Botlek in de avond

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Botlek in de avond

Berichtdoor Eric-DH » do sep 03 2009 10:40 am

Met een paar vrienden ben ik afgelopen maandag in het Rotterdamse havengebied geweest. We hebben het gebied rond de Botlekweg verkend, met dank aan Marcel voor de tips. Het gebied is zo groot, dat je al gauw veel tijd kwijt bent. Deze foto is dan ook al genomen na het blauwe uurtje......

We zijn wel twee keer aangehouden door de politie, waarbij onze namen genoteerd werden en IDs gecontroleerd. Ze kregen erg veel telefoontjes van bewakers van verschillende bedrijven. Het is ook een wat vreemd gezicht natuurlijk, in de schemering/het donker vier met statieven slepende mannen die overal foto's nemen. Blijkbaar is men in dit "terroristische aanslag"-gevoelige gebied alert, en dat hoort ook zo. Uiteraard hebben we er voor gezorgd op de openbare weg te blijven. Tot slot kwam ook de portier van de Lyondell plant poolshoogte nemen, en vragen waar de foto's eventueel geplaatst zouden worden. Hier dus (deze foto is van de Lyondell plant).


Afbeelding
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Botlek in de avond

Berichtdoor Jay » do sep 03 2009 7:13 pm

Jammer dat er geen exif data bij zit. Het is wel geen beoordelingen maar ik ga toch wat zeggen 8)

Zo te zien heb je een klein diafragmagetal gebruikt < F8. Om een wat mooier 'ster effect te krijgen zou ik minimaal F8 tot F11 hebben geschoten. (je had tenslotte een statief mee)
Ik vind de maan in deze foto ook wel storend dus die had ik lekker weggelaten. Of de foto wat lager genomen zodat de maan niet in beeld is.
Jay



Onderwerp:

Re: Botlek in de avond

Berichtdoor mikemix » do sep 03 2009 7:17 pm

Waar is de onderkant v/d foto gebleven?
mikemix



Onderwerp:

Re: Botlek in de avond

Berichtdoor rpelt » do sep 03 2009 10:32 pm

Hoi Eric,

Gave foto, en inderdaad wat Jay schreef ik had de maan er afgelaten.

De Esso is ook super om te fotograferen is zeer goed verlicht.

Ik kom hier ook regelmatig om foto's te maken (treinen en proces installaties), en men is inderdaad op z'n hoede. Men is bang o.a voor negatieve publiciteit. Ooit foto's genomen van 3 fakkels die flink stonden te roeten. Binnen 3 minuten stond de beveiliging bij me, bleek een elektriche storing te zijn geweest en men was bang dat de foto's in een krant kwamen te staan. Een tip als weer op pad gaat in de Botlek meld je even bij de portier leg uit wat je ga doen zo voorkom je moeilijk heden. Ook al sta je op de openbare weg (spreek uit ervaring)
Gebruikersavatar
rpelt

Forumlid
Berichten: 259


Locatie: Hellevoetsluis
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Botlek in de avond

Berichtdoor Eric-DH » vr sep 04 2009 10:38 am

Jay schreef:Zo te zien heb je een klein diafragmagetal gebruikt < F8. Om een wat mooier 'ster effect te krijgen zou ik minimaal F8 tot F11 hebben geschoten. (je had tenslotte een statief mee)
Ik vind de maan in deze foto ook wel storend dus die had ik lekker weggelaten. Of de foto wat lager genomen zodat de maan niet in beeld is.


Ik vond het "ster-effect" ook tegenvallen, je hebt helemaal gelijk. Echter, het diafragma was toch echt f16. Dus ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat dan kan verbeteren. Ik blijf er mee experimenteren.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Botlek in de avond

Berichtdoor Eric-DH » vr sep 04 2009 10:41 am

Terugkomend op een paar opmerkingen:

De voorgrond/onderkant was nogal rommelig, vandaar dat ik de die heb weggelaten. Toen ik daar stond en daar over moest beslissen, dacht ik dat dat mooi uit zou komen als ik de maan erbij zou nemen. Maar die ziet er in het eindresultaat idd erg overstraald uit (10 seconden bij f16). Ik leer al doende.......
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: Botlek in de avond

Berichtdoor Eric-DH » vr sep 04 2009 10:44 am

rpelt schreef:Hoi Eric,

Gave foto, en inderdaad wat Jay schreef ik had de maan er afgelaten.

De Esso is ook super om te fotograferen is zeer goed verlicht.


Bedankt voor de tip. Ik zat eigenlijk te denken aan Shell, maar ga zeker ook kijken naar de Esso raffinaderij.

rpelt schreef:Ik kom hier ook regelmatig om foto's te maken (treinen en proces installaties), en men is inderdaad op z'n hoede. Men is bang o.a voor negatieve publiciteit. Ooit foto's genomen van 3 fakkels die flink stonden te roeten. Binnen 3 minuten stond de beveiliging bij me, bleek een elektriche storing te zijn geweest en men was bang dat de foto's in een krant kwamen te staan. Een tip als weer op pad gaat in de Botlek meld je even bij de portier leg uit wat je ga doen zo voorkom je moeilijk heden. Ook al sta je op de openbare weg (spreek uit ervaring)


Dat had ik me eigenlijk ook al voorgenomen voor een volgende keer. Nu ik van jouw ervaring hoor ga ik dat zeker zo aanpakken.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten