Gered door...GGS glaasje!

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Gered door...GGS glaasje!

Berichtdoor Bob42 » di mei 08 2012 1:49 pm

Marten schreef:
Bob42 schreef:Ik heb 3 van die CGS- glaasjes gehad en inderdaad zijn die allemaal versplinterd. Een tikje is genoeg.
Ik gebruik dus toch maar liever de standaard beschermglazen van Nikon. Die beschermen beter en versplinteren niet.

CaptainHook schreef: ...Dit keer waren deze de gelukkige:
http://stores.ebay.com/Accstation/_i.ht ... d=42816719


Je moet natuurlijk wel de echte GGS glaasjes kopen. De betreffende link verwijst naar een ander merk. Even goed kijken wat je koopt. De echte versplinteren niet zo maar.
Er moet GGS op het glaasje staan.


De mijne waren GGS. Geen hoge pet van op dus. Oppassen trouwens dat je met al dat gesplinter geen krassen op je display krijgt. :roll:
Ik doe het nu dus met dat standaard bescherm"deksel" voor de achterdisplay. Voor de topdisplay heeft Nikon idd niets, maar dat lijkt me ook niet echt nodig?
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Gered door...GGS glaasje!

Berichtdoor Steven » di mei 08 2012 2:09 pm

Ik had imitatie GGS glaasjes gekocht met GGS er op, niet van echt te onderscheiden tot je de echte ook in handen hebt. Die uit hong kong waren flinterdun en de letters zijn niet zo strak als de originele. Die waren dus met een week of 3 versplintert op het bovenscherm. De originele zit er nu nog op en dat is volgens mij gewoon hard glas. De "namaak" is dus een prachtige kopie van het origineel maar de duurzaamheid van een rijpe banaan. Zoals dat met vrijwel alle imitatie het geval is.
Steven



Onderwerp:

Re: Gered door...GGS glaasje!

Berichtdoor Cees » di mei 08 2012 2:24 pm

Bob42 schreef: Voor de topdisplay heeft Nikon idd niets, maar dat lijkt me ook niet echt nodig?



Zou ik niet te hard zeggen. Bij de introductie van de D300 tijdens Nikon Solutions in de Jaarbeurs in Utrecht was op één van de D300's het bovenglaasje kapot, zat een forse scheur in.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten