lens codes

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma mei 22 2006 11:06 pm

Amadeus Gould schreef:Evenzo blijft mijn opmerking staan over de 50 mm 1.8 AIS :)


:lol:

wat heb je toch met die 50mm/f1.8 ????

:lol:

ik moet je maar eens mijn 50mm/f1.4 gaan lenen, kunnen we nog meer misverstanden uit de weg ruimen...

:lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » ma mei 22 2006 11:49 pm

Dag vanSon,

The 50 mm 1.8 AIS is Nikon's finest. Het misverstand over de 1.4 is in de wereld gekomen door allerlei fotobladen die indertijd (jaren 70-80) meenden sneller is beter. Maar de lens is niet beter dan een 1.8 en mogelijk zelfs minder.

Niet alleen BR maar ook sites als www.photodo.com laten de verschillen zien. En AG spreekt als 50 mm adept uit ervaring als hij de kwaliteiten van de 1.8 roemt.

Maar AG heeft er vrede mee dat het bijgeloof over het superieur zijn van de 1.4 boven de 1.8 bij handelaren nog voortleeft. Het houdt de prijs van de 50 mm 1.8 AI/AIS laag.

Amadeus Gould
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma mei 22 2006 11:58 pm

Amadeus Gould schreef:Maar AG heeft er vrede mee dat het bijgeloof over het superieur zijn van de 1.4 boven de 1.8 bij handelaren nog voortleeft. Het houdt de prijs van de 50 mm 1.8 AI/AIS laag.


Als je zo doorgaat die 50mm/f1.8 te promoten dan zou er wel eens snel een einde kunnen komen aan de lage prijs...dat zal dan wel marktwerking zijn...
:lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Blackmax » di mei 23 2006 10:58 am

hahahahahahahaha


Mijn vorige set was een canon 20D met
een 17-40 4.0L met een 80-200 2.8L. :oops:

Ik begrijp de reakties ivm keuze body en lens.

Maar de D200 body is super, de 18-70 lens is redelijk. Erg goed alszijnde prijs/kwaliteit verhouding.

Mijn plaatje in de komende tijd zal worden D200 met 70-200 2.8 Vr (of zonder) of met een 80-400 VR
Hierna ga ik overwegen welke walk around lens erop gaat komen.

Toen ik mijn D200 zaterdag jl kocht kon ik voor zeer zeer weing geld een nieuwe 18-70 lens erbij kopen.

Dat is de ook de enigste beweegreden geweest tot mijn aanschaf van deze lens.




ps
Ik heb indertijd eens een test gedaan met mijn 17-40 4.0L op de canon 20D en met een kitlens 18-55 op mijn 20D. Om te kijken hoe groot de verschillen waren met dezelfde sluitertijden en diafragma's, zelfde branpunt. alles op statief genomen.
Wilde dit toen eens zomaar testen omdat ik toch beide objectieven had liggen.

Dit gaf als resultaat dat vele bijna gelijk waren soms de 17-40 mooier en scherper was maar enkele foto's met de 18-55 waren zelfs iets beter.
Dit zal wel een naar een discussie leiden maar de test gaf dit wel aan.

ik denk dat je met een goedkope kitlens "geluk " moet hebben dat deze binnen kleinere toleranties is gemaakt.

En van de dure lenzen eisen we dat deze binnen krappe toleranties gemaakt zijn.
Blackmax



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » do mei 25 2006 5:54 pm

Blackmax schreef:ik denk dat je met een goedkope kitlens "geluk " moet hebben dat deze binnen kleinere toleranties is gemaakt.


Ik denk niet dat Nikon (of welk ander cameramerk dan ook) het zich kan veroorloven om een slordige kwaliteitscontrole te hanteren. Eigenlijk kun je er van uit gaan dat alle 18-70mm DX Nikkors gelijk zijn.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Blackmax » do mei 25 2006 10:55 pm

Heb het ook niet over een slordige kwaliteits controle maar over
het tolerantie gebied van goedkope kitlenzen



zijn twee verschillende dingen
Blackmax




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten