Two models on urban location

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: Two models on urban location

Berichtdoor soulpic » do nov 19 2009 8:01 pm

Sorry voor de late reactie,s mensen. Momenteel redelijk druk.
Zie onderstaande voor de reactie's:

@ Patrick:

Ok, als jij het zegt dan moet ik daar op vertrouwen.
Zelf ben ik denk ik teveel bezig met de kwaliteit van het beeld, ik verwacht dat op 200 % het er net zo perfect uit ziet als op 50 % haha.

@ Arend:

Ja, dat vond ik ook best jammer. De tip van Sweder is een goede, en ga ik meenemen. Waarschijnlijk zal het dan allemaal losser lopen, en zijn opener om verschillende gezichtsuitdrukkingen toe te passen.

Het zwart loopt inderdaad op sommige foto's behoorlijk dicht.
Iets waar ik de volgende keer beter op moet letten. Meestal gebeurd dit in de nabewerking. Omdat ik vaak het zwart met een of twee punten verhoog in ACR. Zorgt voor net dat beetje contrast.

Ik heb wat truukjes uitgehaald met photoshop, maar niet zoveel als je misschien zou denken. Zoals ik al in de eerste post schreef zijn de modellen van te voren opgemaakt en hebben ze hairstyling gehad. In photoshop heb ik bij beide modellen de oneffenheden weggewerkt (ze waren immers redelijk goed opgemaakt)

Bij Christina heb ik bij foto 1 & 2 een cross-processing filter toegepast in PS.
Foto 3 t/m 5 zijn koeler door kleur vanwege het geringe koele licht dat er aanwezig was, in combinatie met de sluitertijd die behoorlijk lang was. Achteraf vind ik dit toch erg sfeervol uitgepakt en heb ik geen ingeving gehad dit te corrigeren.

Bij Noel heb ik op alle foto's een cross-processing filter toegepast in PS. (een andere als bij Christina) Deze bewerking doet het voor mij, en versterkt de foto.
i.p.v de relatief matte - perfecte kleurenregistratie wilde ik nu wat anders.

@ Jolanda:

Dat doe ik eigenlijk ook express. In fotobeoordelingen wordt lang niet zoveel gepost en gekeken. Niet dat het me daarom gaat, maar voorheen werd er ook dit soort opbouwend commentaar / kritiek gegeven in fotopresentatie's.

Wat betreft foto 1: er zijn meer mensen die dit scheel vinden kijken, anderen vinden het loenzen en sommige zien het niet eens en vinden het een geslaagde foto.
Zelf zie ik wel dat de ogen niet perfect zijn, maar om te zeggen dat ze echt scheel scheel kijkt kan ik niet zeggen. Komt waarschijnlijk omdat ik zelf ook vaak een loens oog heb haha.

Zoals ik al aangaf op de reactie van Arend, heb ik deze bewerking bewust toegepast. Maar jij attendeert me er weer op dat ik iets over het hoofd gezien heb, de haren zijn wat blauw / paarsig ja.

6/7/8 zijn hier op mijn mac in PS scherp. Waarschijnlijk lijken ze wat "onscherp" wat ik in eerste instantie ook dacht, maar deze foto's zijn gemaakt met een beauty-dish voor de flitser. Deze verspreidt het licht zachter en zit er volgens mij een soort van ieniemiene blurretje in om de huidpartijen te effenen.

Zeker heb ik er wat aan, je hebt me weer op scherp gezet!

@ Boldey:

Ben zelf ook een fan van natural beauty met goede visagie.
[/b]chter omdat er dit keer visagie aan te pas is gekomen, was het al goed gedaan. Achteraf in PS heb ik bij alle foto's (op foto 1 na) alleen de oneffenheden weggewerkt.

@ Peter:

Precies, helemala gelijk. Op het moment van fotograferen van foto 1 en 4 heb ik er bewust op gelet dit te voorkomen. Zo heb ik ook een aantal foto's gemaakt. Heb het model hierin gecoacht en precies gezegd zoals jij nu zegt. Achteraf bleekt de scherpste / beste foto toch helaas te zijn met de vinger die ze net teveel op haar wang drukt.

@ Sweder:

Bedankt voor de tip, ga ik zeker toepassen!

@ Ruudje:

Het is inderdaad moeilijk in het begin omdat je overal op moet letten.
Michael Jackson zei het ooit: rehearse, rehearse and rehearse.
Het is daarbij ook maar net welke band je hebt met het model in kwestie.
Noel ken ik al vijf jaar en is mijn beste vriendin, en Christina ken ik al vanaf kleins af aan maar nog nooit mee gesproken / omgegaan.

@ Rob:

Dat is inderdaad een schaduw, kan niet echt zeggen dat het lelijk is maar hij is er.
De flitser stond waarschijnlijk 1,5 tot 3 meter vanaf het model. Volgende keer ga ik ook creatiever aan het werk. Dit was de eerste keer strobist flitsen en was allang blij dat ik mijn flitser zo kon instellen / neerzetten dat het een goed belichte foto was.

@ Germay:

Dankje! Locatie zijn we ook "toevallig" op gestuit. Oorspronkelijk zouden we naar het landschaftspark in Dusseldorf gaan, maar wegens omstandigheden toch maar naar deze (voor mij toen) onbekende locatie gegaan.

Je hebt gelijk, hij is ook niet scherp zoals ik zou willen maar hopelijk scherp genoeg voor de print en te bekijken op een acceptabele afstand.
Kijk maar eens na de exif gegevens. Een belichtingstijd van 1/13, dat is eigenlijk lang voor dit soort onderwerpen. Camera op statief, remote en tegen het model zeggen dat ze haar adem moet inhouden en stil moet zitten na het aftellen haha.

@ Remco:

Dankje!

Modellen heb ik ingehuurd, en zijn echt belachelijk duur! :O

Nee grapje, zoals ik al zei: Noel is een goede vriendin van me, Christina kon ik ook al van zien / horen.

Dit is ook erg gaaf om te doen. Zo zie je maar dat je met relatief beperkte spullen toch nog iets leuks kunt maken.
Momenteel ben ik een meeting aan het organiseren voor hobbymatige en beroepsfotografen. Deze meeting zal plaatsvinden op dezelfde locatie als waar deze foto's geschoten zijn.
Huidige status is 12 fotografen - 3 modellen en een visagist. Tot 30 november kunnen mensen zich aanmelden.
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Two models on urban location

Berichtdoor vulture » do nov 19 2009 8:51 pm

de modellen zie ik wel die heb je mooi in beeld gebracht! Urban zie ik te weinig terug! Daar kan je in combinatie met het model meer uithalen.
Gebruikersavatar
vulture

Forumlid
Berichten: 1410


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Two models on urban location

Berichtdoor soulpic » do nov 19 2009 9:01 pm

Het is een urban locatie, maar dat betekent niet dat ik dat perse in beeld willen hebben gebracht.
De titel geeft dat wel aan eigenlijk. Heb meer foto's waar dit meer tot z'n recht komt, maar zijn niet door de selectie gekomen.
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Two models on urban location

Berichtdoor Remco H » za nov 21 2009 11:13 pm

soulpic schreef:Sorry voor de late reactie,s mensen. Momenteel redelijk druk.

...

@ Remco:

Dankje!

Modellen heb ik ingehuurd, en zijn echt belachelijk duur! :O

Nee grapje, zoals ik al zei: Noel is een goede vriendin van me, Christina kon ik ook al van zien / horen.

Dit is ook erg gaaf om te doen. Zo zie je maar dat je met relatief beperkte spullen toch nog iets leuks kunt maken.
Momenteel ben ik een meeting aan het organiseren voor hobbymatige en beroepsfotografen. Deze meeting zal plaatsvinden op dezelfde locatie als waar deze foto's geschoten zijn.
Huidige status is 12 fotografen - 3 modellen en een visagist. Tot 30 november kunnen mensen zich aanmelden.

Druk, bekend probleem. Heb ik ook regelmatig last van. Vandaag ging bij ook alles achter elkaar door.

Maar dames die je kent, zijn natuurlijk een stuk leuker om te fotograferen, dan een of ander anoniem model, waar je niks mee hebt. Dus dat is alleen maar beter.
Zo aan de foto's te zien kunnen ze ook best wel poseren. Niet van die types die te verlegen voor de camera zijn. Maar die zouden ook niet de rol van model op zich nemen.
Bij mij in de familie merk ik dat met name de mannelijke leden nogal moeite hebben om een houding aan te nemen voor de camera. De dames in mijn familie hebben dat een stuk minder.
Remco H



Onderwerp:

Re: Two models on urban location

Berichtdoor keenoncoolstuff » ma nov 23 2009 4:23 pm

Wat ik met mijn post probeerde te zeggen dat het effect van een relatief kleine lichtvormer (ca. 20 cm) teniet gedaan wordt als je hem op grote afstand van je onderwerp gebruikt. In dit geval een meter of 2-3.
In de studio gebruik je een beauty dish van een cm of 60 op een afstand van 1 tot 2 meter. Dan krijg je veel zachter lichtl dan wat jij nu hebt.
Volgende keer dus dichterbij met je flitser als je dat ding erop hebt.

Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 647


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Two models on urban location

Berichtdoor Nicole » ma nov 23 2009 6:44 pm

Erg leuk om te doen lijkt mij, leuke modellen je boft maar !
Zou dit ook wel een keer willen doen.

Over de foto,s en tips etc is alles wel gezegd.
Ik vind foto 1 wel mooi ook haar ogen, ze kijkt dromerig..
Alleen de scherpte ligt verkeerd.
De pose,s zouden wel wat minder gemaakt kunnen, netzo als hun gezichten.
Maar zoiets is toch moeilijk lijkt mij.
Verder vind ik het een keurige serie !
NAS Buikpijn
Gebruikersavatar
Nicole

Forumlid
Berichten: 3272


Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten