Ervaring met de Camranger ?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor D. Haaksma » ma apr 15 2013 10:39 pm

http://www.camranger.com/
Het lijkt nog wel een vrij nieuw ding te zijn, maar het lijkt mij o.a. wel iets voor mijn vele laag-bij-de-grond macro's.
Kent nog vele andere toepassingen, is er nog niet voor Android, maar dat komt.
Ik ben hem al eens in een draadje tegengekomen maar kon dat niet terug vinden.
Voor mij helemaal nieuw, maar lijkt toch wel iets met toekomst.

Ondanks het feit dat het geval nog kort op de markt is, zijn er al medeleden die er mee geëxperimenteerd hebben en er iets uit ervaring over kunnen vertellen?
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor Hans Braakhuis » di apr 16 2013 7:48 am

Zag er deze week iemand mee werken. De eigenaar was vol lof. Wat ik zo zag, je hebt veel meer mogelijkheden dan bijvoorbeeld wat ik wel ken: Met draad en Camera Control II.

Waarschijnlijk kun je wel met een wat langer kabeltje werken, zodat je de Camranger beter kunt opbergen. Of bedenk iets met elastiek op of naast de camera. De kabelaansluiting van Nikon is kwetsbaar. Ook al met iets veel kleiners zoals de Nikon WT-2/3/4/5, WU-1b, WU-1a, WR-1, UT-1 etc.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor CaptainHook » di apr 16 2013 8:03 am

Vind het een prachtig idee!

HET grootste nadeel vind ik (tot nu toe) wel dat het appeltjes-only is. :(
(Nog) geen Android versie.

Hier wat info:

http://www.dpreview.com/forums/post/50405422

http://connect.dpreview.com/post/791518 ... -dslr-ipad

http://www.ephotozine.com/article/camra ... view-20927
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor bjornc » di apr 16 2013 8:52 am

Mooi speelgoed, maar wel best aan de prijs.
Het is een relatief nieuwe markt, en ik verwacht dat er binnenkort vele merken/aanbieders zullen zijn waardoor de prijs ook gaat zakken.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor justme » di apr 16 2013 1:23 pm

leuke featurelijst, met andere woorden "wat kan hij niet?"

als hij de helft goedkoper was, dacht ik er serieuzer over na, maar blijft beetje gadgetgehalte hebben :P ( Boys&Toys )
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor D. Haaksma » wo apr 17 2013 4:03 pm

Bedankt voor de reacties.
Ze verwachten dit voorjaar nog met een android-versie te komen.
Ik wacht nog even tot de mogelijke kinderziekten eruit zijn en misschien meerdere ( goedkopere zei de Hollander) aanbieders op de markt komen.
Wat ik er tot nu toe van gezien en gelezen heb is het zeker iets wat aan mijn uitrusting wordt toegevoegd.
Ik ga er met mijn rotte rug wel plezier van hebben.

ps, als ik het ding zelf tot mijn beschikking heb zal ik er wel een ervaringsmededeling over melden hier.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor staal571 » wo apr 17 2013 4:29 pm

Er is naast de Camranger ook nog een IUSBport Camera kost hetzelfde als de camranger maar kan volgens mij iets meer.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor MarcvanZuylen » vr sep 13 2013 2:49 pm

We zijn weer een paar maanden verder en ik was benieuwd of er inmiddels meer mensen zijn die ervaringen kunnen delen omtrent de Camranger of een alternatief als de Sanho iUSBport CameraMator.

Ik moet zeggen dat zo'n apparaat me wel iets lijkt om te gebruiken. Hoewel de overdracht niet erg snel zal zijn (verwacht ik) wanneer ik werk met de grote bestanden van de D800 lijkt het me ideaal om direct mijn foto's op een groter display te zien (en nee, liever werk ik niet met lange kabels vanaf mijn camera naar een desktop of laptop of tablet).

Iets wat me nog niet helemaal duidelijk is, maar misschien kan een gebruiker me daarop antwoord geven, kan ik dit ook op lokatie gebruiken waar ik geen WIFI verbinding heb. Oftewel, maakt dit apparaat zelf verbinding met een tablet door middel van een eigen WIFI-netwerk?
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor MarcvanZuylen » do sep 26 2013 10:42 pm

Echt niemand hier die met 1 van deze 2 apparaten werkt of heeft gewerkt?
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor Brewsky » za okt 05 2013 6:37 pm

Ik kijk er ook met een schuin oog naar en ben benieuwd naar ervaringen van "echte" gebruikers. Ik wil draadloos en wil graag weten wat een nog werkbare afstand is in de praktijk.

Groet Martijn
D810, MB-D12, Nikon AF-S 70-200 VRII F/2.8, Nikon AF-S 14-24mm F/2.8, Nikon AF-S 105mm F/2.8, Sigma 35mm F/1.4, Nikon SB910, Carry Speed FS Pro, Lowepro Slingshot 200AW, Sirui N2204, Sirui K30x, Camranger
Brewsky

Clublid
Berichten: 88


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor Weekkey » za nov 16 2013 10:16 am

Landerd schreef:Echt niemand hier die met 1 van deze 2 apparaten werkt of heeft gewerkt?

Sinds enkele weken ben ik in bezit van de Camranger. Perfect apparaat en inderdaad simpel te bedienen.
Op lokatie werken geen probleem, de Camranger zet zijn eigen WiFi netwerk op. Een echte afstandstest heb ik nog niet gedaan, maar 20 meter was geen probleem. Zowel op iPhone en iPad is mijn D800 volledig te bedienen. Inzoomen op het onderwerp is ideaal.
Jpg's zijn te downloaden naar je iDevice, Nefs niet.

Het is geen goedkoop accessoire maar abosoluut een aanrader.
En je kunt ook een WiFi verbinding opzetten met een MacBook.
met vriendelijke groet,
Weekkey
_________________________________________________________________
Z9 met de diverse objectieven
Gebruikersavatar
Weekkey

Clublid
Berichten: 25


Locatie: Leiden

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor RobertVH » do dec 26 2013 11:24 am

Hallo,

Klopt het dat je met de Camranger op je Nikon video kunt bedienen in die zin, dat je de opname kunt starten en scherpstellen met touchscreen?

Groet,
Robert
Nikon D600
Nikon 20mm 2.8 AF-D
Nikon 35mm f/2 AF
Nikon 24-85mm 3.5 AF-SG
Nikon 50mm 1.4 AF-D
Nikon AF-S 105mm f/2.8G
Nikon 70-300mm 1:4.5 AF-SG
Tokina 11-16mm f/2.8
Benro carbon statief
CamRanger
Rode stereomic
Kamerar Slider/Dolly
Motionnine Slider 34
RobertVH

Forumlid
Berichten: 46


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor RobertVH » di dec 31 2013 9:58 am

Hoi,

Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb de Camranger gisteren gekocht. Gelijk uitgeprobeerd en ik ben diep onder de indruk.

Hij doet precies wat ik er van had verwacht en werkt perfect voor zowel fotografie als video.

Mijn ogen zijn niet zo goed en handmatig scherpstellen door de zoeker of lcd is echt een probleem voor mij. Met de Camranger wordt dit echt kinderspel!
In combinatie met een iPad bijvoorbeeld dubbeltik je op het scherm om in te zoomen en dan zet je precies het focuspunt goed met een enkele tik.
Ook met weinig licht is dit geen probleem.

Bovendien kun je wat je hebt geschoten, gelijk terugzien en er op inzoomen om te kunnen zien of je foto goed scherp is.

Als je hardware follow focus ondersteunt, kun je dat ook nog gebruiken.
HDR, Bracketing, Focus stacking, het kan allemaal. De begrenzing zit in de mogelijkheden van je camera en lens.
Nikon D600
Nikon 20mm 2.8 AF-D
Nikon 35mm f/2 AF
Nikon 24-85mm 3.5 AF-SG
Nikon 50mm 1.4 AF-D
Nikon AF-S 105mm f/2.8G
Nikon 70-300mm 1:4.5 AF-SG
Tokina 11-16mm f/2.8
Benro carbon statief
CamRanger
Rode stereomic
Kamerar Slider/Dolly
Motionnine Slider 34
RobertVH

Forumlid
Berichten: 46


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor staal571 » di dec 31 2013 12:33 pm

RobertVH schreef:Hoi,

Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb de Camranger gisteren gekocht. Gelijk uitgeprobeerd en ik ben diep onder de indruk.

.


ROBERT Wat of welke (voor/nadelen) heeft jouw doen besluiten de camranger te kopen , en heb je ook naar de andere mogelijkheden gekeken?, ik zit ook nog steeds te twijfelen of het meerwaarde heeft en of ik het wel vaak zou gaan gebruiken.

Gr PETER
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met de Camranger ?

Berichtdoor RobertVH » di dec 31 2013 12:39 pm

staal571 schreef:
RobertVH schreef:Hoi,

Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb de Camranger gisteren gekocht. Gelijk uitgeprobeerd en ik ben diep onder de indruk.

.


ROBERT Wat of welke (voor/nadelen) heeft jouw doen besluiten de camranger te kopen , en heb je ook naar de andere mogelijkheden gekeken?, ik zit ook nog steeds te twijfelen of het meerwaarde heeft en of ik het wel vaak zou gaan gebruiken.

Gr PETER


Hi Peter,

Ik ben met name om deze redenen tot aanschaf overgegaan:
- remote videoopname kunnen starten. Want zelfs met een stevig statief zie de beweging van het indrukken van de recordbutton op een zachte ondergrond als zand of gras.
- scherpstellen d.m.v. bijvoorbeeld een iPad

Alle andere remote controls misten al de mogelijkheid om een videoopname te starten, dus...
;)

Groet,
Robert

PS Kom anders eens langs om het ding in actie te zien, dit geldt overigens voor iedereen die de Camranger eens wil testen met zijn camera. :)
Nikon D600
Nikon 20mm 2.8 AF-D
Nikon 35mm f/2 AF
Nikon 24-85mm 3.5 AF-SG
Nikon 50mm 1.4 AF-D
Nikon AF-S 105mm f/2.8G
Nikon 70-300mm 1:4.5 AF-SG
Tokina 11-16mm f/2.8
Benro carbon statief
CamRanger
Rode stereomic
Kamerar Slider/Dolly
Motionnine Slider 34
RobertVH

Forumlid
Berichten: 46


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten