Third party batterij d500

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Third party batterij d500

Berichtdoor Peter » ma jun 10 2019 4:15 pm

Ik koop alleen China spul, ook al heb ik een camera met een nieuw waarde destijds van 5000.
Dat bedrag was het me niet waard, dus nu onlangs een 2e hands gekocht voor een prikkie. En dat bedrag is me ook niet waard voor 'originele' accu's.

Nikon maakt de accu ook niet zelf, ze plakken er ook een sticker op denk ik dan maar.
Nooit problemen gehad

In plaats van 1 originele heb ik nu 4 neppers :thumbup:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Third party batterij d500

Berichtdoor Oktay » zo jul 07 2019 2:54 pm

Leden,
Met de Ing spaarpunten kun je ook korting krijgen op batterijen. Ik heb de en el 15b gekocht met korting voor € 53. Nog steeds iets duurder dan een third party zoals de jupio orange, maar dan wel een originele Nikon.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Third party batterij d500

Berichtdoor AxelM » za sep 07 2019 12:31 pm

Ik heb ook met de vraag geworsteld: een originele EN-EL15b of een imitatie accu.
Uiteindelijk voor de originele accu gekozen: waarom bezuinigen op een accu van 68 euro voor een D850 van ruim 3000 euro.
Laatst gewijzigd door AxelM op za sep 07 2019 12:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AxelM

Clublid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Third party batterij d500

Berichtdoor AxelM » za sep 07 2019 12:41 pm

Peter schreef:Ik koop alleen China spul, ook al heb ik een camera met een nieuw waarde destijds van 5000.
Dat bedrag was het me niet waard, dus nu onlangs een 2e hands gekocht voor een prikkie. En dat bedrag is me ook niet waard voor 'originele' accu's.

Nikon maakt de accu ook niet zelf, ze plakken er ook een sticker op denk ik dan maar.
Nooit problemen gehad

In plaats van 1 originele heb ik nu 4 neppers :thumbup:

Natuurlijk maakt Nikon de accu's niet zelf, maar worden in Japan en China naar specificaties en eisen van Nikon gemaakt.
AxelM

Clublid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Third party batterij d500

Berichtdoor DimiTator » ma aug 31 2020 10:25 pm

Ik heb recent een tweedehands D500 gekocht. Er was een Jupio batterij bij. Verder had ik nog een originele Nikon batterij van mijn D7100 en een andere batterij.
Alle batterijen werken prima met de D7100. De D500 slaat echter volledig tilt als je geen Nikon batterij gebruikt. Het lijkt of de sluiter of spiegel blokkeren.
DimiTator

Forumlid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Third party batterij d500

Berichtdoor Etienne2 » di sep 01 2020 8:10 am

Om narigheid te vermijden, gebruik originele batterijen.
Gebruikersavatar
Etienne2

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: Belgie (Limburg).
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten