Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ellen bakker » za mei 28 2016 2:19 pm

Hallo mensen :) Ik heb een Nikon D600 en wil in RAW HDR fotografie gaan maken.. shot voor shot ;( en dat is best lastig. Om e.e.a. wat minder omslachtig te maken zocht ik op internet en kwam de Promote Controle / afstandsbediening voor HDR tegen. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb vandaag 30 mei 2016 de Promote Controle gekocht.. zal laten weten of het goed werkt :) allemaal bedankt voor de reacties
Laatst gewijzigd door ellen bakker op ma mei 30 2016 7:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ellen bakker

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor gijs sandberg » za mei 28 2016 4:08 pm

Beste Ellen,
re: lastig
Hoezo lastig , probeer je de HDR in-kamera te maken of wil je NEF's maken voor verwerking achteraf ?
Welk voordeel dacht je daarmee te halen (anders dan een gewone draadontspanner) ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ATOR » za mei 28 2016 5:01 pm

Wat is er mis met de exposure bracketing van je camera? Met zo'n ding erbij wordt het alleen maar omslachtiger lijkt me.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ellen bakker » zo mei 29 2016 3:38 pm

Dank voor jullie commentaar Gijs & Ator.. Maar zoals ik al schreef wil ik RAW opnamen maken. Mijn Nikon D600 heeft een beperking tot 3 opnames. Wil ik er b.v. 5 of 7 kunnen maken. Dan moet ik handmatig over en onder belichten.. ik wil niet meer aan de camera komen als deze op statief staat.
Daarom mijn vraag aan het forum: Wie heeft ervaring met de Promote Controle dat is alles ;) Mij lijkt het een superhandig ding om in slechte locatie omstandigheid fijn te kunnen werken. Ik maak Urbex
ellen bakker

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor drumsix » zo mei 29 2016 3:45 pm

ik gebruik DSLR Dashboard i.c.m. TP-LINK TL-MR3040 (draadloos), maar kan ook via een USB kabel aan je smartphone of tablet.
Hiermee kun je zelf je bracketing samenstellen. Ideaal.
kosten .....USB kabeltje
Bas
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ellen bakker » zo mei 29 2016 4:03 pm

Ik ga het doorkijken BAS Dank je :)
ellen bakker

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor Bern-Art » zo mei 29 2016 4:41 pm

Nog een mooie tool is Triggertrap. Voor slechts 3 tientjes.

Triggertrap Smartphone Reflexcamera Trigger DC2 voor Nikon

De Triggertrap Mobile is een afstandsbediening om via uw smartphone uw spiegelreflex een foto te laten maken. Door de functies van de smartphone, kan dit op vele manieren: spraakgestuurd, door trillingen, geluiden, timelapse, WiFi en nog veel, veel meer.

Kenmerken:Cable release: druk op de ontspanknop op de smartphone, en de SLR maakt een foto. Dit kan op vier manieren (o.a. single shot en lange sluitertijd)Sound sensor: de camera maakt een foto bij een hard geluidTimelapse: de camera maakt een x aantal foto's gedurende x uren/minuten met een interval van xTimewarp: timelaps, maar dan met een acceleratie of de-acceleratie in de intervallenDinstanceLapse: de camera maakt foto's op basis van GPS-positie: iedere x meter / kilometer wordt een foto gemaakt. Leuk voor roadtrips.Seismisch: foto's maken op basis van trillingen of stotenPeekaboo: foto's maken wanneer een gezicht in beeld komtStar Trail: een serie foto's maken met zeer lange sluitertijdLE HDR: maakt HDR foto'sLE HDR Timelapse: maakt HDR foto's in combinatie met timelapseTesla: reageert op metaal en magnetismeMotion: reageert op bewegingBramping: timelapse met belichtingscorrectieWi-Fi slave: laat de camera een foto maken door een signaal te sturen vanaf een ander WiFi apparaat

Groet Bernard.
Vermijdt hete woorden. Ze kunnen je lippen branden.
Nikon D850, Nikon D750, Tamron SP 24-70 F2.8, Nikkor 105 Macro F2.8, Nikkor 70-200 f4, Nikkor 50mm F1.8, Tamron SP 15-50 f2.8, Tamron 150-600 G2 en een berg gadgets.
Gebruikersavatar
Bern-Art

Forumlid
Berichten: 35


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ellen bakker » ma mei 30 2016 3:21 pm

Dank je Bernard :) Inderdaad handig deze optie.. alleen ik neem nooit een smartphone mee maar wie weet is het een perfect idee voor iemand die net als ik zoekende is naar een mogelijkheid.
ellen bakker

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor drumsix » ma mei 30 2016 6:12 pm

tablet werkt nog beter :) Doe ik ook. Groter beeld.
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr
Gebruikersavatar
drumsix

Forumlid
Berichten: 208


Locatie: Oosterhout
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ellen bakker » ma mei 30 2016 7:57 pm

:) Drumsix ja ik geloof je direct.. alleen waar ik fotografeer moet ik zo weinig mogelijk meenemen. Ik kocht de Promote Controle inmiddels. Heel benieuwd naar het resultaat :) zal er later iets over schrijven op de club :)
ellen bakker

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor Cookie1397 » ma mei 30 2016 8:07 pm

Met de gsm werkt makkelijker ook, telefoonhouder op de flitsschoen schuiven en ik hoef de telefoon ook niet vast te houden.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor Saturnus » di mei 31 2016 10:49 pm

Ellen;
ken je deze link?

uitleg over de promote controle
www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/pr ... opname.asp
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus
Gebruikersavatar
Saturnus

Forumlid
Berichten: 321


Locatie: Achterhoek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Promote Controle; Afstandsbediening voor HDR opname

Berichtdoor ellen bakker » vr jun 10 2016 2:34 pm

Ja Saturnus is zo.. die web-site ken ik inderdaad dank je.
Ik werk inmiddels met de Promote Controle enige probleem is dat Ik nog geen RAW kan schieten ondanks dat de camera hier wel op staat. Promote Controle maakt er jpg van.. ik heb het vermoeden dat ik iets fout instel en dat is niet eenvoudig hier achter te komen wat dit is hahaha.
Ik hoop eigenlijk dat er op deze site ook mensen zijn die de Promote Control daadwerkelijk gebruiken en mij wijzer kunnen maken m.b.t. de juiste instelling zowel op de Promote Controle als op mijn Nikon D600 camera. Andere opties over mogelijkheden die ook werken heb ik niet zo veel aan.. hoe aardig bedoeld dan ook ;)
ellen bakker

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten