Black Rapid extra beveiliging

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor Cookie1397 » wo feb 04 2015 10:17 pm

Ik heb al jaren een black rapid rs-7 en heb nog nooit een extra beveiliging gebruikt. Vertrouw de spullen volledig.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor jfbat » wo feb 04 2015 10:31 pm

Tsja, het is wachten op de eerste linkjes naar gevallen waar het wel mis is gegaan en die zijn er en zijn al eens eerder op dit forum geplaatst ook. Evenals oplossingen, met name de tether-methode schijnt populair te zijn.

Maar het internet stroomt nou ook weer niet over van de voorbeelden waarin het mis is gegaan. En als 1 ding tegenwoordig bijna zeker is: als er iets mis is, barst het internet er van uit zijn voegen.

Persoonlijk zou ik me niet zo'n zorgen maken. Die black rapdis worden veel verkocht en gebruikt en het gaat blijkbaar zelden mis. En als je die zekerheid toch wilt, is dat vrij makkelijk te regelen.

Zelf ben ik inmiddels overgestapt op een peak design. Flexibeler en je kunt je statiefmount gewoon blijven gebruiken.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor Cookie1397 » wo feb 04 2015 11:37 pm

Het is in het verleden inderdaad wel eens misgegaan.met de black rapid. De ring waaraan de musketonhaak hangt brak af. Dit is echter al 4 of 5 jaar geleden en de ring plus schroef die je in de camera draait zijn toen vervangen door een veel steviger model en ik heb daarna nooit meergehoord van gevallen waarbij het misging.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor rgv » do feb 05 2015 10:19 pm

De versie door Nikon zelf uitgebracht:
https://store.nikon.nl/accessoires-acce ... 08/details
Met veiligheidsriempje dus en zekering op de sluiting.
Overigens met service center Nikon gebeld of deze black rapid uitvoering geschikt was voor zwaardere camera als de D800, dit in verband met berichten op het www dat de statief aansluiting dan wel de bodemplaat bevestiging te zwak zou zijn en tot schade kon lijden ( bv verbuigen bodemplaat) . Nikon zegt dat de black rapid wél geschikt is voor de d800 met een lens als de 24-70.
Moeten we dan maar geloven niet?, ik hem gekocht en bevalt heel prima
rgv

Clublid
Berichten: 135


Locatie: Culemborg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor Cookie1397 » do feb 05 2015 10:42 pm

En dat hebben ze getest en jou bewijzen van laten zien. Praat eens met Kroontje wiens D800 en nikkor 70-200mm eraan hangt. Er zullen er wel meer zijn met deze of vergelijkbare sets aan de black rapid.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor JurjenF » zo feb 15 2015 12:05 pm

Ik gebuyik de BR zonder extra beveiliging want ik ben de mening toegedaan dat eea zeer degelijk zit. Ik gebruik deze met vooral de 50-150 en 120-400. Dan zit-ie wel aan de gondel bevestigd al dan niet via een Manfrotto statiefplaatje. Af en toe ff controleren of de zaak nog goed vast zit en heb nooit gemerkt dat de schroef los kwam. Ik denk wel dat de rubber ring onder de schroef een keer vernieuwd miet worden wegens slijtage/uitharden. Maar de tijd zal dat leren.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo feb 15 2015 12:29 pm

Ik gebruik BR al jaren met zware setups ( D700 met grip/accu, Nikkor 24-70 en een SB-910 ) dan praat je over meerdere kilo's die eraan hangen. Nog nooit enige twijfel gehad of het niet stevig genoeg zou zijn. Ik gebruik losse ogen op de body en op de statiefgondel van de 70-200, even overclikken en klaar.

Ik heb de laatste jaren ook nog geen enkel geval gehoord waar falend spul van BR heeft gezorgd voor schade. Wel heb ik gehoord van mensen die BR de schuld geven van zaken die men zelf niet goed had vastgezet of gezekerd, of schroeven vergeten was te controleren.
In deze tijd van het machtige internet was BR idd al tot de grond toe gelijk gemaakt en lee getrokken door rechtszaken als het idd rotzooi was. Ik vertrouw het spul volkomen, check met regelmaat of ik niets vergeten ben vast te draaien en werk lekker onbezorgd door zonder extra beveiligingen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor Faiz » wo mar 11 2015 4:09 am

"Probleem" heeft zich min of meer vanzelf opgelost. Onlangs een iMo draagband gekocht (ter vervanging van de niet zo comfortabele Nikon halsband), die aan de camerazijden van die klik-snelsluitingen heeft. De blackrapid aan de camera geschroefd, de bandjes van de iMo door de haak heen geklikt, et voila, extra borging is er.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Black Rapid extra beveiliging

Berichtdoor Nikkormaat » zo mar 15 2015 4:59 pm

Omdat ik het risico van het uit zichzelf losdraaien te groot en de metalen haak te gevaarlijk vond met al dat glas in de buurt, ben ik zelf gaan knutselen met materiaal dat ik in de loop der tijd verzameld had. De bout kan vrij in het aluminium busje ronddraaien en is bovendien door de moer in het schijfje aan de gondel geborgd. De riem is van een oude sporttas, maar helemaal opnieuw vormgegeven.
Om gehannes met de camerariem te voorkomen heb ik die ook demontabel gemaakt. Het haakje (buitensportzaak) kan 2,5 kg hebben en heeft een erg sterke veer. Het achtje is van 2 mm dik RVS.

https://www.flickr.com/photos/130592139@N06/16200839034
https://www.flickr.com/photos/130592139@N06/16635795260
https://www.flickr.com/photos/130592139@N06/16797295476
https://www.flickr.com/photos/130592139@N06/16616110967

Nu weten jullie ook mijn andere hobby. Knutselen aan alles wat los en vast zit.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten