Weekopdracht 02 - Beoordelen foto's

Fotografie weekopdracht. Elke 2 weken een opdracht op basis van een thema om met je Nikon camera vorm te geven. De inzendingen worden de daaropvolgende 2 weken beoordeeld.

Welke inzending is het beste?

riederalp
0
Geen stemmen
paparazzi
3
8%
k.hendrik
4
10%
remoss
3
8%
D-50's
0
Geen stemmen
olle_griese
4
10%
Fera Albi
12
31%
wiseass
0
Geen stemmen
SwederD70
7
18%
den-dijk
0
Geen stemmen
gdepater
1
3%
Robin
2
5%
Edwin
1
3%
JoostDeJong
2
5%
aquarius
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 39

Onderwerp:

Weekopdracht 02 - Beoordelen foto's

Berichtdoor roel » di apr 03 2007 10:58 pm

Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 13-04-07 t/m 20-04-07. Tot het begin van de avond van 20-04 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende weekopdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de weekopdracht: beschrijving weekopdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan hier: Foto's
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor reneo57 » vr apr 13 2007 6:23 pm

Mijn stem deze maal 1SwederD70 foto opzich niet spectaculair maar het idee met een eitje in je broekzak het bos in, en daar dan deze opname van maken is leuk.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » vr apr 13 2007 6:32 pm

Proficiat Remoss met de lente-game! Had ook op je lammetjes gestemd en vind 't dus leuk dat de eer naar jou gaat. :)

Deze keer stem ik op Sweder en dan op zijn eerste foto. Vind 't gewoon 'n heerlijke plaat; kijkt lekker weg en dat leuke bonte eitje wat daar zo verlaten op dat pad ligt voldoet ook prima aan de opdracht. Ook een prettig camerastandpunt wat je gekozen hebt.

Verder vond ik de foto van Remoss ook weer mooi. Lekker strak, krachtig en eenvoudig.
Moest erg lachen om de olijf van Fera Albi; origineel gevonden!
Het klutsei van Olle vond ik ook leuk gevonden, alleen vind ik de compo wat minder aanspreken.
Robins lost orange vind ik ook weer 'n lekker plaatje net als de eieren in 't gras van Aquarius.
'n Biertje wat paasij heet? hahaha, leuk bedacht, Joost!
En waar hangen die eieren ergens, Edwin?
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » vr apr 13 2007 6:40 pm

Erg grappig en ook effectief qua compositie vind ik de inzending van Fera Albi. Technisch ook goed uitgevoerd.

Heel simpel, maar heel effectief.
Hulde...!
yoyo



Onderwerp:

eitje

Berichtdoor Edwin » vr apr 13 2007 7:11 pm

@paparazzi,

Deze eitje's hangen in Cochem aan de Moesel.
Een paar dagen geweest met Pasen maar de natuur was nog niet
"groen" genoeg om mooie foto's te maken.
Maar dit vond ik toch wel leuk.
boekie
Edwin

Forumlid
Berichten: 497



Onderwerp:

Berichtdoor rikterveen » vr apr 13 2007 7:19 pm

K Hendrik heeft mijn stem. ik ben op deze foto echt op zoek gegaan naar een paasei, was hem zelf dus ook even verloren. tot ik er uiteindelijk achterkwam dat deze er niet op stond :lol:
verder ook mooie foto, dus mijn pluim heb je :P
rikterveen



Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » vr apr 13 2007 7:26 pm

SwederD70 heeft mijn stem gekregen, en wel voor foto 2, mooi uitzicht, lucht ook mooi en dan dat "verloren ei" in het spoor. leuk. Heb nog getwijfeld met de foto van Feri Albi, heel mooi, scherp, goed idee.

Maar je kan je stem maar een keer uitbrengen.. :lol:

Pierre
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Robin » vr apr 13 2007 8:20 pm

Ik vond het een erg apparte opdracht en leuk om te zien hoe iedereen zijn opvattingen en ideeen heeft over een verloren paasei.

Paparazzi, echt ontzettend mooie foto's en wilde je tevens bedanken voor de inspiratie. Ben nu zo'n 2 weken bezig met me D70s en las in een ander draadje over het laken. Bij mij zag je echter teveel detail en kon je gelijk zien dat ik de lui was om te strijken :lol: Ben dus overgestapt op A4 en zonlicht, werkt prima !

Remoss wederom een ontzettend mooie foto en zou bijna weer op je stemmen, maar ga toch voor een foto die voor mij net iets meer gevoel geeft van een verloren paasei.

Olle, echt een zeer goed gevonden idee !!! Echt super en geeft mij het meeste het "verloren paasei" gevoel, dus je hebt mijn stem !

Verder zie ik dat iedereen lekker creatief is bezig geweest en daar gaat het tenslotte om.

Zoals gezegd ben nu pas begonnen met spiegel reflex en vind dit een zeer ludieke manier om het toestel en zijn instellingen beter te leren kennen. Dus Roel, jij ook bedankt voor het organiseren hiervan !!

Even snel kijken wat de nieuwe opdracht is
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » vr apr 13 2007 8:58 pm

Mooie opdracht afgelopen week.
Ik vind de beoordeling erg moeilijk, het is een beetje appels met peren vergelijken.
Paparazzi vind ik er met kop en schouders bovenuit steken wat betreft technische kwaliteit maar niet helemaal volgens opdracht.
Ook de foto van k.hendrik ziet er super uit, een perfect belicht , en hij zou niet misstaan in een krant of tijdschrift maar je moet er even een onderwerp bij vinden.
Remoss, wauwww wat scherp.
Zweder heeft er ook echt werk van gemaakt door op pad te gaan met een paasei in de tas, erg leuk.
Vind die van Robin ook een beetje studioachtig , mooi maar jammer dat het eitje en de punt van de schoen niet scherp is.
Joost, leuk gevonden, mooie toevoeging is de meerkoet op het nest.
De foto,s die ik nu heb beschreven zijn voor mij de toppers maar nu,,,, wie is de beste.
Hmm, nog ff scrollen......
.....
Paparazzi met de 3 eierdopjes op rij krijgt mijn stem deze week .
Ik twijfelde tussen paparazzi en k.hendrik.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor remoss » za apr 14 2007 12:32 am

:oops: de schapies hebben gewonnen, cool, ik ben er erg blij mee, vooral omdat het de eerste weekopdracht was. Mijn dank aan de stemmers.

Voor week 2 zijn er ook weer prachtige foto's geplaatst.
De 2e foto van paparazzi vind ik erg fraai, met die witte achtergrond, mooi hoor.

De foto van k.hendrik vind ik ook zeker wat hebben. Ik hou wel van die sfeer. De 2e was wat minder en was ook weer snel verdwenen :)

Ook de foto van Fera Albi, met die tapas was goed. Zeker het "verloren" aspect zag ik daar wel in terug.

Maar de mooiste naar mijn smaak, en daar ga ik wellicht mee in de main stream, is de eerste foto van SwederD70. Dus die krijgt mijn stem.
Voorgrond en achtergrond net niet scherp, dus de aandacht op het ei. En evengoed een mooie lucht. Maar wat is dat ei verloren zeg. En dat deed het 'm........
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor aquarius » za apr 14 2007 12:55 am

Ten eerste wil ik Remoss feliciteren met de 1e plaats van de lente inzending. Van Harte.

Voor deze inzending zat ik lang te twijfelen tussen de 2e foto van Paparazzi, de 1e foto van SwederD70 en de 2e foto van Olle_Griese.
Het is Olle_griesse geworden. Mede doordat ik ook zoiets in gedachten had maar door gebrek aan tijd niet tot uitvoering ben gekomen.
De foto had wat sterker in kleur mogen zijn maar de foto benaderd goed het onderwerp. Goed over nagedacht en best wel veel tijd ingestoken denk ik. Het is gewoon helemaal gebeurd met dat ei. Kan dus volledig als verloren worden beschouwd. :D
Verder complimenten voor de rest van de inzendingen. Jammer dat er betrekkelijk weinig inzendingen zijn. Het is toch hartstikke leuk ???

Groet,

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Gebruikersavatar
aquarius

Clublid
Berichten: 423


Locatie: Goes
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » za apr 14 2007 8:17 am

Mijn voorkeur gaat uit naar de foto van Fera Albi. Origineel, technisch ok en voldoet 100% aan de opdracht.

Ik heb zelf niet geplaatst was weekje weg en vervolgens met de paasdagen ziek :(
Skippy

Moderator
Berichten: 11680


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor JoostDeJong » ma apr 16 2007 11:54 am

Zit te twijfelen tussen Fera Albi en Olle Griese, beiden hebben het thema
"verloren" goed geïnterpreteerd wat bij de mooie foto2 van Paparazzi
niet het geval is. Gdepater's interpretatie vind ik het grappigst maar niet
zo'n mooie foto. Ok,de doorslag geeft het (varkens)vlees bij Fera Albi,ik
hou niet zo van foto's met vlees, k.hendrik wel geloof ik :-)
Dus olle griese's foto 2 krijgt mijn stem, foto 1 vind ik mooier behalve de
vage witte balk aan de horizon.Gr. Joost
JoostDeJong



Onderwerp:

Berichtdoor SwederD70 » do apr 19 2007 3:17 pm

De inzending van Remoss deed mij meer denken aan een verstopt ei, en n.b. nog niet eens een gekleurd ei :-( En de 2de foto is mischien leuk maar helemaal off-opdracht.
Helaas deze keer niet mijn stem

De beste drie m.i.;

- K.Hendrik; een net genuttigt paasontbijt is er wel uit op te maken (vooral de CD-hoes doet het hem!!! ;-))) geweldig gevonden). Het lege eierdopje zonder ergens ei(erschillen) te zien is sterk

- Rare aan de foto bij Olle is dat een paasei meestal hardgekookt is voor je het schilderd en de setting is een beetje raar rommelig.

- Bij Fera kan ik ook nog aan een verstopt paasei denken…en is het ei nog wel te redden

Bij K.Hendrik kan ik het echt niet terug vinden dus stem ik op hem.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Weekopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten