'Hoelang' werkt de VR-functie?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

'Hoelang' werkt de VR-functie?

Berichtdoor Frank771 » zo apr 09 2006 8:10 am

Wellicht een vreemde vraag,maar wat mij wel eens bezighoud, is het volgende;Als men met snelle sluitertijden werkt (sportfotografie),doet dan de VR-functie altijd zijn werk? Ik kan mij er iets bij voorstellen dat boven een bepaalde snelle sluitertijd de VR het 'niet meer aan kan'om iets te corrigeren. Mijn vraag is dus; is er een limiet om van de VR gebruik te maken? :?:
Frank771

Forumlid
Berichten: 165


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo apr 09 2006 9:53 am

Lijkt me niet om dat dat een constante factor is.
Die VR
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor roel » zo apr 09 2006 9:01 pm

Ik denk eerder dat VR niet meer nodig is als je met snelle sluitertijden werkt. Het is juist een systeem waarmee je langer scherp kan fotograferen bij langere sluitertijden.
Dus: bij snelle sluitertijden is VR juist niet nodig.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor SwederD70 » ma apr 10 2006 2:20 pm

De VR functie werkt volgens mij bij elke sluitersnelheid.
Zo gauw je de ontspanknop half indrukt om de autofocus zijn werk te laten doen gaat de VR 'aan' en hij gaat pas weer uit een paar tienden van seconden na het loslaten van de ontspanknop (geen foto gemaakt) of een paar tienden na het neerklappen van de spiegel (wel een foto gemaakt).
Deze cyclus kost minimaal altijd een paar tienden van seconden, dus als de VR geactiveerd wordt gebeurd dit altijd voor minimaal deze tijdsperiode.
Dat je in deze cyclus een foto maakt met 1/8000s, maakt niks uit.
De kans dat je in deze tijd bewegingsonscherpte krijgt is fysiek onmogelijk dus is de VR als hulpmiddel in principe overbodig.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten