Spider holster ervaringen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Spider holster ervaringen?

Berichtdoor plincky » zo mei 11 2014 1:43 pm

Spider Holster is erg fijn en draagt prima met flitser erop.
Ik vond het alleen best wel een ding om dat aan te trekken. praktisch gezien erg mooi en fijn. alleen ziet er zo stom uit.
plincky

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor WernerH » zo mei 18 2014 5:24 pm

Ben benieuwd naar de ervaring. Ik wil mogelijk ook zo iets aanschaffen. De standaard draagriem vind ik niets. Maar zoek wel iets dat ik de camera veilig kan loslaten en bv toch even mijn dochter dragen / twee handen vrij heb zonder bang te zijn dat de camera valt.
Heb zitten googlen en kwam oa bij carry speed, iemand ervaring mee? Vraag me wel af of er een veiligheidskoortje is dat er voor zorgt dat de camera niet naar voren valt als je voor over bukt/leunt?
Met vriendelijke groet, Werner

D7100 / 18-105 / 55-300 / 35 1.8 / Lowepro Apex 140 AW / Velbon Sherpa 450R / ?

Flickr
WernerH

Forumlid

Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Berichtdoor Drikus70 » zo mei 18 2014 6:44 pm

Ik heb gisteren de spider holster opgehaald en kon 'm direct testen tijdens het fotofestival Epe.
Mijn eerste indruk is zeer positief. De riem draagt erg prettig.
Het is voor mij een uitkomst omdat ik nu geen belasting van mijn schouder/nek heb.
Het gewicht van de camera en lens (D300 + 17-55) aan de riem is nauwelijks merkbaar.
Bijkomend voordeel van het op de heup dragen vind ik dat de camera niet gaat bungelen zoals bij mijn vorige sunsniper riem wel het geval was als je bv iets vooroverbuigt.
Het in- en uitklikken in de 'holster' went snel en gaat erg intuïtief. Je kunt de vergrendeling uitschakelen als je niet elke keer de vergrendelpal wilt ontgrendelen. Het ontgrendelen moet namelijk wel met de linkerhand op de rechterheup (in mijn geval).
Als de camera aan het kogelkopje naar beneden hangt is het erg onwaarschijnlijk dat de camera uit de holster zal komen zonder vergrendeling.
Ik heb 'm nog niet gebruikt als de flitser op de camera zit maar ook dit lijkt me geen enkel probleem.
Ik zal binnenkort nog een paar foto's plaatsen.
Drikus70

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor WernerH » di mei 27 2014 11:36 pm

Heb je de spider holster al wat uitgebreider uitgetest? Ben benieuwd naar je ervaringen!
Zoek ook nog een dergelijke oplossing ipv de standaard riem.
Met vriendelijke groet, Werner

D7100 / 18-105 / 55-300 / 35 1.8 / Lowepro Apex 140 AW / Velbon Sherpa 450R / ?

Flickr
WernerH

Forumlid

Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Berichtdoor Drikus70 » vr mei 30 2014 11:14 am

Ervaring met de Spiderholster.

Voordelen:

Makkelijk om te doen
Kleding kan grotendeels over de riem zodat het minder opvalt / zichtbaar is.
Stevige metalen delen die erg solide aanvoelen.
Camera hangt erg prettig.
Gewicht van de camera is op de heup nauwelijks voelbaar.
Vergrendeling van kogelkopje in de de houder kan worden in- of uitgeschakeld.
Riem is dmv klittenband op elke gewenste lengte te maken.
Dubbele beveiliging van de riem.
Inbussleuteltje zit in koppelingsplaat weggewerkt waardoor het boutje voor bevestiging aan de camera makkelijk los en vast is te draaien.
Statief koppelingsplaat is bruikbaar.
Zitten met riem om is mogelijk.

Nadelen:

De lengte van de riem is niet heel snel te verstellen ivm het klittenband dat nogal 'plakkerig' is.
De riem past niet (makkelijk) in een fototas agv het zwarte stuk onder de houder waartegen de camera rust.

Komende week ga ik 'm gebruiken tijdens het fotograferen van een receptie en zal kijken of er nog meer voor- en nadelen zijn te ontdekken.

Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Drikus70

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Terug naar “Overige fotoapparatuur”