goedkope afstandsbediening

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Hans Braakhuis » di dec 03 2013 10:30 am

Had een draadloze Phottix voor de 10 polige contacten. Na één jaar dood. Op zoek naar nieuwe batterijen, die kwamen op 50 euro bij de horlogerie in de buurt van m'n woonplaats. En dat terwijl een nieuwe Phottix rond de 35 euro gaat. Op het www toen maar nieuwe batterijen gekocht voor 30 euro. En toen bleek dat het niet aan de batterijen lag.

Leren doe je met vallen en opstaan. Phottix is me dus veel te duur.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Léon Obers » di dec 03 2013 11:00 am

Hans Braakhuis schreef:Op zoek naar nieuwe batterijen, die kwamen op 50 euro bij de horlogerie in de buurt van m'n woonplaats.

Hoe men de argeloze foto-hobbyist een poot probeert uit te draaien. Verkeerde winkel, verkeerde prijzen.
Ik zou er nooit meer komen, niet eens voor een horloge.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Saartje » za nov 26 2016 12:15 am

Hans Braakhuis schreef:Helaas, ook ik ben een keer gezwicht voor een goedkopere afstandsbediening. Goedkoper dan de originele ML-L3. Heb dat ding al een poos in huis, maar wilde het recent gebruiken, om vrijwel alle trillingen van m'n camera op statief te voorkomen.
Mijn camera heeft een keuzeknop waarmee ik de camera alleen middels de infrarode afstandsbediening kan gebruiken.
Daarna heb ik in het Opname menu een een Afstandsbedieningsstand menu.
1- Vertraagd op afstand: De sluiter wordt 2 sec. na het indrukken van de ML-L3 ontspanknop ontspannen.
2- Direct op afstand: De sluiter wordt na het indrukken van de ML-L3 ontspanknop ontspannen.
3- Spiegel omhoog op afstand: Druk op de ML-L3 ontspanknop zodra de spiegel opklapt, opnieuw om de sluiter te ontspannen en maak de foto. Voorkomt onscherpte veroorzaakt door camerabeweging bij het opklappen van de spiegel.

Deze derde optie leek me handig. En zowaar het werkte. Klik en de spiegel gaat omhoog, en daarna weer klik en de opname wordt gemaakt. Daarna ook eens de eerste optie uitgeprobeerd, ook dat ging, maar twee seconden leek me weinig om alle trillingen uit te laten doven. Dus weer terug naar optie 3. En toen werkte dat niet meer. In alle standen kreeg ik alleen een piep en een opname. Welke stand maakte niet meer uit.

Nu is mijn exemplaar een echte Phottix, minstens twee keer zo duur als een JJC, dus als ik er iemand blij mee kan maken?

Op een fototrip kwam ik iemand tegen met een echte ML-L3. En die werkte als een tierelier. Naar de winkel dus en het geld weer laten rollen.


Is al een oud topic maar ben benieuwd waar je optie 3 spiegel omhoog op afstand instelt, die optie zit er bij mij niet in het afstandsbedieningsstand menu. Optie 1 en 2 wel. Ik heb een D5200, Ga dus die nepper ook maar niet kopen, vandaag een originele gescoord in Belgie via marktplaats voor 12,50 euro! Wordt eerst opgestuurd en na goedkeuring kan ik betalen met internetbankieren, dus geen risico.
Saartje

Forumlid
Berichten: 83


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo dec 04 2016 8:18 am

Heb mijn probleem gedemonstreerd op een NCN club bijeenkomst. Iemand daar aanwezig die zijn ML-L3 niet gebruikte heeft zijn exemplaar toen tegen een kop koffie aan mij gegeven.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Janneman » wo dec 14 2016 5:03 pm

Ik heb belangstelling voor de Hahnel Captur Module Pro afstandsbediening nergens op een site staat of dat er een kabeltje met 10 polig steker bijgeleverd wordt of dat deze wel geschikt is voor Nikon.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Janneman » wo dec 14 2016 5:07 pm

Ik heb belangstelling voor de Hahnel Captur Module Pro afstandsbediening nergens op een site staat of dat er een kabeltje met 10 polig steker bijgeleverd wordt of dat deze wel geschikt is voor Nikon.
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... TabsAnchor
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Nikkormaat » wo dec 14 2016 5:27 pm

Stuur jouw vraag naar de importeur. Bij mijn veel simpeler afst. bed. werd die kabel bijgeleverd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Janneman » do dec 15 2016 1:54 pm

Nikkormaat schreef:Stuur jouw vraag naar de importeur. Bij mijn veel simpeler afst. bed. werd die kabel bijgeleverd.


Ik heb al enige jaren een Oppilas afstandsbediening van een paar tientjes inclusief het bijhorende kabeltje. Bij de internet aankoop moest je aangeven voor welk camera type je het gebruikt.
Bij de viermaal duurdere Hahnel wordt bij de internetwinkels geen keuze gegeven en moet je zelf maar uitzoeken of dat er een kabeltje wordt bijgeleverd en zo niet hoe je aan zo'n kabeltje komt. Dit soort producten hebben de meeste fysieke winkels meestal niet op voorraad zodat je op internet bent aangewezen.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Nikkormaat » do dec 15 2016 6:08 pm

Vreemd en vervelend, dat verhaal over jouw kabeltjes. Ik kan mij niet meer herinneren bij wie ik die Capture gekocht heb. In elk geval op de Fotofairbeurs zelf. Er zaten 3 verschillende kabels bij, voor diverse modellen Nikon body's.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Janneman » ma dec 19 2016 1:38 pm

Janneman schreef:Ik heb belangstelling voor de Hahnel Captur Module Pro afstandsbediening nergens op een site staat of dat er een kabeltje met 10 polig steker bijgeleverd wordt of dat deze wel geschikt is voor Nikon.
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... TabsAnchor


Na lang zoeken en puzzelen ben ik er achter gekomen dat de Hahnel Captur Module Pro alleen te gebruiken is in combinatie met de Hähnel Captur Transmitter Receiver Set waar wel het benodigde kabeltje bijgeleverd wordt voor Nikon. Zelfs de website van importeur Degreef is daar erg onduidelijk over, de 'Hahnel Captur Module Pro' van € 129 blijkt een accessoires te zijn van het Hähnel Captur Transmitter Receiver Set € 69. Het is tekenend dat geen enkele door mij geraadpleegde vakhandelaar me dit tot nu heeft kunnen vertellen. De hier genoemde prijzen zijn overigens adviesprijzen en worden op de meeste plaatsen 10 tot 30% goedkoper aangeboden.

Update 21-12-2016
Ik heb de Hähnel Captur Transmitter Receiver Set nu in huis met wel een heel summiere Engelstalige handleiding. Op Zoom vond ik een goede en duidelijke review/handleiding/praktijktest. Raar dat deze niet op de website staat van importeur Degreef terwijl die review op zijn verzoek geschreven is.
http://zoom.nl/artikel/reviews/24205-ha ... etest.html
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: goedkope afstandsbediening

Berichtdoor Jos » ma jan 02 2017 11:27 am

Het is wel een prima ding, die Hähnel...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten