Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Maud » za okt 13 2012 10:21 pm

Ben aan het overwegen om een draagraket aan te schaffen voor mijn camera..

Wie heeft er tips welke ik juist wel moet bekijken/proberen en welke ik juist links moet laten liggen in mijn zoektocht?
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Frank Roelofs » za okt 13 2012 10:25 pm

Ik gebruik de http://www.blackrapid.com/products/womens. Erg prettig.
Had gister maar even gezegd, had je die van mij wel kunnen proberen. :wink:
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor ReneG » za okt 13 2012 10:54 pm

Optech, verschillende modellen. Voor de meer 'klassieke' draagriem gebruik ik een OpTech Pro Loop (verdeeld het gewicht goed, anti-slip etc). Als je de camera aan het lijf wilt dragen gebruik ik een OpTech harnas (als een soort pistoolharnas). Ben persoonlijk geen fan van de black rapids en de sun snipers; Heb beide systemen gehad en het feit dat je camera bungelt met één bevestigingspunt aan de riem beviel me totaal niet, al weet ik dat er hele volksstammen zijn die het fantastisch vinden... Heeft ook al een keer tot schade geleid. Met zoiets als de optech heb je de keus of je de camera langs of voor je lichaam hangt (dat laatste geniet mijn voorkeur in grote groepen mensen).
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor John Hoenen » za okt 13 2012 11:06 pm

Net als Rene ben ik ook terug naar de gewone camerariem.
Ik heb de Black-rapid Sport, maar draag hem niet graag met zware camera's er aan, het bungelt zoals Rene al zegt maar wat heen en weer.
Maar goed, zoals met alles, smaken verschillen.
Geef mij de gewone riem maar, en als je toch iets moois wil.. :shock:

http://www.artisanandartist.com/

Gr. John.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor iJoost » za okt 13 2012 11:12 pm

Ik ben ook een tevreden OpTech gebruiker. Alleen moet je altijd even zoeken welke webwinkel 'm leveren wil, want de webshop van OpTech zelf levert alleen in Amerika. Tamelijk onhandig. Maar de draagriemen zijn goed. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Maud » za okt 13 2012 11:32 pm

Frank R schreef:Ik gebruik de http://www.blackrapid.com/products/womens. Erg prettig.
Had gister maar even gezegd, had je die van mij wel kunnen proberen. :wink:


Ja sorry denk er langer over maar na gisteren heb ik besloten dat ik niet al te lang het zware alleen an mijn nek wil laten hangen.
En waren gisteren ook veel met statief bezig :)

Maar ehh draag jij een vrouwen versie??
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Jolanda » za okt 13 2012 11:42 pm

Maureen,

ik vond die Black Rapid riem echt helemaal niks. Toen was er nog niet de vrouwenriem, maar eerst even uitproberen zeg ik je.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor a90 » zo okt 14 2012 12:07 am

Ik heb straps van Optech, BlackRapid en van CustomSLR en die laatste hebben een hele fijne slingstrap gemaakt met een mooi koppelstuk.

http://www.customslr.com/

Ben er tevreden mee en ben langzaamaan aan het overstappen van Optech naar CustomSLR die je overigens ook gewoon om je nek kunt hangen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Patrick » zo okt 14 2012 2:00 am

Hier een zeer tevreden gebruiker van de Sun Sniper Pro (steel). Ik vind het dragen aan de zijkant ideaal!. Zou niet meer anders willen...

Kan best dat ik ook aan andere merken kan wennen. Het gaat mij om het principe dat je 'm aan de zijkant hebt hangen en dat je het gewicht niet om je nek hebt. Zeker als je er iets van een D700 met grip en een 70-200 f2.8 aan hebt. Dat draagt toch voor geen meter op je borst! :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor iefie » zo okt 14 2012 2:11 am

Ook ik heb de sun sniper pro steel. Helemaal super.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Pjerry » zo okt 14 2012 2:12 am

Die steel van Patrick geeft je wel een extra veilig gevoel, daarom zit ik ook wel over die riem na te denken.

Optech heeft als grote voordeel dat het erg goedkoop is en dat het de schokken meer dan uitstekend dempt. Ik heb minder last van mijn ongeveer 3-4 x zo zware (gezien totaal wat er op zit) D7000 aan mijn Optech, dan van mijn lichte D40 om mijn nek.

De koppeling vertrouw ik zelf maar matig (geen extra beveiliging), dus ik heb mijn camera altijd aan 2 aansluitingen gekoppeld. Hangt hij, sinds de 24-70 erop zit ook net wat lekkerder langs mijn lichaam. Nooit wil ik terug naar een gewone draagriem (meningen zijn dus erg verdeeld :P).
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor a vgastel » zo okt 14 2012 2:16 am

ReneG schreef:Optech, verschillende modellen. Voor de meer 'klassieke' draagriem gebruik ik een OpTech Pro Loop (verdeeld het gewicht goed, anti-slip etc). Als je de camera aan het lijf wilt dragen gebruik ik een OpTech harnas (als een soort pistoolharnas). Ben persoonlijk geen fan van de black rapids en de sun snipers; Heb beide systemen gehad en het feit dat je camera bungelt met één bevestigingspunt aan de riem beviel me totaal niet, al weet ik dat er hele volksstammen zijn die het fantastisch vinden... Heeft ook al een keer tot schade geleid. Met zoiets als de optech heb je de keus of je de camera langs of voor je lichaam hangt (dat laatste geniet mijn voorkeur in grote groepen mensen).


Ben zeer tevreden over deze ook ik gebruik hem ieder zijn keuze.
1 OF 2 bevestigings punten er staat toch wel wat kracht op dat boutje .
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor Patrick » zo okt 14 2012 2:18 am

De nieuwe bevestiging van de Sun-Sniper vind ik toch wel een hele goede. Beter dan die van de versie ervoor. Maar ook die heb ik gewoon zonder angst gebruikt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor iefie » zo okt 14 2012 10:06 am

Welke nieuwe bevestiging patrick, dan kan ik zien of ik een oude of nieuwe heb. Ik draai hem in het statief gaatje
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Berichtdoor cornelis » zo okt 14 2012 10:27 am

Ik heb ook de sun sniper pro met een staaldraad erin verwerkt.
heb een dx 7000 met 70 -200 vr // eraan ,en in de duinen of dierentuin perfect.
geen nekhernia.
gr. Cornelis
cornelis

Forumlid
Berichten: 100


Locatie: Beverwijk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten