Formule 1 spa 2010

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Formule 1 spa 2010

Berichtdoor marijkeB » vr sep 10 2010 12:12 pm

Wij zijn twee weken geleden naar de Formule 1 geweest in Spa.

Bijgaand een selectie van mijn foto´s.
Opmerking ter verbetering zijn altijd welkom.
Alvast bedankt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
marijkeB



Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor RmR Photography » ma sep 13 2010 12:53 pm

Hey,

Dit was een leuk race weekend. Zo te zien stond je voor de Busstop? Zo ja, heb je ook foto's van F1 auto's in de chicane zelf?

1) Ik mis scherpte
2) Opzich nette foto, maar misschien een langere sluiterijd voor meer snelheids effect. Zie helaas geen exif
3) Jammer van de reflectie op het bodywork, lijkt me wel lastig met deze kleurstelling van McLaren . Voor de rest zie 2
4) Idem als 2, wellicht iets onderbelicht....
5) Zeker onderbelicht, moment wel leuk

Zoals in een ander topic: blijft lastig om achter de hekken spannende foto's te maken.
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor JerryBig » ma sep 13 2010 1:39 pm

Ik mis de Ferrari....
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor RmR Photography » ma sep 13 2010 9:17 pm

JerryBig schreef:Ik mis de Ferrari....


Opmerking ter verbetering zijn altijd welkom.


Een FIArrari op een foto is per definitie geen verbetering :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben dan ook zeker geen Ferrari aanhanger :wink: 8)
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor Denzel » di sep 14 2010 9:38 am

RmR Photography schreef:Zoals in een ander topic: blijft lastig om achter de hekken spannende foto's te maken.

Als er nou één geweldig circuit is waar je weinig last van hekken hebt dan is het Spa Francorchamps. Eau Rouge kan je zelfs redelijk mooi op de plaat krijgen omdat daar gaten in de hekken zitten. Ook bij de Bus-stop zitten speciale gaten in de hekken. Bij Les Combes kan je schitterend fotograferen zonder last te hebben van de hekken en bij Bruxelles sta je hoger, kom je makkelijk over hekken heen en omdat ze daar langzamer rijden kan je ook nog schitterende close-ups nemen daar.

@Marijke
Jammer dat je foto 5 er niet scherper en minder donker op hebt staan. Geweldig moment natuurlijk met die band die aan flarden is.
Persoonlijk mis ik een beetje variatie in je foto's. Een close-up ertussen, 1 of 2 andere bochten en het was naar mijn mening iets spannender geweest.
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=27571

Gr. Dennis
Denzel



Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor RmR Photography » di sep 14 2010 12:41 pm

Denzel schreef:
RmR Photography schreef:Zoals in een ander topic: blijft lastig om achter de hekken spannende foto's te maken.

Als er nou één geweldig circuit is waar je weinig last van hekken hebt dan is het Spa Francorchamps. Eau Rouge kan je zelfs redelijk mooi op de plaat krijgen omdat daar gaten in de hekken zitten. Ook bij de Bus-stop zitten speciale gaten in de hekken. Bij Les Combes kan je schitterend fotograferen zonder last te hebben van de hekken en bij Bruxelles sta je hoger, kom je makkelijk over hekken heen en omdat ze daar langzamer rijden kan je ook nog schitterende close-ups nemen daar.

Gr. Dennis


Klopt, echter heb ik met de FIA 24h ervaren dat bijna alle leuke/goede plekken bezet zijn :( En bij een F1 race heb geen ervaring hoe de vrijheid is op Spa. Als je aan een plaats gebonden bent blijft er weinig keus over :wink: één uur en +/- 40 min zijn dan zo voorbij. Bij een endurance race heb je tenslotte veel meer tijd om eventueel te wachten voor de goede foto spots.
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2


flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/
Gebruikersavatar
RmR Photography

Forumlid
Berichten: 76


Locatie: Hellevoetsluis
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor marijkeB » wo sep 15 2010 9:47 pm

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

@ RmR Photography
Ja het klopt ik stond bij de busstop. Heb geen foto's van auto's in de chicane, vond het zelf niet leuk om de auto's van achteren te fotograveren.
Wat de snelheid betreft, als ik een langere sluitertijd gebruikte dan kreeg ik de foto's niet meer scherp.

@ JerryBig
Sorry ben geen Ferrari fan.

@ Denzel
Het is zeker een mooi circuit om foto's te maken. Alleen op zondag is het zo druk dat je wel vroeg en maar op 1 plek kan gaan staan.
Wij stonden hier precies bij van de speciale gaten in de hekken.
Trouwens erg mooie foto's van de race.

Zal van het weekend proberen nog een paar foto's te plaatsen van vrijdag, toen zijn we het gehele circuit rond geweest.

Gr. Marijke
marijkeB



Onderwerp:

Re: Formule 1 spa 2010

Berichtdoor Denzel » do sep 16 2010 9:11 am

marijkeB schreef:Het is zeker een mooi circuit om foto's te maken. Alleen op zondag is het zo druk dat je wel vroeg en maar op 1 plek kan gaan staan.


Je hebt helemaal gelijk, zondag is het ontzettend druk. Vooral bij de hekken voor de busstop is het af en toe niet te doen. Wij zijn op zondag begonnen bij Eau Rouge om vervolgens richting Les Combes te lopen, vanaf daar naar Bruxelles en vervolgens naar Pouhon. We hadden zelfs nog de mogelijkheid om richting Stavelot te gaan maar besloten om het einde van de race te kijken. Het is dus wel mogelijk ;-) Ik ben benieuwd naar je vrijdag foto's.
Denzel




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten