Beeldentuin Kröller Müller museum

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Beeldentuin Kröller Müller museum

Berichtdoor Onno » ma okt 24 2005 11:19 pm

Afgelopen weekend het Kröller Müller museum bezocht in Nationaal park De Hoge Veluwe. De beeldentuin is een aanrader als foto-lokatie!

Afbeelding

Afbeelding

De hele serie vind je hier
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » di okt 25 2005 4:10 pm

De afgelopen weken was inderdaad een mooie tijd om De Hoge Veluwe te bezoeken. Helaas heb ik voor die beeldentuin altijd net te weinig tijd. Misschien omdat het Kröller Müller de grootste collectie (in Nederland zeker) heeft van het werk van Bruce Nauman, daar raak ik nooit op uitgekeken (al bevindt zijn masterpiece zich in Rotterdam, de 'Rotating Glasswalls')

Van wie is dat sculptuur met die prachtige rechte lijnen?
Zou erg mooi zijn in flink doorgedrukt en contrastrijk zwart/wit.

Waarom denk ik nu aan weekendje Apeldoorn...?
:idea:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » di okt 25 2005 4:55 pm

vanson schreef:Van wie is dat sculptuur met die prachtige rechte lijnen?
Zou erg mooi zijn in flink doorgedrukt en contrastrijk zwart/wit.


Dat kunstwerk, waar je op kan via een trappetje, heet "Jardin d'email" en is gemaakt door een zekere Jean Debuffet begin jaren '70.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » di okt 25 2005 11:21 pm

Dag Onno,

Mooie foto's. Mijn favouriet is de sculptuur met de balkjes en touwtjes, waarin je een Davidster, driehoeken in kunt zien.

Het park is zeker de moeite waard. De kunstcollectie in het museum trouwens ook. En dan is er nog het jachtslot.

Ik realiseer me dat ik daar ook weer eens naar toe moet. Maar het moet wel mooi weer zijn.

AG
Amadeus Gould




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten