Eye-Fi mobi werkend krijgen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Eye-Fi mobi werkend krijgen?

Berichtdoor wenzel » zo mei 12 2019 2:35 pm

Mijn D90 heeft 5-6 jaar in de kast liggen slapen.

Gisteren dacht ik, dat is wel zonder dat er niets mee gedaan wordt. Ongelofelijk, maar accu was nog een beetje op peil om een paar foto’s te maken.
Er zat nog een Eye-fi mobi SDHC 8GB kaartje in. Ik probeerde het weer aan de gang krijgen, maar noppes.

Eye-fi als merk bestaat niet meer, en de Ricoh/Keenai die het ooit opgekocht heeft bestaat ook niet. Nergens software te vinden voor Windows. Inmiddels heb ik ook een andere laptop, dus die spoor loopt ook dood. Mijn activatie code kan ik overigens ook niet vinden, verpakking waarschijnlijk weggegooid. Eye-fi heeft nog een website in de lucht, maar alle links naar downloads (Windows & Android) lopen ook dood: https://eyefiplus.zendesk.com/hc/nl

Alternatief is een Toshiba FlashAir te kopen, maar die vind ik nogal prijzig. Bij AliExpress is die rond de 25 euro, dat gaat nog wel. Maar ik wil toch eerst mijn Eye-fi aan de praat krijgen.

Weet misschien iemand hoe ik het aan de praat kan krijgen? Hiermee bedoel ik de transfer van de foto’s over wifi naar mijn Windows laptop, of eventueel naar Cloud.
wenzel

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten