Octabox met grid en statief

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Octabox met grid en statief

Berichtdoor justme » za apr 30 2016 11:30 pm

Ik ben op korte termijn, lees beschikbaarheid winkels, op zoek naar een mobiele paraplu/softbox oplossing met grid. Prijs max 200-250. Minder mag ook :)

Heb veel gelezen over westcott artikelen. Er is veel te halen. Het liefst zoek ik een zo groot mogelijke box, maar liever geen vierhoekig model ivm catchlight. Het grid wil ik kunnen gebruiken om selectiever met licht te werk kunnen gaan

Gebruikte apparatuur zijn max. twee SB700 icm pocketwizard flex tt5 eronder.

Het mag dus ook een box zijn waarin een of meer flitsers inpassen.

Het liefst zoek ik advies met gebruikerservaring. ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor justme » ma mei 02 2016 3:47 pm

ik vind bij cameranu een westcott apollo set, incl statief ( rechtstandig, zonder boom )

Afbeelding

qua prijs lijkt het me best scherp, alleen ben bang dat ik een boom/overhang functie ga missen
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor ATOR » ma mei 02 2016 4:10 pm

Dan koop je er een boom arm bij :mryellow:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor Sharkey » ma mei 02 2016 4:51 pm

De oplossing voor alle speedlight softboxes =
de Phottix Multiboom 16" met Varos houder :thumbup:
(is er ook met een Big boom geloof ik..voor groter als 70cm box)

Afbeelding

Oh ja als je voor die Westcott Apollo gaat, twee adviezen:
Doe een aantal smalle witte tyraps (3-4 stuks bij de lange en 1-2 bij de korte) om elke set glasfiber stokjes, verstevigd de boel een heel stuk beter.
Als je hem ziet weet je wel wat ik bedoel.
En stop een potlood (oid) in het uiteinde van de paraplu stang, voorkomt dat de opklapring elke keer voorbij de stang schiet bij opklappen, en verstevigd het dunne stangetje gelijk.
:wink2:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor weimaraner » ma mei 02 2016 9:00 pm

Linkstar heeft een 110cm Octabox met Bowens mount: http://www.kamera-express.nl/product/12 ... 0wod1S4DXQ
Die gebruik ik momenteel. Heb ook een Octabox volgens het Westcott principe maar vind dat kantelen altijd wat omslachtig dus die blijft meestal thuis tegenwoordig.
Overigens is ook de Linkstar niet zonder gebreken/kwetsbaarheden maar voorlopig voldoet hij goed.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor justme » ma mei 02 2016 9:29 pm

Ik heb een speedlight mount nodig

@ator, een extra statief is op zich niet een gek voorstel...
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor gvdnberg » ma mei 02 2016 10:16 pm

Momenteel heb ik nog een oude octa, die ik gebruik met de eerder genoemde Phottix Multiboom 28". Aan deze multiboom zou ik, indien gewenst, 4 speedlights kunnen bevestigen, dus IN de octa. De bevestiging zit bijgeleverd, flitser met trigger kan er zo opgezet worden via een coldshoe.
Omdat deze octa wat oud en geknakt is (gaat nog steeds goed zolang ik hem niet inklap) zal deze ooit worden vervangen door een octa van Westcott of van Phottix. Met de multiboom op een Manfrotto 1052 BAC lampstatief werkt het erg praktisch. Goed kantelbaar en de flitsers mooi gecentreerd in de octa. Ik kan het je aanraden Wiebe.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor weimaraner » ma mei 02 2016 10:47 pm

Speedlightmounts heb je ook met Bowens fitting, ik gebruik zoiets: http://www.amazon.com/CowboyStudio-Calu ... B004UAWRCU
Ook met gebruik van paraplu's handig, de flitskop zit dan een stuk dichter bij het midden van de plu dan bij een "traditionele" speedlightmount.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor Vincent » di mei 03 2016 7:40 am

Pas wel op als je een speedlight in een te grote octa/softbox gaat schieten. Dan is de kans aanzienlijk dat je een inhomogene output krijgt over het oppervlak.

Niet altijd en voor iedereen een probleem maar wel een punten van aandacht als je heel dichtbij en precies wilt uitlichten!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Octabox met grid en statief

Berichtdoor justme » di mei 03 2016 12:54 pm

Bedankt voor de suggesties en aandachtspuntjes. Gezien de tip van Ator, ga ik wss eerst alleen de kit aanschaffen. En als ik het e.e.a. goed uitgeprobeerd heb komt er nog een handige light-stand bij, voor op z'n minst 2 speedlights. Ik zou met alleen de kit nog wel uit de voeten kunnen, en eventueel een tweede flitser met trigger aan de andere flitser vasthechten met duct-tape :P

en wie weet komt er een flashbender bij voor voornamelijk rimlight of andere mobiele flitsoplossingen
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten