Digitaal grijsverloop filter ..

Discussies over filters

Onderwerp:

Digitaal grijsverloop filter ..

Berichtdoor luc » vr mei 12 2006 12:50 pm

Eingenlijk wilde ik eerst een complete set grijsverloop filters aanschaffen uiteindelijk mede gezien de prijs van het volledige pakket heb ik hier toch maar even vanaf gezien en ben ik op zoek gegaan naar een digitale oplossing die en eenvoudig is toe te passen en die maar uitgaat van 1 bron afbeelding.
Dit is dus niet het samenvoegen van meerdere belichtingen wat uiteraard ook een mogelijkheid bied.

De volgende afbeelding. (orgineel)
Afbeelding
Opzich nog niet zo slecht maar ik wilde graag wat donkerder blauw en wat meer detail in de lucht zien en in het bovenste gedeelte van het hotel.

Afbeelding
Kijt al veel prettiger weg..

De werkwijze die ik heb toegepast is als volgt:

Als je de afbeelding geopend hebt in PS dan kun je het beste eerst alle bewerkingen zoals horizon rechtzetten evt. autolevels ed. toepassen.

Hierna creeer je een nieuwe adjustment layer voor levels : ga naar Layer > adjustment layer > levels je kunt nu met de middelste slider je afbeelding naar smaak aanpassen.

De volgende stap is om in een layer mask een gradient (verloop van donker naar licht) toe te passen klik onder in het layers pallet met de adjustment layer geselecteerd op het grijze rechthoekje met het witte rondje er in. De layer mask word in de adjustment layer geplaatst.

Nu kun je met de gradient tool geselecteerd (rechthoekje met verloop in tools pallet) een lijn vertikaal in je afbeeldig trekken van onder naar boven je ziet nu vanzelf wat er gebeurd expirimenteer met de instellingen van je adjustment layer, je gradient verloop en evt. je levels van de afbeelding zelf. todat je tevreden bent.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor rytec » vr mei 12 2006 1:47 pm

Mooie foto Luc, en de onderste is inderdaad nog mooier.
Kan direct gebruikt worden voor een reclameblad.
Bedoel je met PS paint shop pro of nog een ander programma.
rytec



Onderwerp:

Berichtdoor roel » vr mei 12 2006 2:09 pm

Rytec, PS is in deze context de algemene afkorting voor Photoshop.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Filters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten