Think Tank Holster 50V2 en Harness V2

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Think Tank Holster 50V2 en Harness V2

Berichtdoor raymonidas » di mei 10 2011 11:27 pm

Hallo,
Voor de meivakantie naar Portugal een Think Tank Holster 50V2 met het bijbehorende Harness V2 aangeschaft. Eraan een Lowepro Lenscase-3.
Deze combinatie is geschikt om de D700 met MB-D10 en eraan vast de 24-70 met goed gemonteerde zonnekap (ready to shoot) in op te bergen. In de lenscase past de Micro Nikkor 105 ook weer met goed gemponteerde zonnekap. Natuurlijk kan je bij lenswisseling de 24-70 er zo in laten zakken.

Omhangen van de combi:
Dat gaat na een paar keer oefenen prima. Tijdens het lopen, met het flinke pakket van bijna 4 kg, af en toe iets bijstellen door aan een van de 6 riempjes te trekken. Dat iets is dan meestal enkele milimeters. Afhankelijk van wat je aan het doen bent kun je de holster wat hoger of wat lager hangen. Door de Micro Nikkor hangt het geheel heel iets naar opzij, maar dat is niet hinderlijk. Ik vond het zelf prettig om -net als bij een rugzak- het gewicht op het middel te zetten. Dus het onderste riempje aantrekken. De riemen over de schouders doen dan niet zoveel meer.
Doordat het Harness zo enorm goed te verstellen is, zal het dragen over een dikke winterjas geen enkel probleem opleveren. De bandjes zijn aangenaam lang. Een overschot aan lengte kun je met een vernuftig maar heerlijk simpel systeempje wegwerken.

Hoe comfortabel zit het geheel:
Met de standaard bij de Holster geleverde schouderband houd je het niet zo heel lang vol met de bijna 4 kg. Hang je hem aan het Harness, dan is het gewoon comfortabel. Van mijn zwager probeerde ik thuis het harness van LowePro, maar dat zat op mijn lijf erg onprettig. Duidelijk te klein en bijna niet te verstellen.
Ik liep met de ThinkTank hele dagen rond in Lissabon, nergens last van. Wel regelmatig wat verhangen of wat verstellen.
Het harness heeft op de rug een vierpuntsverbinding van een soort gaas, wat uitwasemd. Op je buik draag je het pakket, wat dus niet uitwasemd.

Lopen en fotograveren:
Als de cameracombinatie in de Holster zit en alles goed omgehangen, dan trekken de banden de Holster strak om de -vooral- zonnekap. Haal je de camera eruit, dan is het heel even trekken. Heb je de camera eruitgehaald, dan zorgt de spanning van de onderste bandjes ervoor dat de snuit van de holster vervormt word en kun je de camera niet zonder meer weer diep in het Holster laten zakken. Op zich is dat helemaal niet erg, want hij is nu hangend in de Holster echt klaar om te "schieten" Als je het Holster wat hoger afsteld en de cameraband wat langer, dan zul je geen cameragewicht om je nek voelen. Dat is wel heel erg prettig. Wil je de camera weer geheel in het Holster laten verdwijnen, dan moet je de riempjes lossen en de snuit rechtduwen. Tegelijkertijd de camera erin duwen.
Lopend met de combinatie heb je af en toe wel bekijks. Het ziet er idd wel een beetje maf uit, maar who cares? Ik niet :)

Zijn er ook nadelen:
Yuppers die zijn er, helaas. Ik heb diverse keren de zonnekap weer vast moeten klikken. Een keer haalde ik de camera eruit terwijl de zonnekap achter bleef. Voordat de zonnekap los kan, op de 24-70, moet je een knopje indrukken. Dat indrukken van het knopje zal wel door de spanning van de onderste bandjes komen. De hele Holster is degelijk gemaakt, maar heeft geen eigen body, geen frame.
Zoals gezegd, is het toch een flink pakket wat op je buik/borst hangt. Hierdoor kun je niet zien waar je de voeten precies neerzet. Lastig bij omlaag op trappen en gewoon link als je na omhoogklimmen weer eens naar beneden wilt.
Af en toe druk je op de gevoelige ontspanknop van de MB-D10 bij het in de Holster laten zakken, op zich niet erg.

Kan ik hem aanbevelen:
Ja koop hem rustig, je krijgt er geen spijt van. Bovendien is deze tas, die voor de pro's gemaakt is, ook nog eens goedkoper dan de LowePro evenknie.

Succes!
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/
raymonidas

Clublid
Berichten: 217


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Think Tank Holster 50V2 en Harness V2

Berichtdoor Jasiu » wo mei 11 2011 12:54 pm

Uhmmm...foto's ??
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<
Gebruikersavatar
Jasiu

Forumlid
Berichten: 934


Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Think Tank Holster 50V2 en Harness V2

Berichtdoor Marten » wo mei 11 2011 1:14 pm

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving.

Even de site erbij:
http://www.thinktankphoto.com/products/digital-holster-50-v2.aspx
en een plaatje:
Afbeelding
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Think Tank Holster 50V2 en Harness V2

Berichtdoor Eeuw » wo mei 11 2011 1:17 pm

Ik denk dat je wel op zal vallen in dat land dat bijna failliet is. :shock:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten