Fotofietstas

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Fotofietstas

Berichtdoor Kees » do feb 13 2014 11:10 pm

Ik heb wel eens een discussie voorbij zien komen om je gear op de fiets mee te nemen.
wel, ik heb hier iets voor gemaakt en wil dit even laten zien
men neme een fototas en een oude fietstas, daar haal je het binnenwerk uit wat aan de bagagedrager hangt en met een beetje knutselwerk ziet dit er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb de bovenkant dicht laten maken door de schoenmaker en het is misschien niet het allermooiste, maar dat had weer te maken met de mogelijkheid die hij had om er bij te komen. ik moet nog wel even stoeien met de indeling en je moet natuurlijk niet zomaar de voorkant open maken met het risico dat alles eruit valt, maar als je ergens bent haal je heel makkelijk de tas van de fiets.
ben totaal zo'n 30 euro kwijt geweest aan de tas en schoenmaker.

groeten Kees
Gebruikersavatar
Kees

Forumlid
Berichten: 113


Locatie: 't Gooi
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor wblink » vr feb 14 2014 12:23 am

Hallo dan,

Ik heb er ooit eens naar gevraagd.
Heb daarna een speciaal fietstasje gekocht die allereerst anti-schokmateriaal ontbeert en na toevoeging daarvan geen plaats voor spulletjes meer heeft: niet echt een succes.

Jouw oplossing lijkt me wel wat. Mi komt het er op neer: neem je fototas, neem je fietstas, ga naar de schoenmaker en vraag hem daar een fietsfototas van te maken.

Ik ga het proberen, alhoewel Nico (de plaatselijke schoenmaker in Gendt) een BEER van een vent is. Ik wil daar eigenlijk liever niets verkeerds vragen.
Mocht ik langere tijd niets van me laten horen ..... Nico.

Bedankt voor je idee.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor JaapV » vr feb 14 2014 12:33 am

Kees schreef:(...) men neme een fototas en een oude fietstas, daar haal je het binnenwerk uit wat aan de bagagedrager hangt en met een beetje knutselwerk ziet dit er zo uit.

Lijkt me een forse stap in de goede richting! Alleen...
(...) maar als je ergens bent haal je heel makkelijk de tas van de fiets.

... niet alleen jij, lijkt me: een passerend scootertje ook. Het ziet er nu namelijk ook echt uit als een fototas. :shock:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor Richard » vr feb 14 2014 11:08 am

Dit van die fietsfototas zie er niet verkeerd uit.

Nu de cruciale vraag.
Die tas hangt aan je bagagedrager.
Is die nu ook beveiligd met een slot, zodat een onverlaat op een scooter NIET je tas kan roven van je bagagedrager?
Richard



Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor marcel.b » vr feb 14 2014 11:19 am

Weet dit niet hoor....wat gebeurt er met de foto apparatuur tijdens het fietsen.
Mij lijkt het niet bevoordelijk i.v.m. schokken :shock:
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor John Jansen » vr feb 14 2014 11:39 am

Ik vind de toegang aan de voorzijde ook erg diefstal gevoelig. Geeft geen rustig idee tijdens je fietstocht.
Misschien een idee om een tas voor aan het stuur te ontwikkelen,heb je in ieder geval zicht erop.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor jfbat » vr feb 14 2014 12:17 pm

JaapV schreef:... niet alleen jij, lijkt me: een passerend scootertje ook. Het ziet er nu namelijk ook echt uit als een fototas. :shock:

Precies mijn gedachte. Zou denk ik toch minimaal denken over wat extra "beveiliging".
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor ppbogaard » vr feb 14 2014 12:46 pm

marcel.b schreef:Weet dit niet hoor....wat gebeurt er met de foto apparatuur tijdens het fietsen.
Mij lijkt het niet bevoordelijk i.v.m. schokken :shock:


Inderdaad lijkt mij ook, zelf fiets ik ook best veel, maar gebruik dan mijn Crumpler schoudertas en heb dan een grote fietstas voor mijn statief.
Het meest ideale vind ik nog de Blackrapid.
Vriendelijke groet, Peter
Gebruikersavatar
ppbogaard

Forumlid
Berichten: 219


Locatie: Giessenburg
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor gijs sandberg » vr feb 14 2014 12:53 pm

Beste Kees,
Ik heb het niet zo op rugtassen of fietsen... sorry.
Als ik de foto's zo zie, is de combinatie geschikt voor het fietsen over een biljart (laken) in een kluis van De Nederlandsche Bank.
Groeten en veel plezier ermee, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor Kees » vr feb 14 2014 1:30 pm

hallo allemaal,
de beveiliging is inderdaad een van de volgende aandachtspunten, in het midden zit het normale haakje die je aan kunt draaien zodat je hem er niet zo af kunt halen maar dit is natuurlijk niet al te stevig. dus voor een extra slot moet ik nog even kijken hoe ik dit goed kan oplossen.

Als je een schoudertas om je nek hebt hangen kunnen ze die ook van je af trekken. dus ja, het kan eenvoudig zijn als er verder geen slot aan komt maar als ze iets van je willen kunnen ze hem ook in een onbewaakt ogenblik wegpakken als je ergens op een terasje zit o.i.d.
het komt hier op het forum ook voor dat iemand z'n spullen gejat worden, ook al let je goed op je spullen.

wat betfreft het schokken, dit valt mij reuze mee.
Zoals reeds aangegeven, ik moet nog even spelen met de indeling. ik heb onder de camera al een extra tussenschotje gelegd voor demping en verder zal het proefrijden uitsluitsel moeten geven of dit een goede oplossing is.

het is voor mij niet de bedoeling dat ik al m'n spullen mee ga nemen, maar alleen wat ik denk te gebruiken.
maar als ik een dagje ga fietsen, gaat, of m'n rug zweten of m'n schouder gaat zeer doen.
ik nam m'n camera al eerder mee in een gewone fietstas ingewikkeld in een handdoek, en dat ging goed maar dan had ik geen ruimte meer voor drinken enz. dus heb ik gekeken voor een andere oplossing.
en nu zal de tijd uitwijzen of dit voor mij een goede oplossing is.

groeten Kees
Gebruikersavatar
Kees

Forumlid
Berichten: 113


Locatie: 't Gooi
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor ppbogaard » vr feb 14 2014 1:52 pm

Kees schreef:het is voor mij niet de bedoeling dat ik al m'n spullen mee ga nemen, maar alleen wat ik denk te gebruiken.
maar als ik een dagje ga fietsen, gaat, of m'n rug zweten of m'n schouder gaat zeer doen.
ik nam m'n camera al eerder mee in een gewone fietstas ingewikkeld in een handdoek, en dat ging goed maar dan had ik geen ruimte meer voor drinken enz. dus heb ik gekeken voor een andere oplossing.
en nu zal de tijd uitwijzen of dit voor mij een goede oplossing is.

groeten Kees


Daar heb je wel een punt Kees, met schoudertas ga ik het ook op den duur merken, en heb ook gekeken naar andere mogelijkheden, en een rugzak is ook niet ideaal (zweten).
Zoals ik als aangaf met de blackrapid merk ik nog steeds het minst, maar daar kan je niet al je apparatuur aanhangen :lol:

Het blijft denk ik concessies doen.
Laatst gewijzigd door ppbogaard op vr feb 14 2014 1:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Peter
Gebruikersavatar
ppbogaard

Forumlid
Berichten: 219


Locatie: Giessenburg
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor Ed Post » vr feb 14 2014 1:55 pm

Maar waarom geen fiets topkoffer waar je een passende fototas in kwijt kan?

http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... /5973.html
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor wblink » vr feb 14 2014 4:53 pm

[quote="Kees"
het is voor mij niet de bedoeling dat ik al m'n spullen mee ga nemen, maar alleen wat ik denk te gebruiken.
maar als ik een dagje ga fietsen, gaat, of m'n rug zweten of m'n schouder gaat zeer doen.
ik nam m'n camera al eerder mee in een gewone fietstas ingewikkeld in een handdoek, en dat ging goed maar dan had ik geen ruimte meer voor drinken enz. dus heb ik gekeken voor een andere oplossing.
en nu zal de tijd uitwijzen of dit voor mij een goede oplossing is.

groeten Kees[/quote]

Ik herken de draagwijze. Jouw idee moet ik nog iets mee doen.
Een slotje hoeft voor mij niet zo: ik woon in het gedeelte van NL waar men nog WEL respect heeft voor elkaar
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor jfbat » vr feb 14 2014 6:09 pm

wblink schreef:Een slotje hoeft voor mij niet zo: ik woon in het gedeelte van NL waar men nog WEL respect heeft voor elkaar

Och, ik op zich ook. Maar er staat geen hek omheen, dus tsja...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Fotofietstas

Berichtdoor Kees » za feb 15 2014 12:13 am

Ed Post schreef:Maar waarom geen fiets topkoffer waar je een passende fototas in kwijt kan?

http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... /5973.html


dat is evt. ook een oplossing, maar ik heb nu ook kleinkinderen op de fiets dus is daar ook niet altijd ruimte voor.

groet
Gebruikersavatar
Kees

Forumlid
Berichten: 113


Locatie: 't Gooi
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten