prettig zodra je wat meer gewicht meeneemt, tenminste in vergelijking met andere Lowepro rugzakken (die hebben een veel beter harnas). Ik zou deze tas alleen aanraden aan iemand met een kleinere DSLR met 1 of 2 objectieven, die weinig wisselt en verder de behoefte heeft om nog wat heel andere spullen mee te nemen naast fotoapparatuur.


mmm, OK ... in filmpjes had ik gezien dat de toegang tot de camera zelf opzich makkelijk en snel is, maar inderdaad als wilt wisselen van objectief dan moet je wat meer handelingen uitvoeren.
Ik heb de D90 met 16-85, 70-300 en 35mm, mogelijk komt er nog ooit de 10-24 bij. Kan tijdens werk in uitvoering altijd een van de twee lenzen welke je op dat moment het meest gebruikt in het bovenste compartiment stoppen voor snelle toegang. Ik vindt het extra compartiment wel een grote plus, maar dat is inderdaad persoonlijk.
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
Gebruikersavatar
sjoppen

Forumlid
Berichten: 234


Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor ReneG » wo jan 12 2011 6:35 pm

sjoppen schreef:mmm, OK ... in filmpjes had ik gezien dat de toegang tot de camera zelf opzich makkelijk en snel is, maar inderdaad als wilt wisselen van objectief dan moet je wat meer handelingen uitvoeren.
Ik heb de D90 met 16-85, 70-300 en 35mm, mogelijk komt er nog ooit de 10-24 bij. Kan tijdens werk in uitvoering altijd een van de twee lenzen welke je op dat moment het meest gebruikt in het bovenste compartiment stoppen voor snelle toegang. Ik vindt het extra compartiment wel een grote plus, maar dat is inderdaad persoonlijk.


Ik snap je redenering, maar er zijn andere tassen die ook zo'n compartiment hebben zonder de nadelen (Flipside 400 bijvoorbeeld, al is die nu misschien nog een tikkie groot voor je). Ik kan overigens niet aanraden om het extra compartiment voor lenzen te gebruiken. Het is niet gewatteerd en ik meen dat het ook vrij ver open gaat (= valgevaar). Maar ik vond de toegankelijkheid (achteraf) nogal tegenvallen in vergelijking met andere Lowepro rugzakken. Dat gezegd hebbende, het is ook geen slechte rugzak, maar er zijn veel betere van Lowepro voor weinig meer.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Robin » wo jan 12 2011 7:19 pm

Ben zelf zeer te spreken over de Flipside 400 van Lowepro. Tot nu toe kan mijn hele set mee op mijn rug, deze bestaat uit; D700+grip met daarop de 24-70, de 70-200, de 105mmVR, Sb-900 in hoes, en 2 nikon converters (1,4x en 1,7x).
Daarbij is het zelfs zo dat er nog een extra (klein) objectief mee kan, dit doordat ik mijn zonnekap altijd op het objectief houd, hierdoor kan ik ook de 70-200 zonder zonnekap in het zelfde vak kwijt. en mis ik dus wat ruimte.

Voor het Compact op pad gaan heb ik nog een schoudertas de Lowepro classified 160, deze is daarbij ook nog wat minder opvallend als fototas (behalve het lowepro-logo lijkt het niet op een fototas)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Robin

Forumlid
Berichten: 2387


Locatie: Grootebroek
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor gisela » wo jan 12 2011 10:00 pm

Een Lowepro Rover Aw , al mijn spullen hebben er een plekje, een statief kan men op de rugzak bevestigen.
Er is verder boven, nog een extra vak voor drinken,boterhammetjes enz.
Een raincover zit er ook bij.
Wat mij betreft een prima fotorugzak,die manlief meesleept. :) :) :)
Ik ben niet bang om langzaam voorwaarts te gaan,maar alleen bang om stil te staan.
Gisela.
Gebruikersavatar
gisela

Forumlid
Berichten: 277



Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor sjoppen » do jan 13 2011 10:11 am

De flipside 400 lijkt me inderdaad ideaal voor de apparatuur, maar ik zie niet echt veel ruimte voor eten/drinken. Heb de tas nog niet in mijn handen gehad maar wat kun je in dat voorvak nog kwijt? Lijkt mij een vrij platte ruimte ?
Die Rover tas ziet er ook wel ruim uit maar de toegankelijkheid lijkt mij minder. Hmmm, lastig.

Heeft Edward eigenlijk al een keus gemaakt ???
Ben wel benieuwd waarmee hij is thuis gekomen.
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
Gebruikersavatar
sjoppen

Forumlid
Berichten: 234


Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor ErikB » do jan 13 2011 10:31 am

Ik sluit me aan bij de Flipside 400-club :P

Een geweldige tas, sterk, handig in gebruik en groot zat. De ruimte voor eten is inderdaad iets beperkt. Ik heb vaak verpakt voedsel (meusli-repen) in het camera-compartiment. Met van dat verpakt spul is er geen risico op kruimels dus dat durf ik wel bij mn camera te doen, genoeg ruimte daar en je koekjes worden niet plat gedrukt. Het voorvak is wat klein maar daar hoeven alleen je boterhammetjes te zitten (in mijn geval zit daar mn rijstzak, mocht ik erg honger hebben dan kauw ik daar wel op :P). De voorkant is niet zo plat als het lijkt, houd de tas maar eens vast en kijk maar hoeveel ruimte er voorin is en of dat genoeg voor je is ;) Flesjes water kan je aan de zijkant meenemen, ideaal en met wat oefening te pakken zonder de tas van je rug te halen. Statief kan er perfect op gedaan en bij warm weer kan je je jas bovenop de tas kwijt.

Gebrek aan ruimte voor eten is bij mij nog nooit een probleem geweest, dat terwijl m'n tas intussen met accessoires toch behoorlijk vol zit.
ErikB

Forumlid
Berichten: 557


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten