Tips voor een goede DSLR tas!

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor LK_Photography » zo jun 19 2016 9:11 pm

andere opties zijn ook meer dan welkom :D
D7200 || 35mm prime 1.8f ||
LK_Photography

Forumlid
Berichten: 66


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor George Fennes » zo jun 19 2016 10:02 pm

Ik denk dat je goede afwegingen moet maken.
Aan de ene kant zeg je dat je 1,65 bent.
Aan de andere kant is de ruime Crumpler tas al te klein voor al je fotospul.
En dan wil je er nog andere dingen bij stoppen.
Vergeet niet er zijn tassen waar alles in kan, maar die worden ook vreselijk groot.
Stop je die helemaal vol dan zijn die tassen niet meer te sjouwen.
Zelf had ik een forse rugtas met 2 body's een 70-200 2.8 een 17-50mm 2.8 een 50mm 1.4 een 12-24mm f4 een TC 2.0 een SB-800 reservebatterijen en nog meer geneuzel.
Maar dat werd mij te zwaar.
Dus je kan ook te veel meenemen.
De kunst is om van te voren te bepalen wat je nodig hebt en dan kan je met een kleinere en lichtere tas toe.
Je bent niet zo groot en dan wordt een tas al snel te groot en te zwaar.
Misschien is dit niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wel goed om bij stil te staan.

Succes met je keuze
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor LK_Photography » zo jun 19 2016 10:17 pm

Bedankt voor je antwoord! Wat dat betreft heb je zeker gelijk.. Daarom zou de Crumpler dus al afvallen, zoveel spullen neem je inderdaad nooit mee i.v.m. gewicht.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk qua specs uit naar de Brevite, compact, mooi en handig. Alleen 200 euro, niet echt bekend nog en geen garantie...
Vandaar dat ik eigenlijk zoek naar een tas die er erg op lijkt :)
D7200 || 35mm prime 1.8f ||
LK_Photography

Forumlid
Berichten: 66


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor JaapV » zo jun 19 2016 11:38 pm

Ik vind ze allemaal te prijzig en dat komt vooral door wat kennelijk je twee belangrijkste eisen zijn:
1) mag niet op een cameratas lijken en
2) moet oogstrelend, maar liefst zelfs spectaculair design zijn.
Bovendien ziet iedereen die iets met fotografie doet (of wil doen) meteen dat ze bedoeld zijn als high-end cameratas. Een leek misschien niet, maar die is er ook niet op uit.
Alle NatGeo tassen zijn bijvoorbeeld gemaakt om (overigens zonder veel succes) uit te stralen "kijk mij eens: ik ben wereldreiziger en hier zit dus mooi spul in!"
Als je een reistas wilt voor veel spullen, neem ze eens op een rustig moment mee naar een zo ruim mogelijk gesorteerde winkel (bijvoorbeeld KE) om tassen te passen. Spreek een rustig moment met ze af, zodat er tijd voor je is. Je wilt je niet opgejaagd voelen, want dit is te belangrijk voor een haastige keuze. Je eerste prioriteit zou niet uiterlijk, maar bruikbaarheid moeten zijn. Je zult zien dat de bekende merken dat het meest leveren.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor Marten » ma jun 20 2016 12:18 am

Hoe mooier of beter (lees: duurder) de tas, hoe groter de jatkans.
Koop een tas waar je nog niet eens je vuile wasgoed in zou willen stoppen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor JvdKooij » ma jun 20 2016 3:20 am

Ondertussen heb ik een heleboel tassen, maar ik gebruik er eigenlijk maar 2.

De lowepro pro runner 450, erg groot en aan de maximale maat voor handbagage, die gebruik ik als ik naar mijn vriendin ga,
voor andere uitjes gebruik ik de lowepro flipside 400, prima tas waar eigenlijk best veel in kan.
Zelfs mijn 14" laptop krijg ik er nog in alhoewel daar geen speciaal vak voor is.

en inderdaad is het de kunst om gewoon niet alles mee te willen nemen.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor Vincent » ma jun 20 2016 6:33 am

JaapV schreef:Je eerste prioriteit zou niet uiterlijk, maar bruikbaarheid moeten zijn. Je zult zien dat de bekende merken dat het meest leveren.


Marten schreef:Koop een tas waar je nog niet eens je vuile wasgoed in zou willen stoppen.


Daarom loopt half fotoland er dus als landloper bij tegenwoordig... Ik dacht dat het mode was maar schijnbaar mag het er allemaal niet uitzien.

Wat een onzin zeg. Looks zijn wel belangrijk. Bij mij in elk geval wel. Sowieso als professional omdat het in een oververzadigde markt ook onderdeel van je merk is/kan zijn dat je probeert te verkopen.

Als amateur zeker ook. Lekker in je vel zitten als je je hobby beoefend. Daar kunnen mooie spulletjes bij horen en past echt niet altijd een camouflage survivalbroek met bijpassende rugzak bij!

Gejatte spullen is vaker het resultaat van een combinatie van domme naïviteit en onoplettendheid dan van een tas die er mooi uitziet... Daarnaast zijn dieven ook niet gek. Die pakken tegenwoordig echt niet alleen de eerste de beste tas die ze voorbij zien komen. Als ze jou een camera van een paar duizend euro in een tas zien stoppen fan maakt het echt niet meer uit hoe die tas er uit ziet :wink:

Uiteraard is functionaliteit ook belangrijk. Gelukkig kan dat tegenwoordig prima gecombineerd worden. Een paar euro duurder?? Een middagje (mooie) kleren kopen komt meestal duurder uit :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor Marten » ma jun 20 2016 7:36 am

Er zijn steden op de wereld waar ik toch echt beter in mijn vel zit zonder Billingham over mijn schouder dan met.
Dan maar wat minder "looks".
Maar ieder zijn keuze.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor JvdKooij » ma jun 20 2016 7:41 am

Marten schreef:Hoe mooier of beter (lees: duurder) de tas, hoe groter de jatkans.
Koop een tas waar je nog niet eens je vuile wasgoed in zou willen stoppen.


dit is zo'n flauwe kul.
Denk je nu echt dat tegenwoordig dieven niet op internet kijken naar fototassen?
Zeker in grote steden werken die gewoon georganiseerd.

verder zullen de meeste mensen direct als toerist herkend worden :D .

Zoals Vincent al zegt, let op je spullen en hou je omgeving goed in de gaten, zeker als je aan het fotograferen bent.
of vraag even je metgezel om op je tas te letten. zolang je door je camera kijkt zie je je tas niet.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor ReneG » ma jun 20 2016 10:01 am

Of je neemt zo'n flipside waar de opening naar de rug zit en een dief nagenoeg geen kans maakt, zolang je hem maar om hebt. Dat is mijn standaard tas voor grote steden. Ja iedereen weet dat het een fototas is, maar dat zien ze ook wel als je zo met je camera in de weer bent. En de zogenaamd 'onopvallende' fototassen vallen juist op, het dievengilde kent de billinghams etc. echt wel. (En anders denken ze wel dat je een hipster bent, die hebben ook vaak interessante gadgets bij :lol: j/k).

Maar dat terzijde, ik heb in Parijs ook wel eens iemand gehad die aan mijn flipside zat te morrelen... dat was dus het 'loze' compartiment voor eten en poetsdoekjes. Toen ik dat opmerkte wist die niet hoe snel hij moest maken dat hij wegkwam. :twisted:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor JaapV » ma jun 20 2016 10:25 pm

djunclesam schreef:
JaapV schreef:Je eerste prioriteit zou niet uiterlijk, maar bruikbaarheid moeten zijn. Je zult zien dat de bekende merken dat het meest leveren.

Marten schreef:Koop een tas waar je nog niet eens je vuile wasgoed in zou willen stoppen.

Daarom loopt half fotoland er dus als landloper bij tegenwoordig...
(...)

Alsof je niet wist dat niet alleen jij maar ook Marten hier een hyperbool hanteerde :roll:
En ik had het over eerste (niet "enige") prioriteit.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor Marten » di jun 21 2016 7:09 am

Een stijlfiguur die ik graag gebruik, omdat het altijd weer tot vrolijke reacties leidt. Ook nu weer.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor Vincent » di jun 21 2016 7:50 am

JaapV schreef:Alsof je niet wist dat niet alleen jij maar ook Marten hier een hyperbool hanteerde :roll:


nee dus :crazy:

Marten schreef:Hoe mooier of beter (lees: duurder) de tas, hoe groter de jatkans.
Koop een tas waar je nog niet eens je vuile wasgoed in zou willen stoppen.


Ik lees hier echt geen hyperbool in. Zelfs na 10x overlezen niet...

Marten schreef:Een stijlfiguur die ik graag gebruik, omdat het altijd weer tot vrolijke reacties leidt. Ook nu weer.


Dat vind ik te gemakkelijk. Tenzij je het er bewust om doet om onduidelijkheid te creëren.

Ik het doorgaans totaal geen probleem om een goed gebruikt stijlfiguur te herkennen én te waarderen. Mits het gebruik duidelijk is. Dat is op een forum lastiger omdat intonatie ontbreekt. Dat kun je oplossen door het gebruik van een smiley, of door het stijlfiguur in dezelfde post van perspectief/nuance te voorzien. Zoals ik wel heb gedaan. :wink2:

Nu post je 2 zinnen die prima te lezen zijn als jouw eigen mening. Een mening die ook helemaal zo gek niet is (ik ken er genoeg die dat inderdaad denken) en dus niet direct als stijlfiguur of satire herkend hoeft te worden. Tevens een mening die de mijne niet is, vandaar dat ik in discussie ga, daar is het forum immers voor bedoeld.

Als we zomaar zinnen gaan posten en de lezer moet gaan raden of de schrijver het echt zo bedoeld of toch het tegenovergestelde (want stijlfiguur), dan wordt het knap lastig praten hier op het forum. Dat lijkt me niet de bedoeling of op zijn minst onhandig... :wink:

Maar om on-topic te blijven, mijn mening is (en blijft) dat ik eerst selecteer op looks en uiterlijk. Daarna kijk ik binnen die selectie welke tas/ product dat het beste voldoet aan mijn vraag/wens. Voldoet er niets, dan kun ik altijd concessies doen op looks. En ik weet dat er genoeg mensen zijn die dat onzin vinden. Dat is hun goed recht natuurlijk.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor Marten » di jun 21 2016 9:19 am

Vincent, de hyperbool is de stijlfiguur van de overdrijving. Dus niet die van het tegenovergestelde.
Ik gebruik hem als ik het heb over "een tas waar je nog niet eens je vuile wasgoed in zou willen stoppen", jij gebruikt hem als je schrijft dat "half fotoland er tegenwoordig als landloper bij loopt."
Wikipedia: Een reden om een hyperbool te gebruiken kan zijn om bijvoorbeeld een emotie of een mening extra nadruk te geven. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Doorgaans wordt een hyperbool niet letterlijk genomen.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur)

terug maar naar tips voor een goede tas ?
Laatst gewijzigd door Marten op di jun 21 2016 9:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tips voor een goede DSLR tas!

Berichtdoor justme » di jun 21 2016 9:20 am

ik lach me dood hier. ;)

voor iedereen is er wel een tas, maar je zult er zelf naar op zoek moeten gaan ivm pasvorm en comfort
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten