Night Glow Hulsbeek

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor gijsmondria » za aug 28 2010 1:14 am

Night Glow is een deel van het drie daags durend evenement Twente Balooning op het Hulsbeek in Oldenzaal.
De Night Glow houd in, dat luchtballonnen in combinatie met vuurwerk een lichtshow geven op muziek.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Gebruikersavatar
gijsmondria

Forumlid
Berichten: 435


Locatie: Enschede
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor RmR Photography » za aug 28 2010 10:20 am

Hi,

Leuk idee. De ballonnen staan er goed op, vooral met de reflectie in het water. Wel jammer van de boom die de linker ballon voor een deel afschermt.

Ik zelf had een lagere ISO gebruikt en evt een diafragma van f10-f18 gebruikt voor een langere sluitertijd. Helaas zie je nu te weinig vuurwerk, wat wel een mooie combi was geweest 8)
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor Veganpix » za aug 28 2010 12:02 pm

Het is al weer heel wat jaren geleden dat ik daar ook was. De foto's geven het evenement Night Glow goed weer. Ook ik vind dat een langere sluitertijd waarschijnlijk voor mooie vuurwerkstrepen had kunnen zorgen, afhankelijk van hoeveel de ballonnen bewegen door de wind. Heb je ook beeldvullende foto's van alleen de ballonnenrij?
Veganpix



Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor gijsmondria » za aug 28 2010 2:34 pm

Jullie hebben helemaal gelijk, het was geweldig geweest met lange sluitertijd en lage ISO's. Maar dan moet je wel een statief bij je hebben :wink: .
En die had ik dus ook niet. Ik ben ook niet naar het evenement gegaan om foto's te maken, maar was aanwezig en had de camera bij me.

Het rechtzetten ga ik nog even naar kijken. Het is heuvelachtig, en de waterlijn is niet te zien. Zal ze nog een keer door lightroom halen, en nog een update plaatsen.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Gebruikersavatar
gijsmondria

Forumlid
Berichten: 435


Locatie: Enschede
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor Ivan10 » za aug 28 2010 2:39 pm

Sluitertijd: 1/13s • Diafragma: f/8.0 • ISO: 640

Hoe hadden de beste forum-kapiteins aan wal, deze 3 parameters aangepast, onder de omstandigheden? ISO 640 klinkt toch niet dramatisch hoog. Een f8 heb je al snel te pakken en die sluitertijd, tja? 2 seconden? Hoe bepaal je dat eigenlijk in het donker, ervaring?
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor gijsmondria » za aug 28 2010 3:00 pm

Update:

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Gebruikersavatar
gijsmondria

Forumlid
Berichten: 435


Locatie: Enschede
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor RmR Photography » za aug 28 2010 4:34 pm

Hi,

Voor 1/13de uit het handje zijn ze goed gelukt. Niet wetende dat je geen statief voor handen had :wink:

Nummer 4 vind ik zeer geslaagd.

Ivan10 schreef:
Sluitertijd: 1/13s • Diafragma: f/8.0 • ISO: 640

Hoe hadden de beste forum-kapiteins aan wal, deze 3 parameters aangepast, onder de omstandigheden? ISO 640 klinkt toch niet dramatisch hoog. Een f8 heb je al snel te pakken en die sluitertijd, tja? 2 seconden? Hoe bepaal je dat eigenlijk in het donker, ervaring?


Met statief een remote kan je makkelijk iso 100 - 200 aan. Onlangs zelf nog getest op Ibiza tijdens een vuurwerkshow. Echter maken de luchtballonen het misschien lastig om lange sluitertijden te gebruiken. Eerst enkele test foto's maken en dan daar je sluitertijd op bepalen. Wanneer het vuurwerk de lucht in gaat is het naar gelang je sluitertijd te bepalen wanneer je afdrukt. Dit alles op de M stand.
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Night Glow Hulsbeek

Berichtdoor Veganpix » za aug 28 2010 9:24 pm

Ik vind de laatste 2 en met name de 3e (ballonnenrij) veel beter. :)
Veganpix




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten