afstandsbediening D200 nikon

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » za nov 10 2012 11:25 am

Hallo,
Ik zoek een draadloze afstandsbediening op voor mijn Nikon D200.
Op advies van een tevreden gebruiker kreeg ik de JJC wireless Remote Control 50m JM-B (nikonMC30) op.
Helaas is deze op dit moment niet te leveren en weten ze niet hoe lang dit gaat duren, als deze nog geleverd kan worden.(Wacht al een paar weken). :(
Nu zie ik op mpl een Phottix en een Godox Reemix RM1N afstandsbediening als alternatief???
Heeft iemand ervaring met welke afstandsbediening dan ook voor de D200 (niet te duur svp)en welke is aan te raden?
bedankt,
groet,
Anja
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor Léon Obers » za nov 10 2012 12:39 pm

Met dubbele functie: afstandsbediening + flitsontsteking op afstand.
viewtopic.php?p=571081#p571081
http://www.ebay.nl/sch/i.html?LH_AvailT ... 3D1&_rdc=1
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » za nov 10 2012 9:34 pm

Hallo Leon, dank voor het doorsturen van de link.

Helaas snap ik er niets van ik ben net begonnen met fotograferen en denk te lezen dat dit alleen voor flitsen is??? Ik zie nl oa 4 flitsschoentjes en ik wil graag een afstandsbediening hebben voor de sluiter.Ik zie ook nl nergens een review en heb ook nog nooit via ebay iets gekocht sorry zie ik iets over het hoofd?
Heeft u zelf ervaring met dit product?
bedankt,
groet Anja
ps onze camera D200 heeft aan de voorzijde een 10pins aansluiting
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor Léon Obers » zo nov 11 2012 1:17 am

stabij schreef:Helaas snap ik er niets van ik ben net begonnen met fotograferen en denk te lezen dat dit alleen voor flitsen is???

Het zijn twee functies bij elkaar in hetzelfde radiografische setje.
- Radiografische afstandbediening voor de camera. Datgene wat je zou willen.
- Flitsontsteking op afstand, als je de flitser los van de camera wilt gebruiken.
Komt nu misschien nog niet aan de orde. Maar misschien over een tijdje wel. Makkelijk om het voor dezelfde prijs bij elkaar te hebben.

Je kunt die setjes ook in NL kopen, maar kost dan ongeveer dubbel zoveel dan via E-bay.
Versie met kabeltje met 10-polige stekker voor aansluiting met de D200 (D700, D3 e.d): http://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash/ ... 4/#tab-tb2
Via E-bay kun je dat kopen via een PayPal account: https://www.paypal-nederland.nl/particulier/

Zelf gebruik ik inderdaad ook dat setje, maar zet het vooral in voor mijn flitsers, weinig als afstandbediening. Ervaring zie: viewtopic.php?p=528587#p528587
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor RVK » zo nov 11 2012 8:34 am

Kijk hier eens, betrouwbaar adres en een levertijd van ca 7-10 dagen, betalen via Paypall dus veilig.

http://dx.com/s/camera+remotes+nikon.ht ... ice&page=1

Er zijn nog meer ven deze bedrijven met een enorme sortering je moet wel goed zoeken en op de stekkers letten

http://www.linkdelight.com/camera-remot ... itstart=32

of:

http://www.miniinthebox.com/nl/afstands ... mera_c4898

Ik raad wel aan om niet een infrarood te nemen, mijn erveringen met zoiets in bv zonlicht omgeving zijn niet best, terwijl radiografisch goed werkt, ook op grotere afstanden.

succes

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 952


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor Cees » zo nov 11 2012 8:48 am

Ben al jaren een tevreden Phottix gebruiker, o.a hier verkrijgbaar: http://www.arendhandelsonderneming.nl/i ... 84&lang=NL
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » zo nov 11 2012 11:36 am

Hallo allemaal,
Er gaat mij nu een lichtje op :wink: Maar zonder gekheid er is me nu meer duidelijk dank voor de info ik ga er wat mee doen.Super
groet,
Anja
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » ma nov 12 2012 10:34 am

Heb naar aanleiding van het verhaal over de flitser erbij functie besloten om een andere afstandsbediening te kopen een die ook door een muur kan
het is de
Hähnel Giga T Pro Nikon Timer
Is weleenswaar iets duurder maar met het oog op de toekomst misschien we zo verstandig. Ik heb in de tuin wat nestkastjes camera ervoor en evt van binnenuit de foto nemen.
Nogmaals dank voor alle goede raad.
Hoop van de week ze afstandsbediening te ontvangen
Groet,
Anja
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor Léon Obers » ma nov 12 2012 2:22 pm

stabij schreef:Heb naar aanleiding van het verhaal over de flitser erbij functie besloten om een andere afstandsbediening te kopen een die ook door een muur kan

Dat kunnen die goedkope Yongnuo setjes ook hoor. De meeste radiografische setjes die nu op de markt zijn maken namelijk gebruik van dezelfde techniek, een bandbreedte van 2,4 Ghz en wellicht hetzelfde zendvermogen. Het bereik van de Hähnel Giga T Pro is volgens de specs dan ook gelijk met die van Yongnuo. Buiten zonder obstakels is dat 100 meter (Yongnuo setjes zijn al wel eens getest op 115-120 meter).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » za dec 22 2012 8:26 pm

DE Hähnel Giga T Pro Nikon Timer doet het nu al niet meer grr is terug gestuurd naar de verkoper. Is totaal een 30 tal foto`s mee gemaakt.De eerste foto`s gingen prima druk op de knop en ja hoor een foto gemaakt. Van de week was ik bij de schaatsbaan in Laren en toen werkte de afstandsbediening maar 2x.Ben je daarmee aan het hannessen.
Acheraf waren de fotos die ik de week ervoor maakte ook al moeizaam. Druk op de knop en er gebeurde niets meerdere keren op de knop drukken en dan pas werd de foto genomen. Ben je aan het richten wat niet zou hoeven. Jammer en balen ik wilde juist nu met de mooie sfeer verlichting buiten foto`s maken.
Weet ook niet hoelang het duurt voor ik wat er over hoor.Wekt niet echt vertrouwen in de afstandsbediening moet ik zeggen.
Nu de camera maar op de zelfontspanner zetten.en opnieuw er op uit als het droog weer is.
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » do jan 31 2013 9:32 pm

Van de Hanel heb ik gelukkig geld terug gehad.
Sinds 8 jan jl heb ik de JJc Wireless Remote control 50m Jm-B
Hier zijn ongeveer 10 tot 12 foto`s mee gemaakt perfect, MAAR
Nu is mijn vraag over de zender hoelang gaat zo`n batt mee??? Deze is nl al leeg grr
Er zijn geen lange sluiterijden foto`s mee gemaakt.
Heb ik stomme pech of rust er voor mij een vloek op de AB`s
groet,
Anja
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor Léon Obers » do jan 31 2013 10:48 pm

Na gebruik schakel ik de apparaatjes uit. Als ik ze langere tijd niet gebruik haal ik de batterijen eruit.
Bij schoolfotografie worden er zonder problemen vele honderden opnamen op een dag mee gemaakt. Volgende dag weer.
Misschien op een setje batterijen 2000 opnamen ??? In ieder geval nooit tegen onverhoopte verassingen komen te staan (heb ook altijd reservebatterijen bij).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » vr feb 01 2013 9:30 am

Hoop dat ik het duidelijk uitleg.
De zender heeft geen aan uit knop. Van deze is de batt leeg hebben we getest. AB doet het goed gelukkig hebben we met een andere batt (12v die er niet inpast) getest was even gedoe met stroomkabletjes maar we weten nu de dat het niet aan de AB ligt.
De ontvanger die met de 10 pins aan mijn camera vastzit kan ik wel uitschakelen wat ik dus wel doe .Deze batt is wel/nog goed.
Batt was er nieuw bijgeleverd zat nog folie om. Maar blij om te horen dat ik veel meer foto`s ermee moet kunnen maken.
Bedankt voor het antw
Groet,
Anja
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor Léon Obers » vr feb 01 2013 2:37 pm

Ik heb twee radiografische setjes. Bij de jongste set zitten bij elk kastje twee stuks AA batterijen. Elk kastje kun je uitschakelen.
Bij het oudste (een radiografische flits trigger, maar maakt qua principe weinig uit) zit er bij het zendertje een klein batterijtje in het ene kastje, AA-batterijen in het andere. Geen aan/uit knopjes, ook niet op het andere kastje.
Nog even de gebruiksaanwijzing van dat oudste ding erbij gehaald. standby-tijd ongeveer een jaar. Het ene kastje zou de batterij 20.000 flitsen meegaan, het andere 30.000. Dat haalt het niet hoor, meestal zijn batterijen al langzaam aan het leeg lekken als je die een jaar in de kastjes laat zitten. Maar met batterijen tussendoor eruit halen en bij belangrijke fotografie-weken erin stoppen is mijn eigen ervaring dus zeker wel een aantal duizend flitsen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: afstandsbediening D200 nikon

Berichtdoor stabij » vr feb 01 2013 3:30 pm

ah, Ik zal dus de batt eruit moeten halen geen probleem als je het maar weet. Deze set is nog net geen 3 weken oud en al leeg grr.
Lijkt mij dat de batt niet leeg mag lopen???
Wilde gisterenavond weer eens een foto maken.
Daarvoor had ik max (veel) 12 foto`s gemaakt ,binnen, macro ,van een bloem dus dat had het niet mogen zijn.
Heb nu een nieuwe/ andere batt, er zit een A23 in de zender .
bedankt
groet,
Anja
stabij

Forumlid
Berichten: 91


Locatie: Huizen
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten