'G lenzen zijn voor de geavanceerde fotograaf'

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

'G lenzen zijn voor de geavanceerde fotograaf'

Berichtdoor vanson » do jun 15 2006 9:59 am

Het is lastig om alle type-aanduidingen te (her)kennen die Nikon hanteert om haar lenzen te duiden. Niet alleen voor de gebruikers maar zeker ook voor de verkopers, zoals blijkt uit onderstaande email, zojuist naar mij doorgestuurd door een ex-klant van een redelijk grote online PDA- en camera-retailer.
Enjoy, en pink een traantje weg misschien:


"Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'Nikon AF-D lens'.

D Lenzen zijn wat minder geavanceerdere lenzen. G lenzen zijn voor de wat geavanceerdere fotograaf. Deze G lenzen zijn namelijk instaat om de sluitertijd aan te passen. Wat bij de D lensen niet het geval."


Zal vooral Gijs leuk vinden, dat G-lenzen voor de 'wat geavanceerde fotograaf' zijn...
Laatst gewijzigd door vanson op do jun 15 2006 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
vanson



Onderwerp:

quote

Berichtdoor gijs sandberg » do jun 15 2006 11:09 am

Overigens: heb je al eens een circulaire fish-eye geprobeerd zonder een full-frame camera? (bv een Nikon DX-SLR).


Groeten, Gijs

PS als je een G-lens op een gewone kamera zet zal het diafragma tijdens de opname volledig gesloten zijn!
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor luc » do jun 15 2006 12:09 pm

Heb je al aan hem gevraagd wat zijn beeld van een "wat geavanceerdere fotograaf" is .. Ik ben daar eigenlijk best wel benieuwd naar ... :)

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor roel » do jun 15 2006 6:31 pm

Het is inderdaad een verbluffend antwoord. Dat iemand dat allemaal weet... Ik vind het maar complex... je hebt D Lenzen, G lenzen en D lensen, da's al een verschil en dan nog die sluitertijd-bediening-vanuit-de-lens. Ons merk heeft toch geavanceerd spul, nietwaar?
Maar goed... laat het alsjeblieft een uniek antwoord zijn... :lol:
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Kroko » do jun 15 2006 7:03 pm

Geld dit ook voor de G en D objectieven en objectiefen?

Kroko
Kroko



Onderwerp:

Berichtdoor ML » vr jun 16 2006 5:37 pm

Leuk hoor zo'n lens baby....... of babie?
ML




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten