Zonnekap HK24

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Zonnekap HK24

Berichtdoor Freddy69 » vr mei 20 2016 7:18 pm

Hoi,
Ik heb een probleem met het klemsysteem van men prime telelens nikon AF-S Nikkor ED 500mm f/4 D IF.
De zonnekap die erop zit is een HK24. Heb ze via men fotozaak aangeboden voor reparatie bij. Procrirep in brussel ...die hebben ze onverrichter zake terug gestuurd naar men fotohandelaar....omdat ze geen wisselstukken meer hebben voor deze zonnekap....wat ik weer raar vind omdat ik weet en al gezien heb dat dit klem/schroef systeem zowel bij de 300-400-500 en 600mm gebruikt word ....kan iemand me hiermee helpen om dit op te lossen....kan me niet inbeelden dat ik men lens, weliswaar een oud exemplaar, maar goed werkend, hiervoor naar de prullenbak dien te verhuizen?
Freddy69

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zonnekap HK24

Berichtdoor gijs sandberg » vr mei 20 2016 9:07 pm

Beste Freddy,
Bedenk dat de versie die je noemt waarschijnlijk in 2001 voor het laatst gemaakt is, dat is inmiddels vijftien jaar geleden.
Ik kan niet beoordelen of evt. benodigde onderdelen identiek zijn aan latere modellen (en of de reparateur mogelijk de gehele zonnekap wil laten vervangen).
Je kan er eens een mailtje wagen aan de Hollandse Nikon-Service in Beverwijk (www.nikonservice.nl)
Groeten,Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten