Accu

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Accu

Berichtdoor Ronald Jan » vr mei 19 2017 7:32 am

Sinds enkele dagen heb ik een D500 en ik heb een D610 en die gebruiken de zelfde accu's de EN-EL 7.OV maar wat is nu het geval, er is een accu bij en als die in de D500 zit geeft hij aan dat hij leeg is maar ik heb de accu net op geladen , en als ik de zelfde accu in de D610 stop geeft het display aan dat de accu vol is en kan ik er ook de hele week mee foto's maken .
Wat is hier aan de hand en wat kan ik er aan doen ?
Ja ik weet het wel niet meer in de D500 doen :D .
En het zijn allemaal originele Nikon accu's.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor gijs sandberg » vr mei 19 2017 8:07 am

RJ,
Zoek even op accu d500, de types verschillen.
Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor Ronald Jan » vr mei 19 2017 9:00 am

Bedankt voor je info heb Nikon een mail gestuurd met de vraag om de accu om te ruilen.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor Ronald Jan » vr mei 19 2017 3:59 pm

Ik kon de accu omruilen bij Nikon Beverwijk en daar kwam men er achter dat het een nepper was dus niet de originele , dus ben ik door iemand geflest alleen weet ik niet meer door wie ik heb 6 accu's en bij verschillende zaken gekocht , maar hij doet het wel in de D610 dus even opletten bij het plaatsen.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor JurjenF » za mei 20 2017 11:11 am

Datzelfde probleem had ik met de accu van de D5100 en die van P7800 : in principe dezelfde maar de imitatie accu die perfect werkte in de D5100 deed niks in de P7800. Kwestie van een oude chip in de imitatie accu. Een goede accu van een andere aanbieder (imitatie) is niks mee maar als je een nieuwe camera hebt moet je eea wel even checken bij de verkoper. De goede leveranciers zetten het op hun website erbij (geschiktheid) voor welke types de accu bestemd is en juist werkt.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor gijs sandberg » za mei 20 2017 11:33 am

L.S.
Heren toch
re: geflest ... imitatie.
Laten we die zaken uit elkaar houden.
Ik een ander draadje zijn de d500 accu-perikelen (inclusief recall) besproken.
viewtopic.php?f=20&t=66344&hilit=accu+d500
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor w.wind » za mei 20 2017 4:49 pm

Zullen wij maar op die stoel van moderator gaan zitten Giijs
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Accu

Berichtdoor JurjenF » za mei 20 2017 7:32 pm

Hoe wil je een accu dan noemen als-ie niet een Nikon sticker heeft? Vreemd merk accu vind ik ook niks want het zijn gewoon bekende merken die ook accu's maken voor veel doeleinden waaronder camera's waaronder dus ook Nikon. En ik heb er goede ervaringen mee. Je moet alleen goed opletten of de accu via de ingebouwde chip is aangepast aan de nieuwste camera's. En op die imitatie Nikon accu's staat 'gewoon' het merk van de fabrikant. Het gaat hier natuurlijk wel om iets anders dan een objectief van een ander merk geschikt gemaakt voor gebruik op een Nikon camera. Die 'imiteert' geen andere Nikon lens. En die accu's van en ander merk in principe wel. So, what's in a name?
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten