welke tas nemen jullie mee?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Edward P » ma sep 20 2010 3:34 pm

Mijn voorraad apparatuur is inmiddels dusdanig gegroeid dat mijn huidige rugzak te klein is. Ik ben al een tijdje aan het kijken maar heb de juiste rugzak nog niet gevonden. In de tas moet naast minimaal 1 body ruimte zijn voor de 17-55, de 70-200 en de 105VR. Daarnaast moet de teleconverter, flitser, lader e.d. ook mee. Het liefst heb ik ook wat ruimte voor wat persoonlijke spullen. Wat is jullie ideale reisgenoot?
Edward P

Forumlid
Berichten: 42


Locatie: Monster

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Gobert » ma sep 20 2010 3:37 pm

De stationwagen
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gebruikersavatar
Gobert

Clublid
Berichten: 1619


Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor ReneG » ma sep 20 2010 3:44 pm

Vooropgesteld, je kunt het beste naar de winkel gaan om te passen.

Ik ben zelf een grote fan van de Lowepro Flipside 400AW, daar past je set denk ik nog net in (ik vervoer zo'n beetje hetzelfde, maar dan een 80-200 ipv een 70-200 en een 17-50 van tamron ipv de 17-55 en een SB-900. Daarnaast nog wat kabels en afstandbediening etc, plus een 2e body (D90 zonder lens) of 2 a 3 kleinere lenzen. De 17-55 is wat groter dan de 17-50 maar dat moet op zich passen als je een 2e body of een extra lens weglaat. Maar je hebt dan niet veel ruimte over voor persoonlijke spullen (je kunt aan de zijkant overigens wel wat flessen kwijt en er zit een extra ruimte op de achterkant voor wat kleinere spullen). Wil je echter 2 body's met de lens erop dan moet je echt iets groters hebben, een Vertex 300 o.i.d.

Maar nogmaals, ga passen in de winkel...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor gongon » ma sep 20 2010 4:45 pm

Ik neem de Kata 30n1 mee.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor PeterG » ma sep 20 2010 4:48 pm

Ik heb zo'n 7-tal tassen. Allemaal verschillend van inhoud en draagcomfort.
Afhankelijk van mijn stemming (lees: wat wil ik meenemen) kies ik de bijpassende tas.

Peter
Gebruikersavatar
PeterG

Forumlid
Berichten: 1007


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Bob42 » ma sep 20 2010 5:33 pm

Tja, als je in de toekomst niet steeds grotere tassen nodig wilt hebben moet je m.i. óf een keer ophouden met meer objectieven te kopen óf op een bepaald moment besluiten dat het helemaal niet nodig is om altijd al je spullen bij je te hebben.
Daar ik ernstig door het NAS-virus ben aangetast heb ik zo'n verzameling spullen dat ik al lang heb moeten kiezen voor de tweede optie. Er gaat dus altijd maar 1 body mee en 1, maximaal 2 objectieven. En eventueel een flitser. Meestal kan ik dus volstaan met de kleinste van al mijn tassen en rugzakken en ik heb nog nooit iets gemist tot nu toe. :)
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor V70ORD5 » ma sep 20 2010 5:48 pm

Ik sluit me aan bij Gongon Kata 30n1

Ik stop de 70-200 17-55 en sb800 lader en nog veel meer meuk (kaartlezer, external hard drive kabels etc.) mee

Kata is te gebruiken als slingshot maar ook als volwaardige rugtas.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Gebruikersavatar
V70ORD5

Forumlid
Berichten: 651


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Cookie1397 » ma sep 20 2010 7:04 pm

Als de hele uitrusting mee gaat kies ik voor de Lowepro flipside 400. Deze heeft als voordeel dat het vak en dus de rits aan de rugzijde zit. Men kan dus niet 1,2,3 bij de uitrusting. Schouderriemen afdoen en de rugtas kan je voor je buik draaien en kan je makkelijk bij de spullen.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Replay » ma sep 20 2010 8:42 pm

Als je de hele dag je spullen met je mee sleept is een rugzak de beste optie. Voor mijn werk (autosportfotografie) is dat helaas niet zo. Om mijn spullen van de auto naar de persruimte te slepen heb ik een "Shock Doctor Motorsports 22" Jetset Roller Bag" ( da's een lange naam voor een koffer op wieltjes :| ).
Hierin zit dan ook het nodige in waar ik gebruik van maak. 2x D2Xs camera, 300mm 2.8 lens, 70-200mm 2.8 lens, 12-24 mm lens, 18-70mm lens,SB800 flits, accu's/batterijen, monopod, batterypack voor SB800, laders en nog wat klein spul.
Totaal gewicht is 16 kg. Daarnaast sleep ik ook nog een laptop met toebehoren mee omdat dat er niet meer in past.
Deze koffer is eigenlijk niet gemaakt voor fotogerei maar door de grote(met kogellagers)wielen rolt hij wel erg soepel.
De vakindeling heb ik zelf gemaakt maar is nu wel aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor D. Haaksma » ma sep 20 2010 8:46 pm

Lowe pro, nature trekker AW II.

Maar maak je geen illusies, ze worden allemaal veel te klein. :lol:
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor willemr » ma sep 20 2010 8:59 pm

D. Haaksma schreef:Lowe pro, nature trekker AW II.

Maar maak je geen illusies, ze worden allemaal veel te klein. :lol:


:D inderdaad
Ik heb een LowePro Mini Trekker AW Black en een Kata HB-205 rugzak (LowePro voor regulier gebruik en de Kata als ik meer steun nodig heb). Beide kunnen een body, 3 à 4 lenzen, statief en nog wat meuk meenemen. Voor een beetje rondwandelen heb ik nog een Crumpler Daily M en een Billingham 225 schoudertas. In die laatsten gaan een aantal kleine primes en een normale zoom-lens (bijv. 17-55).
Met name als ik met primes schiet, vind ik een schoudertas erg handig.
Thuis te vinden en op SmugMug
Nikon: D300, 17-55mm f2.8G, 70-200mm f2.8G AF-S VR, TC1.7, SB-600
Sigma: 105mm f2.8 EX
Gebruikersavatar
willemr

Forumlid
Berichten: 336


Locatie: The Hillback of Utrecht
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor JaapV » ma sep 20 2010 10:21 pm

D. Haaksma schreef:Lowe pro, nature trekker AW II.
Maar maak je geen illusies, ze worden allemaal veel te klein. :lol:

:lol:
Klopt helemaal. Ik heb een "Vantage UP10". Goedkope maar degelijke schoudertas uit een Foka aanbieding. Gekocht in december. Had toen ruimte genoeg. Het is koddig om hem nu te zien: net een korte dikke kroket :mryellow:
Wel heb ik toen kort na die aankoop los een brede draagband met zware schouderpad gekocht.
Ik had nog een heel klein tasje uit mijn Nikon Coolpix 8700 tijd, maar daar past mijn D90 met moeite in, en alleen met de 35mm 1.8.
Nu dus nog een tas met ruimte voor wat groei, plus een medium tasje erbij voor kleine tripjes.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor IlseN » ma sep 20 2010 10:28 pm

Ik heb meestal mijn LowePro Flipside 300AW mee.

www.cambags.com vond ik een nuttige site!
IlseN

Clublid
Berichten: 133


Locatie: Noord Holland
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Hans Braakhuis » di sep 21 2010 6:06 am

Neem zelden al m'n spullen mee. Ik weet wat ik wil doen en door je te beperken kun je veel verder komen.
Zo ziet mijn tas er uit:

Afbeelding
uit:
viewtopic.php?f=32&t=26228
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke tas nemen jullie mee?

Berichtdoor Daniël » di sep 21 2010 7:29 am

Vaak gaat de Crumpler-Nikon The This tas mee.
Daar kan ik onderin de body doen met de 16-85. En daarnaast nog 2 kleine dingen. Bijvoorbeeld de 35mm en kenko converter.
Maar wat ik ook vaak doe is onderin de 70-300mm VR, 35mm en bovenop de camera met 16-85.

Ook wat ik vaak in de vakantie gedaan heb is onderin de SB800 en dan bovenop D90 met 16-85 en de D300s met 35mm.
Daniël




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten