Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Hans de Ruiter » za mei 16 2015 12:31 pm

Heeft iemand ervaring met de Nikon WU-1a Wi-Fi adapter? Ik ben vooral geïnteresseerd in de mogelijkheid om foto's direct op de iPad te bekijken en te beoordelen. Voor het overzetten naar de laptop vind ik een kabeltje prima.
Ben ook benieuwd naar de compabiliteit met de D90 en D200.

Mvg, Hans
Nikon Z6II, Nikkor 40 f/2, Nikkor 24-70 f/4 S, Tamron 70-300 f/4.5-6.3, Laowa 90 f/2.8 Macro, SB-500
Gebruikersavatar
Hans de Ruiter

Clublid
Berichten: 64


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Hans de Ruiter » za mei 16 2015 2:05 pm

Volgens http://www.nikonusa.com/en_US/IMG/Image ... -chart.pdf niet compatible met mijn camera's.

Andere optie om makkelijk de foto's te bekijken zonder ze te hoeven importeren op de iPAd? Hoeft niet persé draadloos, gaat dus eigenlijk alleen om een app.

Groet, Hans
Nikon Z6II, Nikkor 40 f/2, Nikkor 24-70 f/4 S, Tamron 70-300 f/4.5-6.3, Laowa 90 f/2.8 Macro, SB-500
Gebruikersavatar
Hans de Ruiter

Clublid
Berichten: 64


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Cookie1397 » za mei 16 2015 3:21 pm

Waarom schaf je geen eye fi kaart aan? Die zend de foto's draadloos over naar de tablet, smartphone of pc.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Hans de Ruiter » za mei 16 2015 5:10 pm

Volgens mij worden de foto's dan wél geïmporteerd op de iPad. Ik wil ze alleen rechtstreeks kunnen bekijken. Het lijkt er op dat dat onmogelijk is (in elk geval met een iPad).

Mvg, Hans
Nikon Z6II, Nikkor 40 f/2, Nikkor 24-70 f/4 S, Tamron 70-300 f/4.5-6.3, Laowa 90 f/2.8 Macro, SB-500
Gebruikersavatar
Hans de Ruiter

Clublid
Berichten: 64


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor jazzbassman » za mei 16 2015 6:13 pm

Ik heb goede ervaringen met de Toshiba flashair. daarmee kan je ze gewoon bekijken en indien gewenst downloaden.

Reken wel op een paar seconden laadtijd als je de foto's op goede resolutie wil bekijken.
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor schippie » za mei 16 2015 6:16 pm

Ik heb sinds enige tijd de WU-1b , maar dat is geen verschil in functionaliteit met de 1a. Het bereik van het dingetje is niet echt geweldig groot , ik schat 5 meter Het daarbij behorende App'je Nikon WMU) is helaas waardeloos, geen bediening van de camera mogelijk op afstand , zeer beperkt. In elkaar geknutseld door een stagiair denk ik. Maar das niet erg want er is een hele goede app de QDSLRdashboard, daarmee kun je de camera helemaal bedienen, dus diafragma, sluitertijd, focus en ook tijdens het fotograferen de liveafbeelding te zien krijgen op de tablet, daarna de foto downloaden op de tablet, werkelijk een prima ding. Het downloaden van 1 bestand duurt wel even (45 sec voor 25 mb)
Of het samenwerkt met de genoemde toestellen weet ik niet , maar dat is wel op de site van Nikon te vinden denk ik. Edit : niet dus jammer dan heb je er niks aan
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
schippie

Forumlid
Berichten: 298


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Gerard de Zwaan » zo mei 17 2015 3:10 pm

Ik heb zelf de WU-1a voor mijn D3200, je kan er niet op een afstand staan zo als eerder vermeld. Het is wel handig voor macrofotografie als de camera laag bij de grond is. Ik gebruik hem zelf voornamelijk voor macrofotografie.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor schippie » zo mei 17 2015 5:18 pm

Je kunt op een Ipad met Photo wel de kleine weergave zien van wat er op je geheugenkaart staat, maar je moet dan eerst importeren voor de grote foto zichtbaar is.Dat lijkt me overigens niet zo'n probleem , is de foto niet goed dan mik je hem toch weg.
Importeren met Photo dus via een usb kabeltje plus verloop (in China voor een paar euro's te koop)
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
schippie

Forumlid
Berichten: 298


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Hilda » zo mei 24 2015 7:02 am

Ik heb de adapter WU-1a ook gebruik dez eop de D7100. Nadeel is dat dit ding enorm snel je batterij leeg trekt, maar ook je smartphone/tablet is door het laden van die grote bestanden snel leeg en het geheugen snel vol. Wegschrijven van de RAW bestanden istie wel even mee bezig.
Waar ik 'm vooral voor gebruik is straks als de jonge vogeltjes weer uitvliegen, dan zet ik mijn camera dichtbij maar voor de vogels niet storend voor het nestkastje en ga ergens anders in de tuin zitten en volg en fotografeer zo het uitvliegen. Verder gebruik ik 'm wel op het werk om cliënten (mensen met een verst. beperking) leuk op de foto te krijgen omdat sommige, zodra ze een camera zien gekke bekken gaan trekken.
Ik gebruik de App DslrDashboard.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor Hans de Ruiter » zo mei 24 2015 4:21 pm

Ben er inmiddels achter dat deze adapter niet met mijn camera's werkt, dus dat is al geen optie. Op de iPad moeten de foto's geïmporteerd worden voor ik ze kan bekijken, er is geen app waar dat anders mee kan. 't Is jammer maar helaas...

Groet en bedankt voor het meedenken, Hans
Nikon Z6II, Nikkor 40 f/2, Nikkor 24-70 f/4 S, Tamron 70-300 f/4.5-6.3, Laowa 90 f/2.8 Macro, SB-500
Gebruikersavatar
Hans de Ruiter

Clublid
Berichten: 64


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Nikon WU-1a Wi-Fi adapter?

Berichtdoor brombeer » vr jun 26 2015 11:16 am

Hallo

Misschien kun je wat vinden op de site http://www.traumflieger.de/reports/Vide ... ::410.html

Groet Brombeer
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten