Lens case voor NIKON AF-S 200-500MM F5.6 ED VR

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Lens case voor NIKON AF-S 200-500MM F5.6 ED VR

Berichtdoor marijacq » vr sep 28 2018 2:56 pm

Hallo allemaal,

Recent heb ik de Nikon AF-S 200-500 mm f5.6 ED VR gekocht.
Fijne lens, alleen beroerde bescherming die Nikon mee levert in verhouding tot de prijs van het objectief, een standaard dun hoesje.
Nu ben ik op zoek naar een lens case voor dit objectief.
Met Nikon zelf contact gehad. In hun eigen assortiment hebben ze geen geschikte lens case en ze erkennen daar in gebreke te zijn gebleven, met de belofte het te zullen melden bij de 'ontwerp'-afdeling.
Hun advies: Toch verder zoeken bij een andere aanbieder.
Tot nu is het me niet gelukt een geschikt exemplaar te vinden. Telkens zijn de afmetingen net te klein.
Diameter 14 cm (binnenzijde) en lengtemaat (binnenzijde) 30 cm..
Heeft iemand tips of adviezen welke geschikt kan zijn?
Thanks alvast!

Grz Marian
marijacq

Forumlid
Berichten: 12


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens case voor NIKON AF-S 200-500MM F5.6 ED VR

Berichtdoor ReneG » vr sep 28 2018 11:10 pm

De Lowepro 13x32cm (dat is het type en ook de binnenmaat). Er staat 13 cm maar er zit rek in, de lens past er prima in. De zonnekap zit wel wat krap (niet te) en de voet drukt iets tegen de zijkant, maar daardoor blijft hij juist goed op zijn plaats. En dan heb ik er nog een arca plate onder zitten. Als je de voet er niet op hebt zitten past hij ook goed en trek ik de compressiestraps zelfs iets aan. (Als hij in de winkel dus net niet past zitten de compressiebanden op de buitenkant waarschijnlijk iets te strak aangetrokken). Zonder lenscollar past hij er helemaal perfect. Ik gebruik deze lenstas zelf en ken meerdere mensen met de 200-500 die hem ook gebruiken.

Think tank heeft ook een lenstas maar die vond ik onvoldoende gevoerd.

Mocht je er een iets grotere tas zoeken die ook als rugzak met body only kan dienen is de think tank glass taxi misschien een optie.

PS: Tel er maar niet op dat Nikon dat zal veranderen, de meeste van hun lenstassen zijn niet zo best. Verder is de bevestiging zo gemaakt dat hij niet goed aan rugzakken etc. te hangen is, de draagbanden zijn klein/kort etc. Al bieden de losse stoffen buidels die ze bij de primes leveren juist wel weer hele goede bescherming.
Spul waarmee je foto's maakt...
Online
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens case voor NIKON AF-S 200-500MM F5.6 ED VR

Berichtdoor marijacq » ma okt 01 2018 11:36 am

Dank je wel, Rene! Die ziet er idd wel degelijk uit. Nu ik zeker weet dat ie past, ga ik er voor! ;) Groet, Marian
marijacq

Forumlid
Berichten: 12


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten