Weekopdracht 05 - Beoordelen foto's

Fotografie weekopdracht. Elke 2 weken een opdracht op basis van een thema om met je Nikon camera vorm te geven. De inzendingen worden de daaropvolgende 2 weken beoordeeld.

Welke inzending is het beste?

Hans Braakhuis
0
Geen stemmen
paparazzi
9
28%
D-50's
0
Geen stemmen
EddieB
14
44%
SwederD70
1
3%
Matchless
0
Geen stemmen
Marten
1
3%
Robin
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Onderwerp:

Weekopdracht 05 - Beoordelen foto's

Berichtdoor roel » vr mei 04 2007 7:14 pm

Kies in de poll de beste inzending. Je kunt stemmen van 04-05-07 t/m 11-05-07. Tot het begin van de avond van 11-05 kun je stemmen, daarna start de beoordeling van de volgende weekopdracht.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, lees eerst de beschrijving en regels van de weekopdracht: beschrijving weekopdracht
Let wel, het topic is enkel om je keuze te onderbouwen, niet om in discussie te gaan over andermans beoordeling.
Tip: handig om twee browserschermen te openen, één met de foto's en één met de poll. De foto's staan Hier
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » vr mei 04 2007 11:00 pm

Eddie B vind ik persoonlijk een erg fraaie, orginele plaat hebben. Leuk perspectief en voldoet door de hoofden in beeld, duidelijk aan het onderwerp. Voorwaar niet slecht voor een beginner op dit forum.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » vr mei 04 2007 11:16 pm

Ik heb ook op Eddie B's schoenenfoto gestemd.
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor Fera Albi » vr mei 04 2007 11:42 pm

Het thema was winkelen, maar daar is naar mijn mening niemand echt lekker in geslaagd vast te leggen. Heb het zelf ook wel geprobeerd maar door tijdgebrek (wat is een week toch kort) niet iets presenteerbaars gemaakt. 't Is aan het aantal inzendingen te oordelen ook een "lastig te vangen" onderwerp.
Hans en Robin hebben zich gericht op winkelend publiek, maar de foto's zijn meer kiekjes dan foto's.
De (koninginnedag)markt is geen winkel of winkelen maar markt & markten. Een dankbaar onderwerp, maar deze week niet lekker uit de verf gekomen. En tja, D50's, het is natuurlijk altijd een mooi gezicht, zo'n fijne splinternieuwe Nikon, maar is in mijn ogen toch ook niet echt een mooie foto geworden. Met de huidige prijzen eerder investeren dan winkelen...
:wink:
Matchless zijn broekenrek is een goed idee voor een foto, maar zou nog wat verder uitgewerkt moeten worden: meer spelen met de scherptediepte en wat dichterbij uitkaderen denk ik. De de schoenenfoto van Eddy vind ik wel een mooie, maar niet de mooiste foto.
Ga dus voor de mooiste compositie en kleurstelling en heb gekozen voor Paparazzi haar fruitafdeling.

Hans
Laatst gewijzigd door Fera Albi op vr mei 04 2007 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Gebruikersavatar
Fera Albi

Clublid
Berichten: 1308


Locatie: Lichtstad (Eindhoven)

Onderwerp:

Berichtdoor Robin » vr mei 04 2007 11:51 pm

In tegenstelling tot vorige week erg weinig deelnemers :(

Erg vreemd, neem aan dat toch iedereen minimaal 1x per week boodschappen doet en dus gewoon de camera mee kan nemen voor het thema winkelen ???

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt in het winkelcentrum :)
Geloof alleen dat imageshack niet erg behulpzaam is met het laten zien van mijn foto's, zie ze erg traag inladen :?

Maar goed, voor mij zal de keuze worden tussen:

Paparazzi (die we maar moeten vergeven dat hij een fujifilm foto op een nikon forum plaats :twisted:) foto erg mooi. Winkelen of fruit ben er nog niet uit.

Eddie's schoenenfoto is een erg leuke foto en maakt het door de mensen die een leuke schoen uitzoeken erg geschikt voor thema winkelen. Helaas geen exif en ook niet echt deze week geschoten.

Matchless 1e foto van een kledingrek vind ik het thema heel goed aansnijden.

Zal er een nachtje over slapen :lol:
Robin



Onderwerp:

Berichtdoor Arabia » za mei 05 2007 12:36 am

Ik heb ook gekozen voor de foto van Paparazzi, dit thema laat voor mij zien dat verschillende forum leden héél creatief hiermee omgaan.

Qua kleur en creativiteit springt de foto van Paparazzi er voor mij uit.

Groeten
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Gebruikersavatar
Arabia

Forumlid
Berichten: 1237


Locatie: Lichtenvoorde
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor remoss » za mei 05 2007 7:27 am

Inderdaad weinig inzendingen. Het ontbreekt mij helaas ook al aan twintig kanten aan tijd.
Ik vind Robin's foto's het meest een winkelgevoel overbrengen. Als ik naar de eerste foto kijk is dat mijn idee van winkelen ook. De 2e vind ik overigens leuker, even een pauze na het winkelen :)
Dus Robin, je krijgt mijn stem.............
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor EelcoD7100 » za mei 05 2007 7:39 am

Ik moet mij ook bij de vorige sprekers aansluiten, en geeft mij tegelijk weer genoeg stof tot denken.
Misschien ga ik met bepaalde ideeen wel te creatief, misschien wat te inplusief te werk. :roll:
Kortom de nieuwe weekopdracht biedt wederom een nieuwe kans... :wink:
(erg leuk...)
Enneh Robin, goed gedaan joh je krijgt mijn stem. :lol: :lol:
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Gebruikersavatar
EelcoD7100

Forumlid
Berichten: 5028


Locatie: Dronten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

heb nog een paar schoenen nodig

Berichtdoor George Fennes » za mei 05 2007 8:04 am

Ik vond de inzending van Eddy-B nog het meest aan de weekopdracht voldoen.

Was een moeilijk onderwerp blijkbaar gezien er weinige inzendeingen waren.

Maar Eddy-B is er naar mijn inzien nog het beste in geslaagd.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » za mei 05 2007 8:12 am

Mijn stem gaat naar Eddie-B. Leuke originele foto, goede compositie, al die schoenen doen me aan een school vissen denken!
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » za mei 05 2007 11:29 am

Bij mij ging de keuze tussen EddieB en Robin.

De eerste foto van EddieB is misschien de meest interessante, maar ik zit steeds te kijken of de plaat niet 90 graden moet worden geroteerd. Het perspectief en de compositie stoort me. Zijn tweede foto is wel leuk, maar ondanks die tasjes heb ik niet het gevoel dat hier per definitie gewinkeld wordt...

De foto's van Robin spatten niet van de creativiteit, maar geven mij wel het winkelgevoel. Metname de laatste foto vind ik interessant. Ik loop ook altijd met een boog om zo'n accordionist heen... :D

Robin krijgt mijn stem.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » za mei 05 2007 12:28 pm

Ook mijn stem gaat naar Robin, toch het gevoel van winkelen. Foto 3 vindt ik de mooiste, de winkeladvertentie met de muziekant scherp en rest niet. Mooie foto.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo mei 06 2007 12:10 am

Ik vond de inzending van Eddy-B nog het meest aan de weekopdracht voldoen.

Was een moeilijk onderwerp blijkbaar gezien er weinige inzendeingen waren.

Maar Eddy-B is er naar mijn inzien nog het beste in geslaagd.

Gerrit



PS. George bedankt voor de inspiratie. :)
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor SwederD70 » wo mei 09 2007 2:35 pm

Vindt het knap dat EddieB in 1 week in cuba en vietnam kan zijn…
Buitendat zijn het geen onaardige foto’s

En bij paparazzi heb ik helemaal geen associatie met winkelen??
Fruitafdeling, leuke symetrie, mooie kleuren maar geen winkelidee

Zware twijfel, Marten of Robin…
Marten omdat het winkelen op een originele manier in beeld is gebracht. Of je nou in de winkel iets zoekt en koopt of op de markt…het is allebei ‘winkelen’. Tevens kun je 300 dagen per jaar een foto in een winkelcentrum maken, slechts 1 dag per jaar op koninginnedag/markt. (eigenlijk mijn beweegreden, maar kan niet op mezelf stemmen).
Alleen fototechnisch een beetje rommelig
Ik vind de foto(serie) van Robin fototechnisch iets beter maar in vergelijk minder origineel. Foto 1 vind ik het mooist en best bij winkelen passen. Winkelnamen en publiek mooi in beeld gebracht. Bij 2 mis ik een beetje het idee dat de ijskraam in een winkelcentrum staat.

Stem toch op Robin, foto 1

Onderwerp op zich is niet zo moeilijk, denk dat het feit dat je met je camera (die niet echt onopvallend is) dicht op wildvreemde mensen moet zitten en fotograferen het moeilijkste is. Iedereen durft op een verlaten plek op de hei foto’s of ergens in het buitenland te maken maar in een winkelcentrum in je eigen omgeving…? is toch anders :oops:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

eddieb 's schoenen

Berichtdoor JOEB » wo mei 09 2007 3:24 pm

De schoenen van EddieB passen mi het beste bij het onderwerp.
De foto van paparzzi is een heel mooie foto maar heeft wat minder met winkelen te maken.
Gr
JOEB
JOEB




Terug naar “Weekopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten