D70s: welke lenzen zijn wel en niet compatibel ?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

D70s: welke lenzen zijn wel en niet compatibel ?

Berichtdoor Arthur Warmer » vr mei 19 2006 11:11 am

Na (te lang) aarzelen wil ik nu snel overgaan tot aanschaf van een D70s.

Ik heb echter mijn twijfels over de kit lens / lenzen (mede door publicaties in fotobladen).

Op zich beschik ik over een redelijke set lenzen (zie onder)

Ik weet echter (a) niet wat wel en niet (technisch) compatibel is en (b) of ik er dan (kwalitatief) ook beholrijke resultaten mee mag verwachten op de D70s.

Gaarne verneem ik ervaringen van gebruikers die over dezlefde lenzen beschikken.

En natuurlijk hoor ik ook graag gebruikers ervaringen met de kit lens / lenzen (of alternatieven).

Arthur
Arthur Warmer



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr mei 19 2006 12:49 pm

volgens mij kun je al behoorlijk aan de gang met gewoon een nieuwe body.
kom je alleen 15mm tekort in de groothoek (28-18x1,5).

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor rytec » vr mei 19 2006 1:09 pm

Ik gebruik een TAMRON 18-200mm lens Di II, zijn nieuw op de markt en worden toch goed aanbevolen.
Ik denk dat deze lens ook perfect zal werken op een D70.

Succes met je keuze.
rytec



Onderwerp:

Berichtdoor The_Groninger » vr mei 19 2006 1:15 pm

kijk eens op de site van Thom Hogan, http://www.bythom.com voor de compatibiliteit van je huidige lenzen.
Op de volgende sites kun je reviews vinden van verschillende lenzen:
http://www.naturfotograf.com/index2.html en http://www.kenrockwell.com/index.htm

succes,
Peter
The_Groninger



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr mei 19 2006 1:40 pm

Arthur,

Alle Nikon AF en AFD lenzen zullen zonder probleem en zonder verlies van welke noemenswaardige functie werken op je D70.

Wat betreft de optische kwaliteit, daar kun je zelf een antwoord op geven, aangezien jijzelf de lenzen die je hebt het beste kent. Ga er maar van uit dat de kwaliteit op een D70 hetzelfde is als op een 'analoge' camera.

De 'kitlens' 18-70mm DX is een redelijk betaalbaar alternatief voor een 'pro'-zoom als de 17-35mm f2.8 AFS. De kwaliteit van de 18-70mm is echter niet echt geweldig. Wat je (bijna overal) leest is dat de 18-70mm 'geen slechte lens is voor zijn prijs', maar dat kun je van een Lada (en elke vergelijkbare goedkope massa-auto) ook zeggen. Het kost niets dus mag je niet klagen over de kwaliteit.

Een 18-35mm f3.5-4.5 AFD ED Nikkor is in mijn ogen al een veel betere lens, al betaal je hier wel anderhalf tot twee keer zoveel meer voor. Wat je daarvoor terug krijgt is een lens die vele malen beter is.

Er staan inmiddels op dit forum genoeg berichten over de D70(s) om een behoorlijk beeld te krijgen van de kwaliteit van deze cameras, dus...lees ze! zou ik zeggen.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Jos » zo mei 21 2006 8:59 pm

De sigma 28-105 die je noemt werkt op mijn D70 perfect. de 70-300mm zoom evenzeer. Ik beschik over beide lenzen in combinatie aanvankelijk met de F70. Onderstaande plaat maakte ik met de 70-300 op mijn D70.



Afbeelding
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » do mei 25 2006 5:57 pm

Jos schreef:De sigma 28-105 die je noemt werkt op mijn D70 perfect. de 70-300mm zoom evenzeer. Ik beschik over beide lenzen in combinatie aanvankelijk met de F70.


korte aanvulling: natuurlijk zullen ook alle Tokina/Sigma/Cosina/Voigtlander/etc lenzen in Nikon AF(D) vatting dezelfde functionaliteit hebben als AF-Nikkor lenzen.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » za mei 27 2006 7:50 am

Niet gevraagd, maar je flitser werkt alleen manueel op de huidige D reflex camera's. Ga op zoek naar een SB-600 of 800.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » zo mei 28 2006 9:31 am

Hans Braakhuis schreef:Niet gevraagd, maar je flitser werkt alleen manueel op de huidige D reflex camera's. Ga op zoek naar een SB-600 of 800.


kun je ook niet de A-stand van de flitser gebruiken? Ik dacht het wel.
vanson




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten