Aansluiten 2e monitor

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Nikkormaat » ma jan 04 2021 1:57 pm

Naar aanleiding van het advies van Bas Meelker om de workshop met 2 monitors te bekijken, heb ik geprobeerd mijn Dell 2413 F met een HDMI-kabel op mijn Lenovo Ideapad 510 aan te sluiten. Via instellingen van Windows 10 heb ik monitor 1 en 2 geactiveerd. Desondanks blijft de Dell monitor zwart.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen en een tip om dit probleem te verhelpen?
Alvast hartelijk dank.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Ronald Jan » ma jan 04 2021 2:12 pm

Blijft het ook zwart als je een en twee omdraait?
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Nikkormaat » ma jan 04 2021 2:18 pm

Bedankt. Dat heb ik nog niet geprobeerd
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor EdvandeZilver » ma jan 04 2021 3:02 pm

Dell monitoren hebben een eigen menu, daar kun of moet je de bron (source) aangeven.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Nikkormaat » ma jan 04 2021 3:18 pm

Dank je. Als ik op de Dell voor HDMI kies, wordt helaas mijn Lenovo zwart, tenzij ik de HDMI-kabel verwijder, maar dan is de Dell uiteraard geen 2e monitor meer.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Nikkormaat » ma jan 04 2021 3:31 pm

De Dell werkt normaal gesproken met eigen netvoeding uitsluitend als monitor op de desktop.
Als ik ondanks dat de desktop uit staat, op de Lenovo kies voor "uitbreiden" dan wordt op de Dell toch de afbeelding van het bureaublad, maar zonder snelkoppelingen van de desktop getoond.
Na het "dupliceren" van de beeldschermen in het menu van de Lenovo en selectie van HDMI op de Dell werken beide monitoren simultaan.
Het is mij helaas niet duidelijk hoe ik de workshop op de Dell krijg en chatfunctie uitsluitend op de Lenovo.

..
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op ma jan 04 2021 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor henkk » ma jan 04 2021 4:19 pm

Het lijkt me dat je toch ook een 2e apparaat kunt gebruiken als je per sé volledig scherm wil hebben én chat?
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Nikkormaat » ma jan 04 2021 4:22 pm

Bedoel je dat ik dan met zowel de laptop als desktop moet inloggen?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor henkk » ma jan 04 2021 4:34 pm

Ja, ik verwacht niet dat dat conflicten oplevert. En anders maar op 1 plek inloggen. Lijkt mij gemakkelijker dan nog een scherm aan m'n computer te gaan hangen. Overigens heb ik meestal geen problemen met chat en beeld naast elkaar op 1 scherm.
Het enige is dat het wat meer data trekt dus als je verbinding kritisch is, zou dat een beperking kunnen zijn.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor gvdnberg » ma jan 04 2021 6:38 pm

Mogelijk kun je starten met alles op één scherm en dan bv de chat naar het andere scherm slepen. Dan heb je 2 schermen in gebruik. Zo werkt het hier op mijn Apple.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor gvdnberg » ma jan 04 2021 6:41 pm

Overigens heb ik wel altijd op beide schermen beeld als ik een tweede scherm aansluit, ik kan dan kiezen voor dupliceren of uitbreiden. Met uitbreiden kan ik op elk scherm doen wat ik wil.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Tony D » ma jan 04 2021 9:41 pm

henkk schreef:Het lijkt me dat je toch ook een 2e apparaat kunt gebruiken als je per sé volledig scherm wil hebben én chat?

Dat was ik ook van plan. De workshop op mijn pc-scherm en de chat op mijn iPad ernaast.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Richard » ma jan 04 2021 10:21 pm

Nikkormaat schreef:Als ik ondanks dat de desktop uit staat, op de Lenovo kies voor "uitbreiden" dan wordt op de Dell toch de afbeelding van het bureaublad, maar zonder snelkoppelingen van de desktop getoond.
Zo werkt uitbreiden
Na het "dupliceren" van de beeldschermen in het menu van de Lenovo en selectie van HDMI op de Dell werken beide monitoren simultaan.
Zo werkt dupliceren
Het is mij helaas niet duidelijk hoe ik de workshop op de Dell krijg en chatfunctie uitsluitend op de Lenovo.

..

Hangt van de applicatie af: of deze is te splitsen.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Nikkormaat » ma jan 04 2021 11:04 pm

Dan ga ik uitproberen of het sleepidee van Gert effect heeft. Ik ervaar het als een boeiend experiment om te kijken of ik het voorelkaar kon krijgen, omdat er op mijn werk op een pc diverse programma's simultaan konden draaien die ik via 2 monitors tegelijk kon gebruiken.
Als het met jullie adviezen niet lukt is er geen man overboord. Dan doe ik het met met mijn Dell.
In elk geval hartelijk dank voor jullie hulp
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aansluiten 2e monitor

Berichtdoor Richard » ma jan 04 2021 11:25 pm

Ik met 4...: viewtopic.php?f=61&t=71652&p=911424&#p911424 de 5e is op een andere pc aangesloten.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten