New York in december

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

New York in december

Berichtdoor Onno » do dec 15 2005 11:26 pm

Ik had de mazzel de afgelopen week paar dagen in New York te vertoeven. Wat een geweldige stad is dat! En de weergoden waren me gunstig gestemd; zowel dagen met zeer helder zicht als sneeuw gehad.

Een aantal foto's heb ik online gezet: http://www.feringa.net/fotografie/thumb ... p?album=49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » do dec 15 2005 11:58 pm

Dag Onno,

Prachtige foto's. Had je een statief mee?

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » vr dec 16 2005 10:19 am

Allemaal uit het handje. Bij mindere lichtomstandigheden moest ik daarom wel een wat hogere ISO-waarde kiezen. Dat gaat zo gemakkelijk bij digitaal... 8)
De skyline-by-night foto's heb ik op 800 ISO genomen met de camera gesteund op de rand van het uitkijkpunt.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo jan 15 2006 6:51 am

Prachtig!!
ik krijg gewoon zin om te fotograferen.
:P
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor rytec » di apr 25 2006 9:44 pm

onno schreef:Allemaal uit het handje. Bij mindere lichtomstandigheden moest ik daarom wel een wat hogere ISO-waarde kiezen. Dat gaat zo gemakkelijk bij digitaal... 8)
De skyline-by-night foto's heb ik op 800 ISO genomen met de camera gesteund op de rand van het uitkijkpunt.


Op welke stand zet je dan je camera? P, S of A ?
Waar vind ik goede uitleg over hoe je moet omgaan met het instellen van het diafragma, sluitertijd, ISO waarde.
Wanneer moet je wat en hoeveel instellen?

Het zijn in ieder geval prachtige foto's.
rytec



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » wo apr 26 2006 12:33 am

Ik fotografeer meestal in de A-stand (handmatig diafragma, automatische sluitertijd).

De ISO-waarde zet ik hoger dan 200 wanneer ik geen statief bij me heb en de lichtomstandigheden niet al te gunstig zijn, Ik zorg er zo voor dat de sluitertijd niet onder de 1/60 of 1/30 seconde komt zodat het nog mogelijk is de foto uit de hand te nemen.

In de loop van september organiseren we een cursusdag voor beginnende digitale fotografen met D70(s) of D50 camera's. Daar worden al jouw vragen behandeld. Details volgen over enige tijd op de agenda-pagina.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten