EN-EL15 Kameramarkt

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » ma jan 19 2015 3:07 pm

Hoi,

Zijn er forummers die bekend zijn met het bedrijf Kameramarkt? In mijn zoektocht voor reserve accu's kwam ik dit bedrijf tegen. Voor 3 tientjes heb je daar een EN-EL15 met 2550mAh capaciteit. Ik weer dat er een paar forummers zijn die goede ervaringen hebben met "blanco" accu's. Is dit er eentje om te onthouden, of laten liggen?

Thanks!
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Corbr » ma jan 19 2015 3:28 pm

Is het een EN-EL15 of een EN-EL14E? De 15 heeft 2contacten en de 15E 3. Het 3e contact geeft de reststroom aan op je display. Welke je nodig hebt is afhankelijk van je camera.

Gr
Cor
Gebruikersavatar
Corbr

Forumlid
Berichten: 190


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor CaptainHook » ma jan 19 2015 3:28 pm

@Cor: De EN-EL15 heeft geen 2/3 contacten hoor... zie onderstaande foto van mijn EN-EL15's die ik gebruik voor mijn D800E

De shop ziet er 'normaal' uit:
http://www.kameramarkt.nl/wie-zijn-wij/
https://www.linkedin.com/in/dirkjanderidder

Maar pas op! Er lopen hier op het forum merk fanatiekelingen rond die alles verketteren waar geen kostbaar merklabeltje opgeplakt is... :twisted:

Zo te zien verkopen ze DSTE accu's. (die je overigens ook via eBay kunt bestellen)
Heb ik zelf ook ooit gekocht via eBay en doet het prima:
Afbeelding
ENEL15a by Chasa:Imago, on Flickr

Mijn ervaring met de zogenaamde hogere capaciteit is dat je die met een korreltje zout moet nemen. In de praktijk gaan beiden even lang mee. (maar wel voor een beduidend lagere prijs!)
Laatst gewijzigd door CaptainHook op ma jan 19 2015 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » ma jan 19 2015 3:33 pm

Moet ik even op mijn accu kijken, tis voor een D7100

Bedankt voor de waarschuwing CaptainHook ;)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Corbr » ma jan 19 2015 3:39 pm

Sorry, ik verwarde de accu's van mijn D300 en mijn D800. De EN-EL3e was voor mijn D300.

Gr
Cor
Gebruikersavatar
Corbr

Forumlid
Berichten: 190


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » ma jan 19 2015 3:54 pm

Bedankt voor het plaatje Captain. Ze zien er aardig gelijk uit.
Wel grappig dat de merkloze meer capaciteit heeft.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Highlander » ma jan 19 2015 3:55 pm

@Faiz, zou wel goed checken of hij bij, als de camera of accupack hem niet accepteert, je zonder gelul je geld terug krijgt.
Staan hier op het forum genoeg draadjes waar volgens mij vooral een niet Nikon in een accupack nog al eens voor storing zorgt.
En afgelopen zomer was er op FB nog een actie tegen een verkoper op MP die niet merk accu`s verkocht, en daar waren er accu`s bij die niet eens in het accuhuis van de camera pasten.

Maar pas op! Er lopen hier op het forum merk fanatiekelingen rond die alles verketteren waar geen kostbaar merklabeltje opgeplakt is... :twisted:


En het is natuurlijk net wat de kapitein zegt " NIKON is BETTER " :P
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor CaptainHook » ma jan 19 2015 4:12 pm

Nog even voor alle duidelijkheid:
Het is mijn eigen foto, gemaakt van een door mij gebruikte nikon-gelabelde accu, en een DSTE accu. En die doen het allebei prima in mijn D800E.
Laatst gewijzigd door CaptainHook op ma jan 19 2015 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » ma jan 19 2015 4:13 pm

De website van die snuiter nog even bekeken. Ziet er qua garantie en retour best OK uit. Hij doet alleen accu's voor fotografie. Maar eens een contactje leggen.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor DJdeRidder » ma jan 19 2015 10:39 pm

Ik hoop dat ik mij als Canon-fotograaf en eigenaar van KameraMarkt even mag mengen in deze discussie. Allereerst natuurlijk bedankt voor de interesse. Ik zie een aantal vragen/twijfels langskomen over de compatibiliteit van de accu met Nikon camera's en over de garantie. Die twijfels wil ik bij deze graag wegnemen.

Dit type accu verkoop ik al sinds ik in april 2013 ben begonnen met mijn webwinkel. Het is één van de beter verkopende Nikon accu's en ik heb er vrijwel nooit klachten over. Het enige dat wel eens voorkomt (<1%) is dat een accu 'dead on arrival' is, dat merk je meteen de eerste keer dat je 'm gebruikt en in dat geval ruil ik hem uiteraard kosteloos om. Als je niet volledig tevreden bent over de accu dan kan je deze binnen 30 dagen retourneren en dan krijg je het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten binnen een paar dagen op je rekening gestort.

Mochten er verder nog vragen zijn, dan ben ik bereikbaar. Het makkelijkst is misschien buiten dit forum om (via m'n website), want ik wil me niet teveel met het Nikon-virus laten besmetten.. :wink: :wink:
DJdeRidder

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Highlander » ma jan 19 2015 11:13 pm

Ik zie hier wel een test-case geboren worden, Faiz een gratis accu drie kwart jaar testen, verhaaltje typen voor het NCN club blad
Robin nog wat exclusieve club korting regelen, wij allemaal blij.

@DJdeRidder, top dat je met naam en toename te vinden bent op het www, geeft wel vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » di jan 20 2015 5:44 am

@DJdeRidder: welkom op het NCN forum :) (het Nikon virus is net als het Canon virus, gewoon lekker 8) )
Bedankt dat je op mij draadje wilde reageren. Mailtje is onderweg :thumbup:

Stukje schrijven, beetje testen? Lijkt mij een prima plan. De grote test zou mijn aankomende vakantie zijn 8) (die is zeker niet als reisverslag te declareren? :angel: 8) :wink: )
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor gongon » di jan 20 2015 8:59 am

Ook maar eens een accu besteld.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » di jan 20 2015 9:19 am

Vanmorgen nog even met Dirk Jan gemaild, razendsnelle reactie ontvangen.

Bestelling voor 2 accu's en een lader is geplaatst. :)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: EN-EL15 Kameramarkt

Berichtdoor Faiz » wo jan 21 2015 9:26 pm

Net zoals de reactie, is ook het pakketje razendsnel ontvangen :)
Vandaag 2 accu's en een acculader binnen gekregen. (probeer nu alleen even de foto's van mijn iphone over te zetten naar mijn macbook)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten